کد خبر 1040065
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
نطامیان آمریکا

یک منبع امنیتی حاضر در استان الانبار خبر داد که آمریکا تجهیزات جدیدی وارد پایگاه «عین الاسد» عراق کرده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری از ورود تجهیزات لجستیک جدید ایالات متحده آمریکا به غرب عراق خبر دادند.

یک منبع امنیتی حاضر در استان الانبار (غرب عراق) تأکید کرد که این تجهیزات نظامی وارد پایگاه «عین الاسد» در این استان شده است.

وی به خبرگزاری «الاخباریه» گفت که این تجهیزات، شامل ابزارهای حمل‌ونقل، دستگاههای سنگ فرش، ماشین‌آلات راه‌سازی و مواد ساختمانی بوده است.

بیشتر بخوانید:

آغاز خروج نظامیان آمریکا از ۱۵ پایگاه نظامی در عراق

افشای نقش پایگاه «عین الاسد» در رساندن اطلاعات به داعش

«کنث مکنزی» فرمانده مقر مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا (سنتکام) ۱۵ بهمن ماه، در سفر به عراق، از پایگاه عین‌الأسد بازدید کرد.

این بازدید در شرایطی انجام شد که پارلمان عراق پیرو ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی عراق در حمله پهپادی ارتش آمریکا، به اخراج نظامیان خارجی از عراق رأی داد.

با وجود مصوبه پارلمان عراق، واشنگتن تاکنون در برابر خواست بغداد برای خروج نظامیان آمریکایی، مقاومت کرده و گفته است که قصد دارد پایگاه‌های نظامی خود را نیز به سامانه‌های پدافندی مجهز کند.

در همین ارتباط، «قصی الانباری» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق، یکشنبه (روز گذشته) درباره نقش پایگاه عین الاسد در عراق گفت که نیروهای آمریکایی حاضر در این پایگاه، اطلاعات و اخبار لازم درباره عملیات امنیتی الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق در صحرای الانبار را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند.

وی ضمن تأکید بر ضرورت تداوم عملیات امنیتی برای پاکسازی صحرای الانبار و بستن کلیه تونل‌ها و راه‌های نفوذی تروریست‌ها به خاک عراق  تصریح کرد: الانبار بزرگترین صحرای عراق را در خود جای داده است و به دلیل داشتن پستی و بلندی‌های متعدد، هنوز مخفی‌گاه مناسبی برای سازمانهای تروریستی که از سوریه به عراق می‌آیند، به شمار می‌رود.

این فرمانده الحشد توضیح داد که نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد و رصد عملیات امنیتی عراق علیه داعش از سوی آنها، اخبار و اطلاعات لازم در دسترس داعشی‌ها قرار می‌گیرد.

پایگاه عین‌الأسد که بزرگترین مقر نیروهای آمریکایی در عراق است، بامداد ۱۸ دی ماه هدف عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. این عملیات موشکی بخشی از پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی و یارانش بود. در حالی که دولت آمریکا در ابتدا ادعا کرد در این حمله به هیچ نیروی آمریکایی آسیب نرسیده، اما واشنگتن در روزهای اخیر به صدمه دیدن دستکم ۶۴ نفر از نیروهایش در این حمله اذعان کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    2 0
    اگه راست باشه پس لعنت خدا بر عراق.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 5
    ازون طرف میگید امریکا درحال تخلیه عراقه اونوقت ازینطرف.. چه بگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس