کد خبر 1035224
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
دستگیری

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری مرد هزار چهره که با اغفال خانم های جوان و جلب اعتماد دختران ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، گفت: هفتم خرداد ۹۸، پرونده ای مبنی بر کلاهبرداری از خانمی جوان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۶ تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارسال شد.

بیشتر بخوانید:

۸ عضو باند سرقت در «پاتوق سیاه» +عکس

مرگ تنها سرنخ از معمای ۴ ساله یک جنایت

وی افزود: شاکی با حضور در اداره چهاردهم به کارآگاهان گفت، حدود ۲ ماه پیش از طریق فضای مجازی با فردی به نام  "همایون" ۳۶ ساله آشنا شدم. همایون که خود را یک فعال اقتصادی و سرمایه گذار معرفی می کرد بعد از چند روز مراوده، پیشنهاد یک طرح اقتصادی مبنی بر فروش طلا و جواهر را به من داد و قرار شد مبلغی را برای سرمایه گذاری به او بدهم. من هم در مرحله اول مقداری طلاجات شخصی ام به ارزش ۲ میلیارد ریال را به او سپردم و در مراحل بعدی با ترفندهایی اعتمادم را جلب و مبالغی از من دریافت کرد که در مجموع حدود ۱۰ میلیارد ریال به او دادم و بعد از گذشت مدتی همایون غیبش زد و هر چه با وی تماس گرفتم جوابگوی تلفنم نبود و متوجه شدم از من کلاهبرداری شده است و او شیاد است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: شاکی درخصوص ویژگی های همایون برای کارآگاهان گفت، همایون بسیار خوش لباس ، مبادی آداب و خوش رفتار بود و همین طرز رفتار او باعث جلب اعتماد من شد تا جایی که این برخورد وی موجب شد پیشنهاد ازدواجش را قبول کنم.

کارآگاه تقی پور ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی به بررسی محل های قرار و تردد همایون می پردازند و با پایش اطلاعاتی و تحقیقات میدانی عکسی از او به دست می آورند.

وی تصریح کرد: تنها سرنخ بدست آمده از همایون کارآگاهان را کمک کرد که با تطبیق چهره وی با متهمان و مجرمان سابقه دار آدرس و مشخصات واقعی او را به دست بیاورند.

سرهنگ تقی پور افزود: در ادامه تحقیقات با توجه به اینکه او خود را به اسم های مختلف معرفی می کرد، امکان به دست آوردن مخفیگاه وی برای کارآگاهان میسر نشد تا اینکه با هوشیاری و ذکاوت کارآگاهان مشخص شد متهم با هویت جعلی در یکی از هتل های لوکس تهران اقامت دارد. با دستور بازپرس پرونده وی ۲۷ دی ماه در یکی از هتل ها دستگیر شد. او در ابتدا هویت خود را همان هویت جعلی معرفی می کرد که در نهایت لب به اعتراف گشود و به جرم کلاهبرداری اعتراف کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم با انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی گفت، حدود یک سال است از طریق فضای مجازی با دختران جوان آشنا می شدم و با اعمال و رفتار متقلبانه اعتماد آنها را جلب کرده و پس از فریب سوژه ها مبالغی از آنها دریافت می کردم و سپس متواری می شدم . اغلب مبالغی که از سوژه هایم به دست می آوردم بین ۵۰۰ تا یک میلیارد ریال بود تا این سوژه آخر که حدود ۱۰ میلیاردریال از وی کلاهبرداری کردم.

وی با بیان اینکه مبلغ کلاهبرداری شده از دختران جوان تا این لحظه با توجه به اعترافات متهم نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۶ تهران به منظور شناسایی سایر شاکیان در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس