کد خبر 1018995
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
مجرم نمایه

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری فردی که مدعی بود سرگرد پلیس راهور است خبر داد و گفت: این مامور قلابی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اخاذی کرده بود.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، بیان داشت: بیست و چهارم شهریور امسال ماموران دژبان ناجا در یکی از خیابان های جنوب تهران متوجه فردی شدند که لباس کارکنان راهور را با درجه سرگردی بر تن داشت و در حال اخذ جریمه از شهروندان بود؛ با توجه به اینکه این فرد بدون صدور قبض، جریمه را به صورت نقدی درخواست می کرد و قسمت هایی از لباس فرم وی نیز با لباس فرم کارکنان پلیس تفاوت داشت از وی تقاضای مدارک شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید:

واکنش رئیس پلیس مواد مخدر به وجود قرص در داخل کیک‌ها

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این فرد که فاقد مدارک شناسایی بود دستگیر شد افزود: متهم هنگام انتقال به کلانتری  موفق به فرار شد اما خودرو سواریش به کلانتری ۱۷۹ خلیج تحویل و سپس پرونده تشکیل شده برای شناسایی وی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت، افزود: در بازرسی از خودرو متهم تعداد زیادی گواهینامه افراد مختلف کشف که با دعوت از آنان مشخص شد که این رانندگان وجوه مختلفی را به متهم پرداخت کرده اند تا کار آنها را در راهور انجام دهد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان موفق شدند هویت این فرد به نام سعید را شناسایی کنند، اضافه کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم پیش تر با عناوین مجرمانه سرقت مسلحانه، غصب عناوین و کلاهبرداری دستگیر شده است.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان اداره پنجم برای دستگیری متهم به مخفیگاه وی اعزام شدند، گفت: متهم در همان بدو ورود به پلیس آگاهی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: در تهران و قم با پوشش افسر راهور تردد داشته و خود را رئیس ستاد ترخیص و یا کارشناس ایران خودرو از راهور و یا سرگرد شاغل در پلیس راهور معرفی می کرده و به بهانه هایی چون فروش خودرو سهمیه ای، استخدام در ستاد ترخیص، کم کردن جریمه و اخذ گواهینامه و جواز ساخت منزل و...، از مردم مبالغ زیادی پول گرفتم.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم در ادامه اظهاراتش گفت با وجود زن و ۳ فرزند، چند ماه پیش تحت عنوان سرگرد راهور با خانم جوانی ازدواج کرده و وی و خانواده اش را فریب داده و از باجناق، خواهر زن و همسایه ها و هر کسی که احساس می کردم می شود با کلاهبرداری مبالغی پول از او گرفت پول می گرفتم و قول کمک داده ام.

نجفی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ تن از شاکیان به پلیس آگاهی دعوت و در مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرده اند، افزود: متهم از مال باختگان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اخاذی کرده است و با دستور بازپرس شعبه ۷دادسرای ناحیه ۳۴ روانه زندان شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دیده بان IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    بایدعکس بدون پوشش اینگونه مجرمین بادستورمقام محترم قضایی به چاپ برسدتا باشناسایی شکات جدیدابعادتازه تری ازشگردها وعناوین غاصبانه اینگونه افرادکشف وروشن شود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس