لابی وکیل‌الدوله‌ها در مجلس دهم شاهراه فساد بود

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس لابی نمایندگان وکیل‌الدوله با وزرا و مسئولان اجرایی را عامل شکل‌گیری فساد در مجلس دهم خواند.

به گزارش مشرق، محمد جواد ابطحی در مورد علل شکل‌گیری فساد در میان نمایندگان در مجلس دهم گفت: دولت یازدهم و دوازدهم نمایندگان مجلس را مشغول به کارهایی غیر از نمایندگی کرد تا نمایندگان نتوانند به به وظایف نظارتی خود عمل کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس  شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان برای حل مشکلات شرکت‌ها و کارخانجات مختلف به دولت و مسئولان اجرایی نامه می‌نوشتند، این کار در دراز مدت فسادزا است.

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر اینکه وظیفه نمایندگان کارچاق‌کنی نیست، اظهار داشت: مردم از نمایندگان توقعات زیادی دارند و خواستار حل مشکلات خود در دستگاه‌های اجرایی از طریق نمایندگان هستند. همین امر موجب شده است برخی نمایندگان باور کنند که حاکم بلامنازع هستند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، فساد اقتصادی نمایندگان را خیانت به رأی مردم خواند و گفت: نمایندگان مجلس قسم خورده‌اند که پاسدار قانون اساسی و حقوق مردم باشند، نمایندگانی که دست به فساد اقتصادی می‌زنند از قسم خود عدول کرده‌اند.

وی در خصوص عدم تخصص نمایندگان عضو در کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: عدم تخصص نمایندگان موجب فساد اقتصادی نیست بلکه عدم تعهد برخی از نمایندگان عامل اصلی فساد است. عدم تخصص اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس موجب می‌شود طرح‌ها و لوایح ارائه شده از سوی کمیسیون‌ها ضعیف باشد.

ابطحی ورود نمایندگان وکیل‌الدوله به خانه ملت را عامل فساد خواند و اظهار داشت: به علت حضور نمایندگان وکیل‌الدوله در مجلس نظارت‌ها تعطیل شده و لوایح مورد نظر دولت به تصویب می‌رسد و در ازای همکاری این وکیل‌الدوله‌ها با قوه مجریه، مدیران اجرایی در حوزه‌های انتخابیه هوای نمایندگان همراه دولت را دارند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: زمانی که نمایندگان با وزرا و مدیران دولتی لابی داشته باشند رانت‌های اقتصادی و اطلاعاتی بدست می‌آوردند که فسادزاست و در شکل‌گیری فسادهای اقتصادی موثر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس