هیچ چیز مانند عبارت "بهینه سازی موتور جستجو" یا استراتژی سئو قلب یک صاحب کسبوکار را به وحشت نمیاندازد. این یک فرآیند پیچیده با بخشهای مرتبط زیادی است. . پس متوجه هرج و مرج شدیم اما ما راه حلی داریم.
استراتژیهای سئو میتوانند یک مفهوم کاملا خارجی به نظر برسند. به راحتی میتوانید در دام نادیده گرفتن استراتژیهای سئو و تمرکز کامل روی تاکتیکهای بازاریابی سطح بالاتر گرفتار شوید. با این حال، یک استراتژی جامع و کامل سئو اغلب میتواند موفقیت حضور آنلاین کسبوکار شما را ایجاد یا شکست دهد.
چگونه میتوانید مطمئن شوید که مشتریان شما در زمان نیاز میتوانند کسبوکار شما را در اینترنت پیدا کنند؟
بهترین راه برای برجسته شدن در میان تمام رقبای اینترنتی تان چیست؟
پاسخ به این پرسشها ساده است: اطمینان حاصل کنید که استراتژی سئو شما شامل این 9 مولفه است. و باید شاهد افزایش مشتریان جدید در هر زمان باشید!
9 مولفه ای که باید در استراتژی سئو خود داشته باشید.
1. یک بررسی و ارزیابی سئو انجام دهید.
اول از همه باید بدانید که کجا هستید. ارزیابی بهبود در رتبهبندی سئو وقتی که نمیدانید از کجا شروع می کنید دشوار است.
بررسی سایت شما یک عنصر مهم در ایجاد استراتژیهای سئو است زیرا به ایجاد درک پایه کمک میکند و به راحتی مشخص میکند که شما چقدر جا برای پیشرفت دارید.
یک بررسی میتواند اطلاعات زیادی در مورد وضعیت سئو به شما بدهد.
میتواند به شما کمک کند درک کنید:
چه طراحی وب سایت شما کاربر پسند باشد و چه نباشد، هدایت آن آسان و قابلاعتماد است. لینکهای شما به درستی کار میکنند و کاربران را به سایت مقصد ارسال میکنند.
عملکرد شما در موتور جستجو منجر به صفحات کلمات کلیدی انتخابی شما میشود.
اگر محتوای سایت شما برای اطمینان از تبدیل بهتر بهینهسازی شده باشد.
یک بررسی سایت را در نظر بگیرید تا مانند یک کارت گزارش در مورد استراتژی سئو تان باشد. به شما نشان میدهد که چه کارهایی را خوب انجام میدهید و چه حوزههایی را میتوانید بهبود ببخشید. با استفاده از این نقشه راه میتوانید به راحتی استراتژیهای سئو را ایجاد کنید که کسبوکار شما را برای موفقیت تنظیم خواهد کرد.
2. کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
کلمات کلیدی پیچیده به نظر میرسند، اما اینطور نیست! آنها صرفا کلمات و عباراتی هستند که مشتریان (و مشتریان بالقوه)برای جستجوی یک سرویس یا محصول آنلاین از آنها استفاده میکنند.
با استفاده از این کلمات کلیدی در استراتژیهای سئو محتوای وب سایت خود، پیدا کردن سایت خود را برای موتورهای جستجو آسانتر میکنید. سپس آنها اطلاعات کسبوکار شما را در صفحه اول یکی از نتایج جستجو با امیدواری به جستجوگر تحویل میدهند!
هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای استراتژیهای سئو، آنها باید براساس موارد زیر انتخاب شوند:
ارتباط - درخواست و تقاضا و رقابت
مهم است که کلمات کلیدی ای را انتخاب کنید که مشتریان احتمالی شما در واقع به دنبال آنها خواهند گشت. شما میخواهید کلماتی با رقابت کم تر هدف قرار دهید. بدین ترتیب میتوانید سریعتر و آسانتر به یک موقعیت برتر برسید.
برای رسیدن به این هدف باید حتما ترکیبی از کلمات کلیدی محلی، کلمات کلیدی دنباله بلند و کلمات کلیدی دنباله کوتاه را در نظر بگیرید.
از کلمات کلیدی محلی برای کمک به مشتریان برای پیدا کردن محل شما استفاده میشود.
کلمات کلیدی بلند دامنه عبارت جستجو ۳ تا ۵ کلمه هستند. اگرچه کلمات کلیدی دنباله کوتاه، کلمات کلیدی کمتری هستند، اما معمولا فقط یک کلمه هستند. این کلمات کلیدی دنباله کوتاه معمولا نرخ جستجو بالاتری دارند اما همچنین نرخ رقابت بسیار بالاتری دارند.
همچنین باید استفاده از کلمات کلیدی که برای جستجوی صوتی بهینه شدهاند را نیز در نظر بگیرید. مطالعات نشان دادهاست که تعداد جستجوگرانی که استفاده از دستیاران ضوتی را نسبت به تایپ معمولی ترجیح میدهند به طور مداوم افزایش یافته است. و از آنجا که نحوه تایپ و صحبت افراد متفاوت است، کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجوی صوتی نیز متفاوت هستند.
برای مثال، در حالی که ممکن است کسی هنگام جستجو "پیتزای ارزان" را تایپ کند، این به احتمال زیاد به " رستورانهای پیتزای ارزان نزدیک من کیا هستند؟ در جستجوی صوتی تغییر یابد فرقش چیه؟
جستجوی صوتی اغلب از کلمات کلیدی دنباله بلند در قالب سوال با استفاده از زبان طبیعی تشکیل شدهاست.
3. ایجاد محتوای عالی
استراتژیهای بزرگ سئو بر روی بستر محتوای بزرگ ساخته میشوند و کاملا در صفحه سئو بهینه میشوند. محتوای وب سایت مانند بلاگ ها باید حاوی کلمات کلیدی باشد که مشتریان شما ممکن است به دنبال آن باشند.
اما مهم است که محتوا با موارد زیر ارزش ایجاد کند:
آموزش به بازدیدکنندگان سایت در یک موضوع
ارائه پاسخ به سوالی که ممکن است بپرسند
ارائه راهحلهایی برای مشکلی که ممکن است تجربه کنند
دادن اطلاعات بیشتر در مورد یک سرویس، محصول یا رویداد به آنها
محتوا برای بهبود استراتژی سئو شما عالی است. و همچنین زمانی که محتوای شما جذاب و خواندنی است و به راحتی در رسانههای اجتماعی قابل اشتراک گذاری است، این یک ابزار قدرتمند است. محتوای خود را جذاب و جذاب تر کنید و مخاطبین شما بقیه کار را انجام خواهند داد!
4. سایت را با موبایل سازگار کنید
چه خوشتان بیاید چه نیاید گوشی های همراه اینجا هستند.
مطالعات نشان میدهد که پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران هوشمند تلفن از ۴.۷ میلیارد نفر فراتر رود.
پس آیا وب سایت شما برای موبایل بهینه شدهاست؟ اگه نه، احتمالا به خاطر اینه که فکر نمیکردین لازم باشه. دوباره فکر کنید.
این واقعیت را در نظر بگیرید که بیش از نیمی از ترافیک جهانی وب به دستگاههای تلفن همراه نسبت داده میشود. به نظر احمقانه میرسد که از پاسخگویی موبایل وب سایت خود صرفنظر کنید، این طور نیست؟
گوگل در الگوریتم خود تغییراتی ایجاد کردهاست تا نتایج جستجوی موبایل فرندلی را اولویتبندی کند. به منظور ایجاد یک استراتژی سئو این را در نظر بگیرد، وب سایت شما باید موارد زیر را داشته باشد:
زمانهای پاسخ سریع موبایل
متنی که برای تنظیم صفحات کوچکتر قالببندی شدهاست
تصاویری که پاسخدهی سایت شما را کند نمیکنند
اگر سایت شما دارای محلهای سازش اضافی است، پس گوگل آن را به عنوان یک تلفن همراه مناسب میداند. بنابراین وب سایت خود را بالاتر از تمام وب سایتهای دیگر که به موبایل پایبند نیستند، رتبهبندی کنید.
5. بک لینک بسازید
بک لینک یک لینک قابل کلیک است که بر روی یک وب سایت زندگی میکند و به سایت دیگری اشاره میکند. زمانی که یک منبع قابلاعتماد (با توجه به الگوریتم های گوگل)به وب سایت شما لینک میدهد، اعتبار شما را افزایش میدهد و میتواند اثرات فوقالعادهای در رتبهبندی SERP شما داشته باشد.
به طور مشابه، زمانی که لینکهایی را بر روی وب سایت خود و در محتوای خود اضافه میکنید که به منابع معتبر خارجی مرتبط با مطالب تان اشاره دارد، استراتژی سئو شما نیز مفید واقع میشود.
بخشی از استراتژی سئو باید شامل دسترسی به سایتهای معتبر و کار با یکدیگر برای ایجاد پیوندهای متقابل سودمند باشد. این به بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو و هدایت ترافیک به سایت و کسبوکار شما کمک خواهد کرد.
همچنین باید اطمینان حاصل کنید که سایت تان به صورت منظم حرکت میکند تا مطمئن شوید که وب سایت شما کاملا عاری از لینکهای شکسته است که ممکن است به رتبه و شهرت سئو شما آسیب بزند.
6. گرفتن گواهی SSL
شکی نیست که مشتریان بیش از هر زمان دیگری نگران امنیت سایبری هستند. جای تعجب نیست که چرا مشتریان برای دیدن وب سایتی که امن به نظر نمیرسد بسیار مردد هستند. گوگل و رقبای آن به این موضوع توجه کردهاند. بنابراین آنها در حال جریمه کردن رتبهبندی SERP از سایتهایی هستند که قدمهای لازم برای اطمینان از اینکه مشتریان آنها امنیت کافی را داند را بر نمیدارند.
برای صاحبان کسبوکار، این به این معنی است که یک گواهی SSL (لایه سوکت امن)یک گام توانایی برقراری امنیت کاربر در هر استراتژی سئواست.
این یک گام بسیار مهم برای هر کسب و کاری است که دادههای حساس را به صورت آنلاین جمعآوری میکند، مانند گذرواژهها و اطلاعات کارت اعتباری.
مزایای استفاده از گواهینامه امنیتی
به قابلاعتماد بودن سایت تان مربوط میشود
نشانههایی برای موتورهای جستجو و مشتریان به طور یکسان نشان میدهد که وب سایت شما قانونی است.
با دانستن این که اطلاعات به آسانی در اختیار کسی قرار نمیگیرند که نباید به آن دسترسی داشته باشد، به شما و مشتریان تان آرامش خاطر میدهد.
7. نشانی اینترنتی بهینه شده
نشانی اینترنتی شما ممکن است یک عامل ساده و بیاهمیت در استراتژی سئو به نظر برسد. اما اطلاعات زیادی در این تعداد کم از کاراکترها ذخیره شدهاست.
یک نشانی اینترنتی که بیش از حد طولانی است، حاوی هزاران حرف و عدد تصادفی است، نه تنها به نظر میرسد که مشکوک است بلکه به درجهبندی SERP شما آسیب خواهد رساند. اما ممکن است مشتریان احتمالی را از بازدید از سایت شما باز دارد.
در درجه اول، خواندن نشانی اینترنتی شما باید آسان باشد، به علاوه باید به خواننده ایدهای از محتوای مورد انتظار در صفحه بدهد.
شخصیتهای عجیب و رشتههای طولانی اعداد را که هیچ هدفی برای خواننده ندارند، کنار بگذارید.
همچنین یک تمرین سئو عالی است که کلمات کلیدی هدف خود را در نشانی اینترنتی خود در هر جایی که منطقی به نظر میرسد قرار دهید. با این حال، کمتر تلاش نکنید و هر کلمه کلیدی را در یک نشانی اینترنتی قرار دهید. آدرس اینترنتی اسکریم به همان بدی مطالب بیمعنی است.
زمانی که میخواهید قالببندی شود، نشانی اینترنتی را کوتاه و شیرین نگه دارید. استفاده از ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر در طول ایدهآل برای انتقال اطلاعات کافی بدون غلبه بر خواننده. و برای خوانایی، هایفنس بهتر از نمرات زیر برای تفکیک کلمات هستند.
8 . پیشرفت خود را پیگیری کنید
اگر مسیر پیشرفت خود را دنبال نمیکنید، زمانی برای کار بر روی استراتژی سئو ندارید! اگر دقت نکنید حتی بهترین برنامهها ممکن است از حرکت روی ریل خارج شوند.
به منظور بهینهسازی استراتژیهای سئو، گزارش پیشرفت مستمر و دورهای یک ضرورت است.
چندین ابزار برای کمک به شما در نظارت بر موفقیت تلاشهای سئو وجود دارد. این نوع ابزارها به شما اجازه میدهند:
بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مختلف را دنبال کنید.
افزایش و کاهش ترافیک وب را ببینید.
نشان دهید چه نوع محتواهایی بهترین عملکرد را دارند تا بتوانید به توسعه آن استراتژی محتوایی ادامه دهید
تجزیه و تحلیلهای مفصل مانند اینها در کمک به شما برای ادامه بهبود استراتژی سئو ضروری هستند. و برای کمک به شما در شناسایی و حل مسائل و همچنین به حداقل رساندن اشتباهات پرهزینه موثر هستند.
استراتژی سئو یک چشمانداز همیشه در حال تغییر است، با تکنیکها و ابزارهای جدیدی که همیشه ایجاد میشوند.
یک استراتژی خوب سئو فقط انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی نیستند. همه این عناصر بخش مهمی از یک استراتژی جامع هستند. انتخاب نادیده گرفتن یک یا چند مورد ممکن است مانع بزرگی برای تمام تلاشهای دیگر شما باشد.
تیم بازاریابی ما در شات به درک و اجرای به روز ترین و مهمترین استراتژیهای سئو اختصاص دارد تا بتوانید بر این تمرکز کنید که کسبوکار خود را به بهترین شکل ممکن بسازید!
**این محتوا تبلیغاتی است**