روحانی

روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور، در ۶/۵ سال گذشته به جای کار و خدمت‌رسانی، سرگرم عملیات روانی بوده است.

 به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه فرهیختگان ضمن نقد سخنان انتخاباتی روحانی در جمع استانداران و فرمانداران نوشت: روحانی ترجیح داد درباره ریشه‌های وضع موجود و بی‌رغبتی برخی گروه‌ها برای مشارکت در انتخابات از سویی و انگیزه پایین بخش‌هایی از جامعه برای حضور پای صندوق‌های رأی سکوت کرده و پاورچین پاورچین از کنار مهم‌ترین مسئله این روزهای کشور بگذرد؛ مسئله‌ای که باید آن را نوعی بحران ناکارآمدی تلقی کرد. بحرانی که حالا محبوبیت دولت را در هفتمین سال آن به طرز بی‌سابقه‌ای به زیر ۱۰ درصد تنزل داده و باعث سقوط آزاد سرمایه اجتماعی آن شده است. ایده مرکزی دولت برای حل مشکلات کشور که به صورت عینی در برجام تبلور یافته بود در حداکثری‌ترین حالت ممکن شکست خورده است. در چنین شرایطی حتی دو قطبی‌سازی‌های اجتماعی نظیر موتورسواری بانوان، فیلترینگ تلگرام، حضور زنان در ورزشگاه‌ها و... نیز نتوانسته دولت را از مخمصه موجود نجات دهد.

همین موضوع و عدم امکان اقناع افکار عمومی بابت کارنامه به بار آمده در این هفت سال باعث شده است هراز گاهی سوژه‌ای جدید به خورد جامعه داده شود و رسانه‌ها و فضای مجازی چند روزی را با آن سر کار بروند؛ روزی گلایه از محدودیت اختیارات خبرساز می‌شود. روز دیگر موضوع رفراندوم و بیم سرایت حساسیت‌ها در خصوص آن به باقی اصول و تشبیه آن به ویروس کرونا و دیگر روز مذاکره با آمریکا و تلاش برای دوقطبی‌سازی جامعه حول و حوش آن و باز روز دیگر جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام.

بیشتر بخوانید:

واکنش حزب مؤتلفه اسلامی به سخنان اخیر روحانی

فرهیختگان می‌افزاید: روانشناسی دولت نشان می‌دهد هر جایی کار سخت جلو می‌رفته، بزنگاه عملیات روانی و دوقطبی‌سازی فرا رسیده است.

با انتحار دولت در گران کردن بنزین، کمتر مؤلفه اقتصادی باقی مانده که عملکرد ضعیف و غیر قابل قبول دولت را نشان ندهد. نرخ رشد اقتصادی امسال به منفی ۹ درصد رسید. از سوی دیگر، نرخ ضریب جینی که نشان دهنده فاصله طبقاتی است، در دولت روحانی که آن را در سال ۹۲ با ۰/۳۶۵ تحویل گرفت حالا از ۰/۴۰۹۹ سال ۹۷ هم عبور کرده و در نوع خود تبدیل به یک رکورد شده است. رشد ۲۳۹ درصدی قیمت مسکن در دولت روحانی از آن دست اتفاق‌هایی است که حاصل عملکرد کسی است که می‌گفت افتخار ما نساختن مسکن برای مردم است. تضعیف ۱۱ پله‌ای ایران در فضای کسب و کار در سال‌های دولت حسن روحانی گویای این است که وضعیت اشتغال و به تبع آن تولید به هیچ عنوان مناسب نیست.

سوء تدبیر دولت و رشد ۲۸۷ درصدی نرخ ارز در دولت روحانی هم نمونه دیگری از عملکرد بی‌برنامه و اشتباه در عرصه اقتصاد است و حالا شاید بهتر مشخص شود که چرا دولت نه گزارش می‌دهد، نه نشست خبری برگزار می‌کند و به جای آن با این نهاد و آن نهاد مشغول دوقطبی‌سازی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 0
    حالا ببینید چند درصد ریزش رای دارید
  • مرصاد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 0
    جنگ روانی ؛ تنها اسلحه لیبرالها و اصلاح طلبان است ، که به کمک آن ؛ حقایق را وارونه جلوه می دهند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس