کد خبر 1035059
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کرونا

وزارت بهداشت چین از ورود داروی ضدویروس «کرونا» به این کشور خبر داد و گفت که این دارو پس از طی کردن آخرین مراحل آزمایشات، تا ساعاتی دیگر به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت چین امروز (یکشنبه) از ورود داروی ضدویروس «کرونا» به این کشور خبر داد و گفت که تا ساعاتی آینده، این دارو به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی، وزارت بهداشت چین اعلام کرده است که این دارو در حال طی کردن مراحل نهایی آزمایشات است و بعد از تکمیل این روندها، آزمایش آن بر روی انسان‌ها آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مسافران چین چگونه کنترل می‌شوند

آخرین اخبار درباره شیوع ویروس کرونا در جهان

منشاء ویروس کرونا؛ از سوپ خفاش و مار تا توله گرگ

شهر ساحلی «شانتو» پیش از این اعلام کرده بود که از فردا (دوشنبه)، از ورود خودروها، کشتی‌ها و افراد به این شهر خودداری می‌کند تا از شیوع ویروس کرونا که در پایان سال ۲۰۱۹، در ووهان گسترش یافت،  جلوگیری کند.

این شهر همچنین اعلام کرده است که فعالیت‌های اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و کشتی‌ها را از ساعت ۱۴:۰۰ امروز به وقت محلی به حالت تعلیق درمی‌آورد. شانتو در بیش از ۸۰۰ کیلومتری از ووهان، مرکز چین قرار گرفته است.

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۵۶ تن افزایش یافت و طبق گفته مقام‌های محلی تعداد افراد مبتلا به این ویروس در سراسر این کشور شرق آسیا به حدود دو هزار نفر رسیده است.

وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که کارکنان کنسولی خود در شهر ووهان چین را به آمریکا منتقل خواهد کرد و تعداد محدودی صندلی برای شهروندان عادی آمریکا در هواپیما تخصیص داده است تا مرکز شیوع ویروس کرونا را ترک کنند.

نمایان‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا، تب است که بعد از آن با سرفه‌های خشک همراه می‌شود و پس از آن به تنگی نفس منجر می‌شود.

طبق این گزارش، این ویروس ظاهراً اولین بار در بازار مواد غذایی و حیوانات در شهر «ووهان» از طریق حیوانات به انسان منتقل شده است و از آن زمان از انسان به انسان در حال انتقال است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    34 6
    :ا تو یه هفته بیمارستان میسازن. تو یه هفته داروی ضد کرونا رو میسازن. چیه این چین؟؟؟ ولی خداوکیلی مدیریت بحرانشون رو دیدید؟؟ فوق العاده بودن.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      11 31
      بیمارستاهای صحرای ما دو روزه آماده می شود. داروی کرونا را ه همانها ساختند که خود ویروسش را ساختند
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    میشه منبع خبر رو هم ذکر کنید. فقط تو سایتهای ایرانی این خبر دیده میشه.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    12 4
    داروی این ویروس قبل از انتشار آماده بوده. خدا لعنت کنه کسانیکه با جان آدم ها کاسبی می کنن
    • مهدی IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
      14 0
      دوست عزیز که میگی با جان مردم کاسبی میکنن.تو متن نوشته به صورت(رایــــــگــــــــان)به مردم اهدا میشود.
  • کاربرجدید IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
    2 0
    داروی ویروس «کرونا» وارد چین شد. از کجا وارد چین شد ؟ کدام کشور دارو را ساخته ؟ آیا سازنده دارو میتواند ویروس را تولید کرده باشد ؟
  • فرزانه IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
    0 0
    خود سردمداران آمریکایی گفتن که جمعیت جهان باید به هر نحوی کم بشه تا راحتر بشه به مردم حکمرانی کرد و منابع بیشتری در اختیار آمریکا و اروپا قرار بگیره ... یکی از روشهای کم کردن جمعیت شیوع بیماری های مهلکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس