محمد حسن انصاری فرد علیپور

مدیرعامل پرسپولیس گفت: پرسپولیس بدهی‌های سنگینی دارد و پشت‌سر گذاشتن چالش‌های اقتصادی زمان می‌برد. احتمالاً احکامی هم از سوی فیفا صادر خواهد شد که قطعاً شرایط را بدتر می‌کند.

به گزارش مشرق،‌ محمدحسن انصاری‌فرد همراه با اعضای پرسپولیس راهی قطر شده تا کنار سرخ‌ها در حاشیه بازی با الدحیل باشد. اولین دیدار قرمزپوشان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ فرداشب و در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه برگزار می‌شود و به همین بهانه با مدیرعامل سرخ‌ها به گفتگو پرداختیم که می‌خوانید:
 
*در همین ابتدا بگویید پرسپولیس توانایی برد مقابل الدحیل که حریفی قدرتمند و ثروتمند است را دارد؟
بله، همان‌طور که می‌گویید تیم‌های عربی هزینه‌های سنگینی می‌کنند و بازیکنان گرانقیمت زیادی دارند ولی ما هم پرسپولیس هستیم و بازیکنان باغیرت و باتجربه داریم. ان‌شا‌ءالله بازی را می‌بریم. امیدوارم بازیکنان کاری کنند که هواداران برای استقبال از آنها، به فرودگاه بیایند و بابت برد مقابل الدحیل تبریک بگویند.
 
*اوضاع و شرایط پرسپولیس قبل از بازی با الدحیل را چطور می‌بینید؟
تیم ما از شرایط خوبی برخوردار است. بازیکنان با روحیه خوب برای بازی‌های آسیایی آماده هستند. سفر خوبی هم داشتیم و بدون هیچ مشکلی آماده بازی می‌شویم. البته باز هم تأکید می‌کنم که الدحیل شرایط خوبی دارد و ان‌شا‌ءالله بازی زیبایی در پیش است.
 
*خودتان کارشناس فوتبالی هم هستید و سابقه بازی و مربیگری دارید. وضعیت فنی پرسپولیس در حال حاضر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ما از ابتدا هم گفتیم که پرسپولیس با گل‌محمدی روز به روز بهتر خواهد شد و شرایط فنی بهتری پیدا خواهد کرد، اما یحیی برای پیاده‌سازی تاکتیک‌هایش زمان بیشتری می‌خواهد. او دنبال فوتبال مالکانه است، اما برای رسیدن به چیزی که به آن اعتقاد دارد، باید زمان بیشتری سپری شود. من در کنار تیم هستم و می‌بینیم که پرسپولیس هر روز بهتر می‌شود. اتفاقاً گل‌محمدی در بازی‌های بین‌المللی هم تجربیات خوبی داشته و موفقیت‌های خوبی کسب کرده که این موضوع ما را امیدوار می‌کند. در سالی که همراه ذوب‌آهن در آسیا حضور داشت، تیم گل‌محمدی بهترین نماینده ایران بود و نتایج خیلی خوبی گرفت.
 
بیشتر بخوانید:
*به نظر می‌رسد پرسپولیس با خرید دو مهاجم یعنی اوساگونا و استوکس به شرایط بهتری رسیده. آیا این شرایط ادامه پیدا می‌کند؟
ما با هر کس که صحبت می‌کردیم اعتقاد داشت تیم در فاز تهاجمی نیاز به تقویت دارد. هم گابریل کالدرون و هم گل‌محمدی به دنبال مهاجمان جدید بودند. ما گزینه‌های دیگری هم داشتیم و با توجه به اینکه اوساگونا و استوکس تجربه بازی در ایران را داشتند، گل‌محمدی به جذب این دو بازیکن اشاره داشت. آن‌ها با جو فوتبال ایران، زمین‌ها و لیگ ما آشنا هستند و تجربه کافی داشتند. اوساگونا در ذوب‌آهن و استوکس در تراکتور بودند و این موضوع به ما کمک می‌کند. یحیی گفت این دو را جذب کنیم و ما هم طبق خواسته کادر فنی، قراردادشان را بستیم. حالا هم ایمان دارم که تیم از لحاظ گلزنی شرایط بهتری در آینده پیدا می‌کند.
 
*تساوی در شهرآورد برای پرسپولیس روحیه‌ساز است یا عاملی برای از بین بردن روحیه؟
من معتقدم بازیکنان ما می‌توانستند در شهرآورد برنده باشند. البته باز هم می‌گویم گل اول استقلال در موقعیت خطا بود و کارشناسان هم گفتند که داور در آن صحنه دچار دو اشتباه شد؛ اول اینکه خطای اشتباه به سود استقلال اعلام کرد و در ثانی، قبل از رقم خوردن گل، بازیکن استقلال روی انصاری خطا کرد. این گل باید مردود اعلام می‌شد، اما به هر حال شهرآورد تمام شده و باید به بازی با الدحیل فکر کنیم. ان‌شا‌ءالله که بتوانیم این بازی را ببریم تا هواداران خوشحال شوند.
 
*شما همیشه از مشکلات مالی باشگاه صحبت می‌کنید؛ چه زمانی این مشکلات ریشه‌کن می‌شود؟
پرسپولیس بدهی‌های سنگینی دارد و پشت‌سر گذاشتن چالش‌های اقتصادی زمان می‌برد. احتمالاً احکامی هم از سوی فیفا صادر خواهد شد که قطعاً شرایط را بدتر می‌کند. از طرفی، درآمد‌های ما در همان ابتدای فصل هزینه شده و بدهی‌ها به جا مانده. شرایط خاصی بر باشگاه حاکم است، اما توانستیم تا اینجا، کار را جمع کنیم هرچند باید باز هم تلاش کنیم.
 
*پس نمی‌توان انتظار حل همه مشکلات مالی در این فصل را داشت؟
البته ما برنامه‌های اقتصادی دیگری هم پیش‌بینی کردیم که یک به یک اجرا خواهیم کرد، اما کارمان سخت است. برنامه‌هایی که داریم، باعث می‌شود پرسپولیس بهتر شود، اما بدهی‌های سنگینی داریم که شرایط را دشوار می‌کند. در مجموع به دنبال مدیریت چالش‌ها هستیم.
 
*این روز‌ها بحث انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی مطرح شده. شما به عنوان یک ملی‌پوش سابق چه ارزیابی از انتخاب دراگان اسکوچیچ دارید؟
به هر حال تصمیم فدراسیون گرفته شده و اسکوچیچ هم مربی کارنامه‌داری است. باید همه ما او را حمایت کنیم.
 
*البته فضای کلی جامعه فوتبال، حمایت از اسکوچیچ نیست!
بحث‌هایی که می‌شود جز تضعیف روحیه در فوتبال ملی، نتیجه‌ای ندارد، چون انتخاب فدراسیون انجام شده است. اسکوچیچ مربی امتحان پس داده‌ای است و امیدوارم که در پست جدیدش موفق باشد. به هر حال، نباید فراموش کنیم که امتیازاتی را با ویلموتس در انتخابی جام جهانی از دست دادیم و امیدوارم در بازی‌های باقی‌مانده اسکوچیچ بتواند شرایط را تغییر بدهد و صعودمان به دور بعدی را قطعی کنیم. کار اسکوچیچ سخت است ولی اگر حمایت شود، می‌تواند موفق باشد. وقتی حمایت نمی‌کنیم، چه انتظاری برای موفقیت تیم ملی داریم.
 
*انتخابات فدراسیون فوتبال هم در پیش است. کاندیدای مورد نظر شما چه کسی است؟
انتخابات ریاست فدراسیون موضوعی مهم است که آینده فوتبال ما با آن گره خورده، اما هنوز مشخص نیست کاندیدا‌های اصلی چه کسانی هستند. برخی منتظر هستند با توجه به روشن شدن نام کاندیداها، وارد انتخابات شوند یا از حضور در آن انصراف بدهند. ما هم در نهایت بعد از اینکه کاندیدا‌ها مشخص شدند، تصمیم نهایی را می‌گیریم ولی امیدوارم فرد اصلح انتخاب شود و فوتبال ما بعد از این انتخابات، شرایط خوبی را تجربه کند.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    4 1
    روی گل شما ان با که اشتباه کرد برو لنگی خداروشکر کن که نباختن با کمک ....
  • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 1
    برو تا نیامدم خرابت کنم برو چقدر به نفعت گرفت داور برو بمیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس