کد خبر 1032800
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
متئو سالوینی

رهبر راست‌گرای افراطی حزب «لیگ» و معاون پیشین نخست‌وزیر ایتالیا به یک رسانه صهیونیستی وعده داد، در صورت پیروزی در انتخابات و نخست‌وزیر شدن، قُدس را پایتخت رژیم صهیونیستی خواهد شناخت.

به گزارش مشرق، «متئو سالوینی» وزیر کشور سابق ایتالیا، معاون پیشین نخست‌وزیر این کشور و رهبر کنونی حزب افراطی «لیگ» که شهریورماه سال جاری تلاش نافرجامی برای فروپاشی دولت «جوزپه کنته» انجام داده بود، در تازه‌ترین اظهارات رسانه‌ای خود به جنبش بین‌المللی تحریم رژیم صهیونیستی تاخته و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونستی را به صهیونیست‌ها وعده داده است.

بیشتر بخوانید:

هاآرتص: ارتش اسرائیل آمادگی ورود به جنگ را ندارد

گانتز: نتانیاهو مناسب نخست‌وزیری نیست

سالوینی در مصاحبه با «اسرائیل هیوم» به شدت به جنبش بین‌المللی حمایت از حقوق فلسطینیان که جنبش «تحریم، انزوا و عدم سرمایه‌گذاری» (BDS) رژیم صهیونیستی نام دارد، تاخته و گفت: «اتحادیه اروپا باید فعالیت‌های (جنبش) بی‌دی‌اس را ممنوع کند».

رهبر حزب راستگرای افراطی «لیگ» مدعی شد: «نفرت از اسرائیل، یک جرم خطرناک است. ما باید (برای مقابله با این موضوع) از مدارس و افراد جوان شروع کنیم. من ۹ سال را به عنوان نماینده پارلمان اروپا گذراندم و می‌توانم به شما بگویم که نهادهای اروپایی دوست اسرائیل نیستند، نهادهای سازمان ملل هم همینطور».

به گفته او، «به همین خاطر من معتقدم که ما نباید روی این نهادها تمرکز کنیم بلکه باید روی نسل‌های جدید تمرکز داشته باشیم. آنهایی که خواهان پاک کردن کشور اسرائیل هستند، باید این را بدانند که ما دشمن آنها هستیم. اسرائیل متحد (ایتالیا) است اینها چیزهایی هستند که باید در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شوند».

سالوینی افزود: «اگر من نخست‌وزیر بشوم، ایتالیا اورشلیم (قدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت».

وعده‌های این سیاستمدار افراطی ایتالیایی در حمایت از رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح شده که دولت کنونی ایتالیا هم نوا با مواضع دیگر کشورهای مهم اروپایی از مواضع آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حمایت نکرده است.

اظهارات سالوینی درباره نخست‌وزیر شدن در حالی مطرح شده که اواسط شهریور ماه سال جاری تلاش او برای عهده‌دار شدن منصب نخست‌وزیر ایتالیا به شکست انجامید.

جوزپه کنته نخست‌وزیر ایتالیا به رغم تلاش‌های سالوینی توانست با ایجاد ائتلافی جدید، از فروپاشی دولت و قدرت گرفتن راست‌گرایان افراطی جلوگیری کند.

کنته توانست از کابینه جدید دولت خود که از حزب «جنبش ۵ ستاره» و حزب چپ‌گرای «دموکراتیک» تشکیل شد رونمایی کند.

پیش‌تر دولت ایتالیا از ائتلاف میان حزب لیگ به ریاست سالوینی و حزب جنبش ۵ ستاره تشکیل شده بود. اختلاف سالوینی و «لوئیجی دی مایو» رهبر میانه‌روی حزب جنبش ۵ ستاره، موجب خروج حزب لیگ از کابینه ائتلافی شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس