کد خبر 1035162
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
خالد بن بندر بن سلطان

بندر بن سلطان در بخش دیگر این گفت‌وگو با انتقاد از برجام گفت که این توافق نتوانست سیاست‌های منطقه‌ای ایران را تغییر دهد.

به گزارش مشرق، در جدیدترین اظهارنظر مقامات رسمی سعودی درباره جمهوری اسلامی ایران، سفیر عربستان سعودی در انگلیس در گفت‌وگو با یک رسانه‌ انگلیسی گفت که ریاض به دنبال درگیری با ایران نیست، اما خواهان اتخاذ موضعی محکم در برابر ایران است.

بیشتر بخوانید:

پسر شاه سعودی: ایران می‌خواهد منطقه و عربستان را به عقب بازگرداند

اسکای نیوز عربی در این باره گزارش داد، «خالد بن بندر بن سلطان» سفیر عربستان در انگلیس روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه «دیلی تلگراف» گفت: «در پی درگیری با ایران نیستیم. به دنبال تشدید تنش هم نیستیم. ما همیشه طرفدار موضع‌گیری محکم برابر ایران بوده‌ایم. مشکل ما با مردم ایران نیست، بلکه با رژیم حاکم بر این کشور است.»

سفیر انگلیس در ادامه گفت: «ما مماشات را باور نداریم. در هیچ مقطعی از تاریخ اثبات نشده که مماشات یک راهبرد موفق است. شما نمی‌توانید برابر کشوری مانند ایران تسلیم شوید، زیرا ایرانی‌ها آن را نشانه ضعف می‌بینند.»

بندر بن سلطان در بخش دیگر این گفت‌وگو با انتقاد از برجام گفت که این توافق نتوانست سیاست‌های منطقه‌ای ایران را تغییر دهد.

وی سپس مدعی شد: «مداخله ایران در منطقه به اندازه برنامه هسته‌ای این کشور چالش به همراه دارد. به همین دلیل ما نگران این توافق بودیم.»

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس