کد خبر 1038358
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

همانطور که برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای در زندگی نیاز به برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت داریم برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد نیز نیاز به یک برنامه ریزی تحصیلی اصولی داریم تا با توجه به زمان باقی مانده تا این آزمون مهم بتوانیم با مطالعه لیست بهترین و مناسب ترین منابع آزمون ارشد در رشته خودتان رتبه قبولی را کسب نموده و در مقطع ارشد مشغول به ادامه تحصیل شوید. نکته ای که در این میان وجود دارد این است که با توجه به تفاوت‌های فردی، تفاوت در روش‌های مطالعه و قدرت یادگیری هر فرد لازم است هر داوطلب یک برنامه ریزی اختصاصی برای خودش داشته باشد و طبیعتا یک نسخه برنامه ریزی ثابت نمیتواند برای همه افراد پاسخگو باشد.

با توجه به مطالب بالا به این نتیجه می رسیم به دلیل اینکه هر داوطلب به نقاط ضعف و قوت خود آگاهی دارد در نتیجه بهترین برنامه ریز برا خودش می تواند باشد اما همین کار نیز نیاز به آگاهی داشتن نسبت به روش های و اصول برنامه ریزی دارد. در این مقاله سعی داریم به معرفی اصول کلی برنامه ریزی برای آزمون کارشناسی ارشد بپردازیم تا هر فردی بر اساس نیاز خود از این مطالب بهره بگیرد.

قبل از این که وارد برنامه ریزی شوید، لازم است چند گام مهم را مدنظر داشته باشید:

گام نخست : تعیین هدف

قبل از هر اقدامی باید شما باید هدف خود را از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مشخص کنید.به این ترتیب که به صورت واضح و روشن رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آن را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید. نتایج آزمون های سال های گذشته را بررسی کنید تا رتبه مورد نیاز برای قبولی در رشته تخصصی خود در دانشگاه های مختلف را تخمین بزنید.

دومین گام : بایدها

در شروع کار شما باید از منابع کنکور کارشناسی ارشد و مباحثی که باید مورد مطالعه قرار بگیرند مطلع باشید. در این مسیر میتوانید از تجربه دانشجویان قبول شدگان سالیان گذشته نیز کمک بگیرید. راه دیگر این است که از متخصصان در این زمینه مشاوره و مشورت بگیرید. با مشاوران ما در ارشد تست در تماس باشید تا با معرفی بهترین منابع کارشناسی ارشد شما را یاری کنند تا بتوانید لیستی از بهترین منابع را در اختیار داشته باشید.

سومین گام : دانسته‌ها

لیست تهیه شده را جلوی روی خود قرار دهید و بررسی کنید که به کدام یک مسلط هستید شاید این شانس را داشته باشید که تعدادی از آنها را در دوره کارشناسی خود مطالعه و خلاصه نویسی کرده باشید. حتی اگر این اتفاق هم نیوفتد مشکلی نیست برای مطالعه آنها هنوز فرصت دارید. در این مرحله به نقاط ضعف و قوت خود تسلط پیدا میکنید. اگر در درسی ضعیف باشید نیاز به دوباره آموزی و تکرار دارید. در چنین شرایطی سعی کنید در مدت کوتاه نقاط ضعف خود را برطرف کنید تا زمان را از دست ندهید.

چهارمین گام : برنامه ریزی برای تبدیل دانسته‌ها به بایدها

پس از آنکه به شناسایی منابع رشته خود و همچنین نقاط ضعف و قوت خود پرداختید وقت آن میرسد که به سراغ یک برنامه ریزی برای آزمون ارشد بروید که برای این کار باید چند فاکتور را مشخص کنید که به شرخ زیر است:

· یک سبک مطالعه برای خود انتخاب کنید.

· مدت زمان باقی مانده تا آزمون را بررسی کنید

· در طول هر روز چند ساعت برای مطالعه میتوانید زمان بگذارید

اگر چه به تعداد داوطلبان آزمون روش‌هایی برای برنامه ریزی وجود دارد، اما به عنوان یک توصیه کلی می‌توان گفت بهترین روش تخمین مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه یک کتاب و تقسیم آن در روزهای مختلف است. بر اساس زمانی که برای مطالعه هر کتاب نیاز دارید و زمانی که در اختیار دارید، یک برنامه خوب برای خودتان تنظیم کنید.

رعایت نکاتی ضروری

همیشه به یاد داشته باشد که نباید خیلی فشرده برنامه ریزی کنید و در اواسط راه به استراحت بپردازید. برنامه ریزی تان واقع بینانه باشد توجه کنید که در برنامه ریزی برای کنکور ارشد باید منصف باشید و برای هر کتاب بیشترین زمان محتمل را در نظر بگیرید. دست خود را باز بگذارید ممکن است اتفاقاتی غیر قابل پیش بینی بیوفتد و به هر دلیلی نتوانید به برنامه خود پایند باشید. زمانبندی داشته باشید تا به جبرات عقب ماندگی خود برسید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس