کد خبر 1036801
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
شهری که ویروس کرونا در آن کشف شد

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: مرگ و میر ناشی از کرونا کمتر از ۴ درصد بوده است و افرادی بر اثر این بیماری جانشان را از دست داده‌اند که مسن بوده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی،‌ فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تمامی مبادی مرزی هوایی، زمینی و دریایی به طور معمول پایگاه مراقبت بهداشت مرزی وجود دارد و این موضوع هم ربطی به ویروس کرونا ندارد و از قبل هم این پایگاه‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید:

بازگشت ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم چین در روزهای آینده

تکذیب ابتلا به بیماری کرونا در مشهد

اینفوگرافیک/ چه کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

آخرین خبرها از خروج ایرانیان از شهر ووهان چین

وی بیان داشت: در حال حاضر در مرزهایی که احتمال می‌دهیم تردد مسافران از کشور چین داشته باشیم در حالت آماده‌باش قرار دارند که مهمترین آن پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه امام خمینی است که بیشترین مسافرانی که از کشور چین وارد تهران می‌شوند از فرودگاه امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند.

گویا یادآور شد: در این پایگاه‌ها پرسنل آموزش‌دیده‌ای مستقر هستند که همه اقدامات اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند و مسافران را از نظر سلامت چک می‌کنند و اگر مورد مشکوکی مشاهده کنند هماهنگی لازم از طریق مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت به بیمارستان‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده منتقل می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: تاکنون موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده و به محض اینکه موردی مشاهده شود قطعاً به سرعت اطلاع‌رسانی می‌کنیم و امیدواریم که چنین اتفاقی هم نیفتد.

وی در مورد بازگشت دانشجویان ایرانی از کشور چین به داخل کشور نیز گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت امور خارجه این دانشجویان از ووهان چین به ایران باز می گردند

گویا یادآور شد: مرگ و میر ناشی از کرونا کمتر از ۴ درصد است و افرادی بر اثر این ویروس جانشان را از دست دادند که سن بالایی داشته‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: تعدادی از بیمارانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌ بودند هم در حال حاضر بهبود پیدا کرده‌اند و به زندگی عادی خود می‌پردازند.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی این ویروس بیشتر از آسیب‌های بیماری آن شده است.

گویا اظهار داشت: ما در حال حاضر ورود مسافران چینی به کشور را از هفته گذشته داشته‌ایم و در فرودگاه نیز مأموران ما مستقر هستند و کار غربالگری را انجام می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس