کد خبر 1032298
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
هواشناسی نمایه

براساس پیش‌بینی کارشناسان سازمان هواشناسی با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور این هفته فراگیرترین بارش‌ها در چندسال اخیر را تجربه می‌کنیم و بیشتر نقاط ایران سفید پوش خواهد شد.

به گزارش مشرق، کارشناسان سازمان هواشناسی امروز شنبه ۹۸/۱۰/۲۸ با در نظر گرفتن اطلاعات موجود نقشه‌های ماهواره‌ای شرایط جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آینده این‌گونه پیش‌بینی کرده‌اند: بیشتر نقاط کشور تحت تاثیر سامانه بارشی فعال در ایران قرار می‌گیرد و مناطق مرتفع سفیدپوش خواهد شد.

گرمترین و سردترین نقطه ایران: اطلاعات ارسال‌شده از ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای مختلف به سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز ۲۸ دی‌ماه ۹۸ جزیره ابوموسی با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین نقطه و شهرستان ارومیه با ۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه کشور است.

 وضعیت جوی استان‌ها: اطلاعات ماهواره‌ای از شرایط جوی کشور نشان می‌دهد امروز ۹۸/۱۰/۲۸ بیشتر نقاط کشورمان آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران را تجربه می‌کنند؛ به این ترتیب شرایط جوی استان‌ها در ۲۴ ساعت آینده این گونه است:

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد آسمانی ابری همراه با بارش برف و باران که در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش به صورت برف قابل توجه پیش‌بینی شده است. ایلام، قم، سمنان، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، اصفهان، یزد و فارس آسمان نیمه‌ابری همراه با براش پراکنده برف و باران متناسب با ارتفاع منطقه است که رفته‌رفته به حجم بارش‌ها افزوده می‌شود. خراسان جنوبی امروز آسمانی کمی‌تا قسمتی ابری همراه با روند افزایشی دما است. هرمزگان، بوشهر، کیش و قشم باد و گردوغبار که باعث مواج شدن دریا می‌شود.

وضعیت جوی پایتخت: کارشناسان سازمان هواشناسی آسمان پایتخت را امروز شنبه ۲۸ دی‌ماه ۹۸ نیمه‌ابری و غبارآلود  پیش‌بینی کرده‌اند، اما از اواخر ساعات فردا روند افزایشی ابرها و همچنین بارش‌ برف در ارتفاعات استان آغاز می‌شود، این درحالی است که تهرانی‌ها با توجه به شرایط جوی امروز در گرمترین ساعت ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعت هم  ۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر را تجربه می‌کنند.

وضعیت راه‌ها: کارشناسان اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با درنظر گرفتن اطلاعات امروز ۲۸ دی‌ماه سازمان هواشناسی و گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های مستقر در سراسر مسیرهای مواصلاتی کشور اعلام کرده‌اند: اگرچه در برخی نقاط کوهستانی شاهد بارش شدید برف و باران بوده‌ایم، با تلاش مأموران اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیشتر محورهای مواصلاتی اصلی کشور امروز باز است و تردد در آنها ادامه دارد و در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان نیز به‌دلیل سیل اخیر برخی محورها همچنان درگیر پیامدهای جاری شدن سیل هستند و تردد در آنها غیرممکن است.   کارشناسان این سازمان توصیه می‌کنند رانندگان بهتر است قبل از حرکت با استفاده از اطلاعات سامانه ترافیک جاده‌ای www.۱۴۱.ir یا تلفن‌ گویای ۱۴۱  زمان و مسیر سفر خود را مدیریت کنند.

• محور ــ هراز: در کل مسیر آسمان ابری که در برخی نقاط بارش پراکنده خواهیم داشت.

• محور فیروزکوه: از سوادکوه هوا ابری همراه با بارش باران و برف پراکنده است.

•محور کرج ــ چالوس: از مرزن آباد آسمان ابری همراه با بارش برف گزارش شده است.

•محور تهران ــ قزوین: در کل مسیر آسمان صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

•محور قزوین ــ رشت: در کل مسیر آسمان صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز: در کل مسیر آسمان ابری که از زنجان به بعد بارش پراکنده برف در نقاط مرتفع گزارش شده است.

• محور سمنان ــ دامغان: در کل مسیر آسمان صاف و بدون پدیده خاص جوی گزارش شده است.

• محور بجنورد ــ اسفراین: آسمان نیمه‌ابری همراه با بارش‌های پراکنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 3
    در مورد کمینه دما که شهرستان سراب دو روز قبل منفی 21 درجه هم شده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس