مجید انصاری

مجید انصاری تأکید کرد: کسانی که مسئله "تحریم خاموش انتخابات" را مطرح می‌کنند خودشان باید پاسخ بدهند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

جهانگیری: فکر اقتصادی آمریکا علیه ایران محقق نشد

دومین پیروزی ایران در نبرد تاریخی عین‌الأسد

نبرد تاریخی ایران در عین‌الأسد و موشکباران بدون پاسخ حیثیت و هژمونی آمریکا اگرچه پیروزی بزرگی را در فاز نظامی نصیب کشور کرد اما این پیروزی اول بود...

پیروزی دوم ایران، چند روز بعدتر و پس از کاسته شدن از التهاب موشکباران تاریخی ما رخ داد.

آن‌هم نه در فاز نظامی که در فازی دیگر!

آمریکایی‌ها در این تصور بودند که پس از تخلیه کشتگان عین‌الأسد و بمباران تبلیغاتی خود؛ خواهند توانست اقلاً در این فاز؛ ایران اسلامی را وارد پروژه انتقام کاخ سفید کنند اما در این وادی هم شکست خوردند.

*اشاره مستقیم ما به بحث تحریم‌های جدید آمریکاست.

تحریم‌هایی که کاخ سفید پس از شکست عین‌الأسد با هیاهو و جنگ روانی، آنها را در عرصه افکار عمومی مطرح کرد اما تجربه ونزوئلا و قطر هرگز در ایران اسلامی تکرار نشد.

به این معنی که مردم سوگوار ایران که الحق داغ مکرر دیدند و پس از ترور سردار سلیمانی با حوادث کرمان، هواپیمای اوکراینی و سیل سیستان و بلوچستان مواجه شدند اما طی مدت این چند روز؛ شرایط کشور مثل شرایط پساتحریم ونزوئلا و قطر نشد و مردم اثری از تحریم باقیمانده اقتصاد ایران از سوی ترامپ قاتل![1] احساس نکردند و جریان معیشت و اقتصاد علیرغم تمام مشکلات در ایران ادامه دارد.

قحطی غذا رخ نداد. مشکل دارویی در حیطه کوچک سابق و البته رو به بهبود است. و حقوق کارمندان نیز قطع نشد. ضمن اینکه ایران اسلامی برای حل بحران سیل و آسیب‌های آن نیز عملا نیازی به کمک خارجی ندارد.

اهداف عمده‌ای که بمب‌افکن‌های جنگ روانی دشمن همواره بعنوان مفهوم تحریم و مثلا امضای نهایی ترامپ قاتل در ذهن مردم مطرح می‌کردند و دنباله‌های داخلی دشمن نیز در کنار هشدار "خطر جنگ"! مشغول ماساژ آنها بودند اما شاهد هیچیک نیستیم و اگرچه مشکلاتی مثل "گرانی" داریم ولی روال طبیعی زندگی در ایران اسلامی ادامه دارد.

در این راستا می‌توان به صحبت‌های اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور در یک همایش نیز اشاره کرد که گفته است: "من به شما بگویم امروز  شرایط اقتصادی ما نسبت به آن چیزی که آمریکایی‌ها فکر می کردند می‌توانند آن را دچار فروپاشی کنند، چنین چیزی نیست. وضع اقتصاد ما از ثبات، آرامش چه در تولید و صادرات و واردات قرار دارد و همه چیز آن خوب است. ما هیچ کالایی امروز نیست که بخواهیم وارد کنیم نتوانیم. بخواهیم صادر کنیم نتوانیم صادر کنیم. البته در موضوع نفت خام شرایط طور دیگر است که باید راهکارهای جدیدتری پیدا کرد."

این همان دو دیگر دستاورد ایران در قبال نبرد عین‌الأسد است که پس از سرنگون کردن حیثیت جهانی آمریکا؛ پوچ بودن و اثر کم تحریم‌های آمریکا را نیز به رخ جهان کشید.

جهان امروز با وضوح بیشتری درک کرده است که ایران اسلامی "قطر" نیست که بلافاصله پس از تحریم؛ با خطر شکست و فروپاشی مواجه شود.

کارشناسان مدتهاست که تأکید دارند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کلان ایران به کمتر از 30 درصد رسیده است.[2]

در همین حال، برخی محافل تحلیلی هشدار می‌دهند که افرادی که در داخل کشور مشغول بزرگنمایی از اثر تحریم‌ها هستند؛ مقاصد خاصی را دنبال می‌کنند و اگر با این پروژه ذهنی مقابله نشود و مردم در جریان واقعیت‌ها قرار نگیرند؛ بسا که تیر دشمن به هدف اصابت کند!

***

مجید انصاری:

کسانی که مسئله "تحریم خاموش انتخابات" را مطرح می‌کنند خودشان باید پاسخ بدهند

مجید انصاری، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات سابق دولت رئیس‌جمهور روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره عبارت «فتنه خاموش»‌ که اصول‌گرایان برای حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات از آن استفاده می‌کنند، گفت: درباره این موضوع خود افرادی که مساله را مطرح می‌کنند باید پاسخ بدهند. این صحبت و تهمتی کلی است که گفته می‌شود و فضای جامعه را مشوش می‌کند؛ باید از این نوع اظهارات که فضای جامعه را دو قطبی می‌کند و آرامش مورد نیاز فضای انتخابات را مخدوش می‌کند، پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان خواسته‌ای فراتر از قانون ندارند، گفت: آنها می‌گویند جمع زیادی از کاندیداهایشان رد صلاحیت شده‌اند و می‌بایست مثل سایر افرادی که رد صلاحیت شده‌اند طبق قانون و شفاف به درخواست‌شان پاسخ داده شود.[3]

*آقای انصاری باید بداند که بحث تحریم خاموش انتخابات هرگز یک تهمت نیست بلکه تصمیمی است که اصلاح‌طلبان از چند ماه قبل با امضای لیدرشان برای کم‌رمق سازی انتخابات مجلس یازدهم گرفته‌اند.[4]

آنها صراحتا و مکرر در مکرر اعلام کرده‌اند که در صورت عدم تأیید صلاحیت رجال ما (منظور چهره‌های پیر، مسئله‌دار و ضد امنیتی اصلاح‌طلب است) در انتخابات شرکت خواهیم کرد اما لیست نخواهیم داد![5]

مشرق نیز به محض رصد این مسئله تأکید کرد که این رفتار چیزی جز «تحریم خاموش» انتخابات نیست و یک جریان سیاسی ولو در صورت صحّت ادعای کاندیدا نداشتن! بایستی کاندیداهای جدیدتر یا نزدیک‌تر را در لیست خود قرار دهد و به مردم معرفی کند.

دقیقا شبیه رفتاری که اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس دهم در اسفند سال 94 نیز انجام دادند.

مع‌الوصف اما در ظاهر امر مشخص نیست که چرا جریان چپ برای انتخابات پیش رو قصد تکرار این دو رفتار سیاسی مطابق با قانون و منطق را ندارد و کمر به کم‌رمق‌سازی انتخابات بسته است؟!

در باطن امر ولی می‌توان در مقولاتی مثل تأکید علیرضا علوی‌تبار برای استفاده از فرصت انتخابات مجلس به منظور راه اندازی تظاهرات خیابانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تأمل کرد...[6]

پیش از این و چندماه قبل از آغاز فرایند بررسی صلاحیت‌ها؛ مصطفی تاجزاده در میزگردی با حضور حجاریان و علوی‌تبار؛ این سخنان را درباره انتخابات مجلس یازدهم بر زبان آورده بود:

"من هم معتقدم اگر به نقطه بحران برسیم، ساخت قدرت باید تصمیم‌های متفاوت بگیرد و به احتمال زیاد خواهد گرفت. ولی مستقل از آن، معتقدم با لغو نظارت استصوابی در هر شرایطی باید لیست بدهیم. برای اینکه یک گام به سمت دموکراسی است. اگر شورای نگهبان صلاحیت و پلتفرم کسانی را که فتنه‌گر خوانده می‌شوند، تأیید کرد، پروژه انتخابات را پیش می‌بریم. در غیر این صورت آن را تحریم می‌کنیم و با مردم تحریم‌کننده هماهنگ می‌شویم!"[7]

***

افشاگری "سیروان خسروی" از پیشنهاد ستاد روحانی

سیروان خسروی، از خوانندگان کشورمان که به دلیل رویکرد امیدوارانه‌اش مورد اقبال نسل جوان قرار دارد چندی قبل در انتقاد از رفتارهای این روزهای برخی سلبریتی‌ها برای سیاه‌نمایی از شرایط کشور، عزاداری مزوّرانه و رویکردهای غلط سیاسی؛ یک پست اینستاگرامی منتشر کرد و چنین رفتارهایی را ناشی از شهوت دیده شدن، عوامفریبی و صفت آفتاب‌پرستی معرفی کرد.

اما مهراب قاسمخانی، از هنرمندان حامی رئیس‌جمهور روحانی در واکنش به این پست خسروی، مطلبی را بدون اشاره به نام شخص سیروان منتشر کرد و به انتقاد از صحبت‌های وی پرداخت.

او در این مطلب تأکید کرد که عدم همراهی برخی! با حرکات سلبریتی‌های حامی روحانی هرگز یک "ژست قهرمانانه" نیست و آنها فقط نمی‌خواهند موقعیت کاری خود را به خطر بیاندازند.[8]

این کنش و واکنش اما به همین‌جا خاتم نشد و سیروان خسروی در آخرین پست اینستاگرامی خود؛ به مخاطبانش گفت که منظور مهراب قاسمخانی او بوده است و در ادامه توضیحاتی را ارائه کرد.

خسروی در این پست همچنین مکالمه قاسمخانی با خودش در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری را افشا کرده است که طی آن، قاسمخانی به نمایندگی از تیم آقای روحانی از خسروی می‌خواهد که در ازای دریافت دستمزد 3 سانس کنسرت تهران، چهار آهنگ در تجمع هواداران آقای روحانی در استادیوم آزادی اجرا کند!

(پیشنهادی که با پاسخی منفی سیروان خسروی مواجه می‌شود)

 پس از صحبت‌های افشاگرانه خسروی؛ مهراب قاسمخانی نیز چند پست دیگر در انتقاد از سیروان، تأکید بر تمام شدن این بحث منتشر و البته محتوای این مکالمه را نیز تأیید کرد.

قاسمخانی در لابه‌لای یکی از 2 مطلب خود ضمن تأکید بر اینکه خودش نیز فعالیت در ستاد آقای روحانی را نپذیرفته! خطاب به خسروی نوشته است: الآن کلی اکانت با عکسای پروفایل ارزشی به طرفدارانت اضافه شدن و دارن به من فحش میدن که جا داره به خاطرش بهت تبریک بگم!

* این آمد و رفت اجتماعی بین دو چهره سلبریتی از باب استحضار مخاطبان محترم انتخاب شده است.

اما از حیث سیاسی باید اولا محل چنین خرج‌کردهای کلانی در ستاد انتخاباتی آقای روحانی مشخص شود و ثانیا سلبریتی‌هایی که از آقای روحانی اقدام به حمایت کرده‌اند؛ هم‌اکنون باید ضمن پاسخگویی در قبال مشکلات اقتصادی مردم و عذرخواهی؛ توضیحات بیشتری را هم به اهالی سیاست و افکار عمومی ارائه کنند.

آنها همچنین باید متنبّه شوند و بدانند که نباید مصلحت عمومی را قربانی مصلحت مقطعی و فردی خود کنند و به بهای ستاندن پول یا شهوات سیاسی؛ حرفی را به مردم بزنند که چنین بهای گزافی را به همه تحمیل کند.

در این زمینه مطالعه کتاب، تأمل در رفتارهای سیاسی سلبریتی‌های غربی و توجه غیر عوامفریبانه به مردم می‌تواند مفید باشد.

گفتنیست، حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور روحانی هم‌اکنون به دلیل برخی تخلفات مالی در زندان است.

***

1_ http://fna.ir/deehs0

2_ http://kayhan.ir/fa/news/111493

3_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-860974

4_ mshrgh.ir/976402

5_ mshrgh.ir/1032175

6_ mshrgh.ir/1000000

7_ mshrgh.ir/938200

8_ https://fararu.com/fa/news/425837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • پری مجرد48ساله IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    این مشکلات اقتصادی باعث شد که مردم از سلبریتی ها منزجر شوند و یقینا در انتخابات های بعدی دیگر به حرف سلبریتی ها گوش نخواهند داد
    • دیدگا IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      17 18
      امثال مهراب قاسمخانی یا ژوله بیشتر دست به قلم هستند و نویسنده و قطعا با کل کل های کامنتی بیشتر حال میکنن! اینا فقط یکی مثل من رو میخوان تا حالشون رو بگیرم تا دیگه هوس بازی با کلمات و کنایه های وازگانی به سرشون نزنه! کلی پروفایل با عکس ارزشی به طرفدارای سیروان اضافه شده یا نشده خب که چی؟! یعنی مهراب و امثال مهراب شخصیت های بی ارزشی هستن که ارزشی ها رو در مقابل خودشون دارن؟!
    • ناشناس IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      16 5
      چه فرقي داره كه گوش بدن يا نه؟
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    60 3
    تشت رسوایی روشنفکر نماهای هنری از بوم افتاده ، این چه وضعیه ؟ یه کم خجالت بکشید .
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    12 21
    تحریم انتخابات خلاف برخلاف مصالح ست .
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      19 15
      مشرق چرا پیامم رو ناقص نشر دادی " تحریم انتخابات خلاف منویات رهبری و برخلاف مصالح ملی ست " . حالا ببین چی چاپ کردی ؟؟!!!
  • امير IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    24 2
    دل خوش سيري چند ؟!
  • ابوعلی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    20 3
    "در این زمینه مطالعه کتاب، تأمل در رفتارهای سیاسی سلبریتی‌های غربی و توجه غیر عوامفریبانه به مردم می‌تواند مفید باشد." احسنت ... نقد منصفانه به همراه معرفی کتاب جهت عمق بخشی به قوه تحلیل گر مخاطب به این میگن یک حرکت رسانه ای انقلابی و از همه مهمتر جریان ساز اقای نویسنده خداقوت
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    16 10
    جهت هورا کشیدن سه ماه صبر کنید تا موعد جریمه شرکت های طرف اقتصاد ایران برسد . بعد هم شش ماه برای خالی شدن انبارهای داخلی صبر کنید . بعد اگر اقتصاد ایران تکان نخورده بود من هم همراه شما سه بار هورا خواهم کشید
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      6 9
      منافق
  • حسن IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    29 2
    اقای انصاری ظاهرا شما هم طرفدار نه غزه نه لبنان بودید الان چه شده است
  • DE ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    12 3
    خوشم میاد ایران به اقتداری رسیده
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    8 15
    سلام ودرود بر مشرق نیوز
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    18 11
    به خاطر پاسخ موشکی ایران هر ایرانی به ایرانی بودن خود افتخار می کند
  • اصلاح طلب IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    19 2
    لیست دادن جبهه اصلاحات با این شرایط اوج خریت و خیانت است
  • علی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    7 10
    تشییع میلیونی مهمتر از پیروزی ما در عین الاسد بود
  • US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    3 4
    افرین موافق باشید
  • DE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    4 11
    مجید انصاری : اصلاح‌طلبان خواسته‌ای فراتر از قانون ندارند،به شرطی که ما خودمان قانون را بنویسیم و ترجمه و تفسیر کنیم چرا داداچ ها و دامادها و دوستان مارا رد صلاحیت میکنیددامادها از دوره مادها آزاد بودند حتی زن خودشان را در حمام بکشند.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    5 22
    اصلاحا تی( حاج مجیدها) ، سلبریتی های انور ابی پیوندتان مبارک
  • 313 IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    0 0
    آفرین سیروان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس