شکست سامانه پاتریوت در دفاع از تاسیسات نفتی عربستان

یک نماینده عراقی فاش کرد: آمریکا بدون موافقت دولت عراق و به طور مخفیانه روند نصب سامانه پاتریوت را در پایگاه عین الاسد در استان الانبار آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری "بغداد الیوم"، "کریم علیوی" عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به اینکه آمریکا به طور مخفیانه و بدون موافقت دولت عراق، نصب سامانه را در پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق آغاز کرده است، گفت: اطلاعاتی دریافت شده است که نشان می‌دهد، نیروهای آمریکایی به طور مخفیانه کار نصب این سامانه را در پایگاه عین الاسد آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

استقرار پاتریوت در عراق جزء توافقنامه راهبردی نیست

حزب‌الله عراق: سامانه پاتریوت مانع حملات به آمریکا نخواهد شد

وی با بیان اینکه این سامانه توسط هواپیماهای باری بزرگ به این پایگاه منتقل شده است، آن را اقدامی خطرناک دانست که دولت عراق باید در خصوص آن تحقیق کند زیرا هیچ اجازه‌ای در این زمینه به آمریکا داده نشده است.

این در حالی است که یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا پیش از این فاش کرده بود، گفت‌وگو با دولت عراق در خصوص سامانه موشکی پاتریوت به منظور دفاع از منافع آمریکا در داخل عراق به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است تا جایی که واشنگتن امیدوار است، هرچه زودتر به منظور حمایت از سربازان، کارمندان و دیپلمات‌های آمریکایی که در عراق کار می‌کنند، در این مورد به آن اطلاع داده شود.

همچنین رسانه‌های آمریکایی به نقل از این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کردند، وزارت دفاع آمریکا به منظور راه‌اندازی این سامانه مجبور خواهد شد ۴۰۰ سرباز دیگر را به عراق اعزام کند.

آمریکا بیش از ۶ هزار نظامی در عراق دارد که  دلیل حضور آنان را آموزش و مشورت با نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با داعش و نیز تامین حمایت از نیروهای خود اعلام کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    6 0
    مشکلی نیست دفعه پیش که عمل نکرد اولا که دروغ میگی نداشتی، این دفعه هم تقویتش کنی دوباره میزنیم و میخوره
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    5 0
    مگه این سامانه مضخرف اونجا نبود . همش فرافکنی
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    1 0
    چون معیشت ما رو هدف قرار دادید و ذره ای رحم ندارید پس مماشات با شما بی فایده است
  • دانیال IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    3 0
    مادامی که عملیاتها علیه آمریکا در عراق زهردار نباشد و به نوعی آنها را دچار استیصال نکند آنها طبق توافقشان با اسرائیل به تحکیم مواضع خود در عراق ادامه خواهند داد.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    پس دولت و مجلس عراق هویج تشریف دارن؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    0 0
    اینها کار نمی کنه که، بذار نصب کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس