کنفرانس برلین

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در یک پیام توئیتری از دیدار دوجانبه خود با همتای آمریکایی در برلین و رایزنی درباره مسائل دوجانبه و بحران لیبی خبر داده است.

به گزارش مشرق، در آستانه کنفرانس برلین درباره لیبی که قرار است با حضور مقام‌های سازمان ملل و ۱۲ کشور برگزار شود، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با همتای ترکیه‌ای خود دیداری دوجانبه ترتیب داده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در صفحه توئیتر خود درباره این دیدار دوجانبه توضیحاتی داده و نوشته است که او و پامپئو درباره «روابط ترکیه- ایالات متحده و کنفرانس درباره لیبی» صحبت کردند.

بیشتر بخوانید:

ناامیدی واشنگتن از کنفرانس برلین درباره لیبی

به گفته چاووش اوغلو، ترکیه «برای حصول به یک آتش‌بس پایدار و بازگشت فرایند سیاسی در لیبی، با تمام بازیگران در یک ارتباط و تماس نزدیک قرار دارد».

در عکسی که وزیر خارجه ترکیه از دیدار با همتای آمریکایی منتشر کرده، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در کنار پامپئو حضور دارد.

اظهارات توئیتری وزیر خارجه ترکیه در حالی مطرح شده که همتای آمریکایی او پیش از ترک واشنگتن از مقام‌های آلمان به خاطر میزبانی از کنفرانس برلین تشکر کرد و همچنین بر لزوم تلاش کشورها برای پایان دادن به درگیری‌ها در لیبی تاکید کرده بود.

کنفرانس برلین قرار است امروز یکشنبه در برلین با حضور نماینگان سازمان ملل، ۱۲ کشور شامل «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در برلین استقبال کند. همچنین «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» هم خود را به برلین رسانده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس