کد خبر 1033168
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
مایک پمپئو نمایه

وزارت خارجه آمریکا خبر داد، «مایک پامپئو» در دیدار دوجانبه با وزیر خارجه آلمان در برلین، درباره «ضرورت مقابله با اقدامات تهاجمی ایران» صحبت کرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه آمریکا از فرصت حضور در کنفرانس برلین درباره لیبی برای رایزنی‌های ضد ایرانی با مقام‌های مختلف شرکت کننده در این نشست استفاده کرده و در یکی از این دیدارها با همتای آلمانی خود درباره «ضرورت مقابله با اقدامات تهاجمی و ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه» صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

رای‌الیوم: پمپئو با ترور سلیمانی جعبه مرگ را به سوی خود گشود

آمریکا: خرید نفت از ایران توسط چین غیرقانونی است

درخواست الکعبی از پمپئو

وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار دوجانبه روز یکشنبه (دیروز) «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان بیانیه صادر کرده و از رایزنی‌های او درباره لیبی، افغانستان و ایران خبر داده است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، پامپئو و ماس ضمن اعلام تعهد آمریکا و آلمان برای «ادامه حمایت از حاکمیت لیبی»، درباره تلاش‌های بین‌المللی در خصوص حمایت از آتش‌بس در این کشور، پایان دادن مداخله خارجی و حمایت از روند سیاسی در لیبی رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین خبر داد: «وزیر خارجه پامپئو و وزیر خارجه ماس درباره هماهنگی ایالات متحده- آلمان در خصوص طیفی از چالش‌های جهانی از قبیل افغانستان و ضرورت مقابله با اقدامات تهاجمی و ثبات زدای ایران در خاورمیانه صحبت کردند».

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هم در پیامی توئیتری درباره این دیدار توضیحاتی داده است.

طبق توئیت پامپئو، او با وزیر خارجه آلمان، «درباره چالش‌های مشترک که ما (دو کشور) با آنها مواجه هستیم و راه‌های همکاری برای تقویت صلح و امنیت در خاورمیانه و شمال آفریقا، صحبت‌های خوبی داشتم».

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در دیدار دوجانبه خود با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم درباره «ضرورت مقابله با ایران» رایزنی کرده بود.

دیدار پامپئو و ماس در شرایطی انجام شد که پیشتر وزیر خارجه آلمان به شدت از رویکرد یکجانبه آمریکا در خروج از برجام و سیاست فشار حداکثری علیه ایران انتقاد کرده بود.

هایکو ماس پیش از دیدار با پامپئو در مصاحبه با روزنامه «بیلد ام زونتاگ»گفته بود: «تهدید و تهاجم نظامی هیچ چیزی به ارمغان نخواهد آورد. ما می‌خواهیم از بروز آتشی گسترده در منطقه خاورمیانه جلوگیری کنیم. اتحادیه اروپا به جای تنش به دیپلماسی متکی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس