کد خبر 1037125
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
جریمه/پلیس

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت از اعمال قانون ۵۰ هزار تومانی برای شیشه‌های دودی با درصد بالا و وضوح ناکافی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در خصوص میزان اعمال قانون و جریمه شیشه دودی خودروها، اظهار داشت: یکی از فاکتورهای مهم برای رانندگی این است که راننده دید مناسبی داشته و توسط دیگران نیز به خوبی دیده شود.

بیشتر بخوانید:

جریمه و نمره منفی از آنِ کیست: مالک یا راننده خودرو؟

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: هم اکنون مانعی به نام شیشه دودی در برخی خودروها به چشم می‌خورد که اگرچه در روز تأثیر زیادی ندارد ولی هنگام تاریکی هوا و بارش برف و باران مانع دید کافی برای راننده شده و بسیاری از تصادفات نیز به دلیل کم بودن دید راننده به واسطه شیشه دودی حادث می‌شود.

وی شرایط شیشه دودی مجاز را این گونه دانست که باید از فاصله ۳ متری داخل ماشین، راننده و سرنشینان به وضوح دیده شود.

سرهنگ رازقی بیان داشت: اگر افسر پلیس نتواند از فاصله ۳ متری داخل خودرو را مشاهده کرده و سرنشینان را تشخیص دهد برچسب شیشه دودی یا حتی شیشه فابریک غیرمجاز تلقی می‌شود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت با تأکید بر این مطلب که فرقی مابین شیشه‌ای که با برچسب دودی شده و شیشه فابریک خودروهای خارجی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: ملاک برای پلیس فقط تشخیص داخل خودرو و سرنشینان است آن هم از فاصله ۳ متری که اگر این مسأله محقق نشود برابر کد ۲۱۱۴ راننده خودرو اعمال قانون شده و ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود؛ این مقدار جریمه برای پایتخت و کلانشهرهاست و در شهرهای کوچک جریمه این مورد ۳۰ هزار تومان لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر شیشه دودی درصدش بالا بوده به طوری که از فاصله نزدیک هم داخل خودرو قابل رؤیت نباشد باید در محل نسبت به رفع اثر اقدام شده و برچسب کنده شود تا اجازه عبور داده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    5 15
    ای بابا پلیس جریمه های بی خاصیت
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      19 9
      آقایان پلیس راهنمایی! بنده با اشراف به فواید دودی کردن شیشه ها ولی میگویم لطفا به طور کل با این پدیده مبارزه کنید. اصلا داخل اتوموبیل ها دیده نمی شود. که این می تواند به آمار جرم جنایت و بزه کمک کند.
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      10 4
      خانواده های محترم! در ایام زمستان که تابش نور خورشید کم است و سطح ویتامین D بدن کاهش می یابد. شما با دست خودتان به فرزندانتان آسیب میزنید. لااقل با حذف این شیشه های دودی اجازه بدهید در حد فاصل راه مدرسه تا خانه بچه هایتان در معرض نور خورشید قرار داشته باشند. نرمی استخوان را جدی بگیرید.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
      13 7
      مرگ بر شیشه دودی
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    10 1
    حتی شیشه فابریک
  • محمد IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    23 17
    با سلام.اقا چرا برخورد نمی کنید شیشه دودی به غیر از انجام امر خلاف و اقدام علیه امنیت جامعه و امنیت ملی کشور چه ثمره ای دارد؟خواهشمندم از پلیس و دستگاههای امنیتی که با این موضوع بشدت برخورد کنند.خدا میداند تا به حال سه تصادف و و بالای ده مورد جابجایی اقلام از این خودروها دیده ام یا زیر گرفتن ادما و فرار.به راحتی پلاک را مخدوش یا گل مالی می کنند و داخل ماشین هم معلوم نیست چند نفر هستن وچه چیز حمل می گنند
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    10 5
    جناب رازقی حرفای شما،،با هم جور درنمیاد،، ودرکل مشگل اصلی و اول شما،رویت داخل خودرو،،توسط مجموعه خودتونه،،که هیچ جای کره زمین،به همچین موضوعی،کارندارن یکم به فکر کنترل بیشتره اتوبوسهای بین شهری باشید،که اینقد تلفات نداشته باشیم
  • علیرضا شمشیری IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    15 4
    چشم پلیس ضعیف بود چی؟
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    20 4
    کارمن نصب دودی شیشه است وبا نظر پلیس کاملاموافقم چراکه حرف منطقیه.کسی که درصد بالا سفارش میده واسه کار خلافه
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    7 4
    شیشه دودی مساوی است با رواج خلاف و فساد . غیر از این چه مزیتی دیگه داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقای متخصص که این حرفو می زنی کمی فکر کن
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    4 0
    تو منطقه ما ماشين رو با شيشه دودي بگيرن سه ماه تكميل ميفرستن ماشينو پاركينگ نميدونم اين قانون رو تو مناطق مرزي از كجا آوردن
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 5
    لطفا به کارخانه خارجی هم بگین که شیشه های خودروهاشون را با درصد مورد نظر شما دودی کنند. خیر آقاجون اگر ما از چیزی بد استفاده میکنیم دلیلش این نیست که بد است به بی فرهنگی بودن ماایرانی ها برمیگردد. برای همین است که شاعر گفته هنر نزد ایرانیها است و بس.
  • ن IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    اینا اگر صنف مورد نظر کنترل بشه و قوانین نوشته بشه اینجور نمیشه
  • مرصاد IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    2 1
    اگر لزوم دیده شدن داخل خودرو ، از فاصله 3 متری قانون است ، به این معنی است که ؛ داخل خودرو ، مانند خانه نیست و لذا طبق قانون ؛ زنان حق ندارند ، در خودرو بی حجاب باشند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس