پمپئو و بارزانی

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در حاشیه نشست مونیخ، از مواضع او در قبال حفاظت از پرسنل و تاسیسات آمریکایی در منطقه تشکر کرد.

به گزارش مشرق، به رغم تصویب قانون خروج نظامیان خارجی از عراق در پارلمان این کشور، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق خواستار تداوم حضور این نظامیان شده و وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» از او به خاطر مواضعش تشکر کرده است.

بیشتر بخوانید:

رایزنی ضد ایرانی وزرای خارجه آمریکا و آلمان در مونیخ

پشت‌پرده سفر «پمپئو» به آسیای مرکزی

بعد از دیدار دوجانبه جمعه شب «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ، وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدار بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است، پامپئو از بارزانی به خاطر «مشارکتش با ایالات متحده و همچنین تعهد حکومت منطقه‌ای کردستان به امنیت پرسنل و تاسیسات ایالات متحده در منطقه کردستان» قدردانی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو ضمن تاکید تعهد پایدار آمریکا به «یک عراق قوی، مستقل و مرفه»، از «جنبش اعتراضات» در عراق اعلام حمایت کرد.

وزیر خارجه آمریکا به بارزانی گفت: «دولت عراق باید به منظور پرداختن به نارضایتی‌های مشروع جنبش اعتراضی و تامین یک زندگی با شان، رفاه و امن برای همه عراقی‌ها اصلاحات را انجام دهد».

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو و بارزانی «توافقشان را درباره ضرورت ادامه همکاری نزدیک بین ایالات متحده و حکومت منطقه‌ای کردستان مطابق با توافقنامه چارچوب استراتژیک ایالات متحده-عراق ابراز داشتند».

خود پامپئو هم بعد از بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدار توئیتی درباره دیدارش با مسرور بارزانی منتشر کرد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه گفت‌وگوی «سازنده‌ای» داشته است، افزود: «من از مسرور بارزانی به خاطر مشارکت و تعهد مستحکمش درباره امنیت پایدار پرسنل و تاسیسات ایالات متحده در منطقه کردستان تشکر کردم. هر دو درباره ضرورت ادامه همکاری نزدیک (اربیل و واشنگتن) توافق داریم».

شامگاه جمعه (دیشب) دفتر نخست‌وزیری منطقه کردستان عراق درباره دیدار او با وزیر امور خارجه آمریکا در شهر مونیخ آلمان بیانیه صادر کرد.

طبق این بیانیه، مسرور بارزانی در این دیدار با مایک پامپئو، در مورد تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات عراق از جمله روند تشکیل دولت جدید و تهدیدهای امنیتی این کشور رایزنی کرد.

بنا بر گزارش رسانه‌های کرد زبان عراق، مسرور بارزانی در این دیدار درباره «باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق» صحبت و اصرار کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    7 1
    یک مشت مزدور خائن
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    4 1
    کجان اونایی که دم از همنژادی میزدند؟کجا اینها خودشونو ایرانی میدونند؟اینها نوکر امریکا و اسرائیلند و اگه فرصت کنند سایر اقوام و مسلمانان منطقه رو در ازای خوش خدمتی به اربابشون میکشند
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    5 1
    خاک بر سر بی غیرتت .اگر غیرت داشتی زنان کرد عراقی اسیر در چنگ داعش که ساخته و پرداخته همین آمریکاست را نجات می دادی نه اینطور که ذلیلانه خانه و ناموس خودت را تقدیم آمریکای تروریستی می کردی.تف به شرفت بی غیرت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس