روزنامه های اصلاح طلب 26 دی ماه

محمود صادقی که به بیان اظهارات بدون سند مشهور است و تاکنون بارها پس از بیان ادعاهای واهی، به اشتباه بودن ادعای خود اعتراف کرده، حالا شورای نگهبان را به مهندسی انتخابات متهم کرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** همه جا صحبت از ضعف نیروی نظامی ایران است

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «صد و هفتاد و شش...» نوشت: «بهتر است به خود اینطور بگوییم: حالا که حادثه دردناک سقوط هواپیمای مسافربری خطوط اوکراین اتفاق افتاد باید به فکر جبران باشیم. حالِ همه مان هم چون گذشته‌ای که به حوادث تلخ دی ماه ۹۸ مربوط است، هیچ تعریفی ندارد. انگار که قرار است تاریخ به ما یادآوری کند تا به "هشت"‌های تلخی که چند سالی است در تقویم زندگی‌مان می‌آیند و دیگر نمی‌روند، عادت کنیم. صحبت از تلخی روزهایی است که می توانستند شیرین باشند و از آنها به یادگار در تقویم نوشته شود.

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «باید یک چاره اساسی اندیشید برای تمام مشکلات این روزهای ایرانی که در عین مظلومیتش همیشه سربلند و پرافتخار بوده است و هیچ‌گاه سر تعظیم پای ناپاکان و زورگویان تاریخ فرود نیاورده است. چه شده که در جشنواره‌ای که نامش همه روشنی و طلوع است صحبت از سیاهی‌ها و ناامیدی‌ها می‌شود؟ چرا همه کسانی که می‌توانستند برای گروهی از مردم پیغام‌آور زندگی باشند و امید دهند با رسانه‌ای که بهترین راه برای برقراری ارتباط با مردم است خداحافظی می‌کنند؟ چرا همه جا صحبت از ضعف بزرگترین نیروی نظامی یک کشور است تا رشادت‌ها ودلاوری‌هایی که در تاریخ کرد؟».

همزمان با عملیات روانی مقامات آمریکا و اروپا در تضعیف قدرت دفاعی و نیروهای نظامی ایران، بخشی از طیف اصلاح طلب در اقدامی تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز با این اقدام ضدایرانی همصدا و همراه شده اند!

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت دولت تروریست آمریکا در ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پایگاه «عین الاسد» یکی از مهمترین پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه را موشک باران کرد. این در حالی است که به اذعان تحلیلگران بین المللی، در هفتادسال اخیر هیچ کشوری جرأت چنین اقدامی را علیه آمریکا نداشته است.

این اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران، هم آمریکا را تحقیر کرد و هم تجهیزات بسیار پیشرفته آن را به آهن پاره تبدیل کرد. اقدامی تحسین برانگیز و بازدارنده که شگفتی تحلیلگران حوزه دفاعی در جهان را در پی داشته است.

پس از این اقدام تحسین برانگیز، در اتفاقی تلخ و جانکاه، هواپیمای مسافربری اوکراینی سقوط کرد. رسانه های غربی و همچنین صاحبنظران حوزه صنعت دفاعی، در روزهای گذشته درخصوص نقش آمریکا در سقوط این هواپیما و اقدام جنایتکارانه واشنگتن در جنگ الکترونیک، مطالب متعددی منتشر کرده اند، هنوز این فرضیه توسط نهادهای ذیربط در کشورمان رسما تایید نشده است. اما نتیجه این فرضیه هر چه باشد باز هم از نقش جنایتکارانه آمریکا در سقوط هواپیمای اوکراینی نمی کاهد. که اگر ترور سردار قاسم سلیمانی از سوی آمریکا رخ نمی داد و مقامات آمریکایی از هدف قرار گرفتن ۵۲ نقطه در ایران سخن نمی گفتند و...هیچگاه شاهد سقوط هواپیما و جانباختن هموطنان عزیزمان نبودیم.

حالا این روزنامه اصلاح طلب، با سانسور سیلی سپاه به آمریکا در عین الاسد و سانسور کارنامه درخشان حافظان وطن در مبارزه با گروهک های تکفیری تروریستی در جنوب شرق و جنوب غرب ایران و همچنین مبارزه با داعش در عراق و سوریه، مدعی است که همه جا صحبت از ضعف نیروی نظامی ایران است!

متاسفانه در هفته های اخیر بخشی از طیف اصلاح طلب در اقدامی مسبوق به سابقه به بلندگوی ترامپ در ایران تبدیل شده اند.

** برجام قبل از اینکه توافق اقتصادی باشد،توافقی سیاسی امنیتی است

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «کوروش احمدی» نوشت: «اساسا برجام قبل از اینکه یک توافق اقتصادی باشد، یک توافق سیاسی – امنیتی است و تمرکز آن بر توقف سیاست امنیتی سازی ایران قرار داشته است. با خروج امریکا از برجام اگر چه به منافع اقتصادی ایران و روند عادی شدن روابط اقتصادی ایران با دنیای خارج لطمه سختی وارد شد، اما همچنان سیاست امریکا مبنی بر امنیتی سازی مجدد ایران در محاق باقی مانده و تلاش‌های دولت ترامپ برای منزوی کردن ایران با مخالفت جامعه بین‌المللی مواجه شده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:« واقعیت این است که با توجه به مفاد بیانیه و سیاست‌های اروپای قاره‌ای به‌طور کلی در این مرحله می‌توان فرض را بر این گذاشت که هدف سه کشور اروپایی از فعال کردن سازوکار حل اختلافات فعلا ایجاد یک اهرم فشار علیه ایران است....می‌توان امید داشت که به موازات بررسی شکایت در کمیسیون مشترک یا به جای آن، مذاکرات دیپلماتیک بین ایران و سه کشور اروپایی شکل گیرد و تلاش‌هایی برای رسیدن به راه‌حلی بینابینی انجام شود».

طیف اصلاح طلب در موضوع برجام، دو دروغ را بارها تکرار کرده اند.

اول اینکه، هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود! این ادعا در حالی است که دولتمردان و اصلاح طلبان هدف اصلی و ویژه برجام را لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی برای عموم مردم تعریف کرده بودند. تبلیغات پرحجم و سنگین دولت و رسانه های اصلاح طلب درباره دستاوردهای اقتصادی برجام به جایی رسید که عده ای از مردم در تابستان ۹۴ به خیابان ها آمده و در حالیکه در یک دست اسکناس ۱ دلاری و در دست دیگر اسکناس ۱۰۰۰ و پانصد تومانی را گرفته بودند، به جشن و پایکوبی پرداختند.

اما در دوره پسابرجام، قیمت دلار تا آستانه ۱۹ هزارتومان نیز افزایش یافت و این افزایش سرسام آور، بازار مسکن، اجاره بهابی مسکن،خودرو، سکه، لوازم خانگی، گوشت قرمز، برنج، رب گوجه فرنگی و...ملتهب کرد و خانوارهای ایرانی با مشکلات عدیده معیشتی مواجه شدند.

حالا دولتمردان و فعالین اصلاح طلب بجای عذرخواهی از مردم و جبران خسارت ها و تغییر ریل گذاری در حوزه سیاست خارجی و همچنین حوزه اقتصاد، با توهین به شعور مردم، وعده های خود را انکار می کنند.

دوم اینکه، برجام نه از دوره ترامپ بلکه از اولین روز اجرا در دولت اوباما به صورت فاحش نقض شد. دولتمردان بارها در آن مقطع تاکید کردند که اقدامات دولت اوباما نقض فاحش برجام است.

هدف اصلی اروپا از فعال کردن مکانیسم حل اختلافات، باجگیری از ایران در حوزه موشکی و منطقه ای است. تحلیلگران و اندیشکده های غربی اذعان کرده اند که تحریم ها به سقف خود رسیده و هر تحریم دیگری صرفا جنبه نمادین دارد.

اما با اینجال، طیف اصلاح طلب با بزک اروپا، نسخه انفعال می پیچد.

** الگوبرداری افراطیون اصلاح طلب از فتنه ۸۸

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اغلب اصلاح‌طلبان از جمله آقای عارف باور دارند که با وضع مهندسی‌شده‌ای روبه‌رو هستیم. در همه حوزه‌های انتخابیه بررسی دقیق شده است که چه ترکیب نامزدهایی حضور داشته باشند؛ یعنی اگر نامزد اصلاح‌طلبی پایگاه اجتماعی ندارد، تأیید صلاحیت شده و اگر در میان مردم جایگاه و پایگاهی دارد، رد صلاحیت شده است. مورد به مورد می‌توانیم بگوییم که چه طراحی‌های دقیقی رخ داده است. باور کنید که این کارها به کشور لطمه می‌زند و باعث کاهش اعتماد عمومی می‌شود؛ به‌ویژه آنکه اکنون که شاهد تشییع باشکوه سردار سلیمانی بودیم می‌توانستیم آن وحدت را به وحدت انتخاباتی گره بزنیم تا بسیاری از اختلافات حل شود. یکی از مهم‌ترین پیام‌های تشییع سردار سلیمانی این بود که مردم با وجود تمام ناملایمتی‌ها و با درنظرداشتن دسیسه‌های خارجی سعی می‌کنند برای کشورشان دور هم جمع شوند و احساس کردند که پیکر شهید سلیمانی می‌تواند محمل خوبی برای وحدت حداکثری باشد؛ اما متأسفانه از این فرصت استفاده نشد».

محمود صادقی که به بیان اظهارات بدون سند مشهور است و تاکنون بارها پس از بیان ادعاهای واهی، به اشتباه بودن ادعای خود اعتراف کرده، حالا شورای نگهبان را به مهندسی انتخابات متهم کرده است.

نکته قابل توجه اینجاست که این اتهام زنی بی اساس و بدون سند معمولا از سوی رسانه های معاند مطرح می شود. اما گویا این نماینده اصلاح طلب مجلس، گوی سبقت از رسانه های معاند ربوده است.

پیش از این، «محسن غرویان» از فعالین تندروی طیف اصلاحات در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«باید احساس عمومی این باشد که آنچه رای مردم هست واقعا از صندوق‌ها درآید...مردم نباید احساس کنند انتخابات از قبل تنظیم شده تا افراد خاصی وارد مجلس شوند. این فضا را شورای نگهبان می‌تواند فراهم کند که مردم با شوق و ذوق بیشتری در انتخابات وارد شوند و رای واقعی خودشان را به صندوق بریزند».

شورای نگهبان براساس قانون و با روشی که در بسیاری از کشورهای جهان، مرسوم و بدیهی است، به بررسی صلاحیت کاندیداها پرداخته است. اما طیف اصلاح طلب با گردن کشی مقابل قانون، به الگوبرداری از فتنه ۸۸ اقدام کرده است.

فعالین فتنه در سال ۸۸ با این ادعا که انتخابات از سوی شورای نگهبان، مهندسی شده است، ۵ ماه پیش از برگزاری انتخابات، موضوع تشکیل «کمیته صیانت از آراء» را مطرح کردند! این اقدام یکی از بخش های پازل پروژه بزرگ فتنه ۸۸ بود.

محمود صادقی همزمان با اغتشاشات آبان ماه- پس از ماجرای سهمیه بندی بنزین- در اقدامی کاسبکارانه و بدون توجه به رسالت نمایندگی خود، تاکید کرده بود که استعفا می دهد. وی علیرغم تاکید بر استعفا، در انتخابات دوره یازدهم مجلس به عنوان کاندیدا ثبت نام کرد! صادقی پس از ردصلاحیت از سوی شورای نگهبان در صفحه توئیتر خود حدیث مشهوری از امیرالمومنین(ع) با هشتگ «رد صلاحیت» منتشر کرده است و نوشت:«دنیای شما نزد من از عطسه‌ ماده بزی کم‌ارزش‌تر است».

حالا وی به فاصله کوتاهی پس از انتشار این توئیت، با عصبانیت، شورای نگهبان را به مهندسی انتخابات متهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    انقلابی دیگر برای کشیدن سیفون اصحالات لازم و ضروری شده
    • سید IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      48 21
      اصلاح طلبان تهوع آور بزرگترین دستاوردشان در این چهاردهه ی پس از پیروزی انقلاب، به اذعان و اعتراف خودشان، همین برجام نافرجام بوده است! اکنون نطالبه ملت استعذار و استغفار و استعفای بانیان و مسببان این ننگ تاریخ معاصر ایران است، نه قیافه منتقد و طلبکار گرفتن در برابر نظام!!!
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      5 1
      این جماعت به عقب برنمیگردیم تازه دارن مثل منافقا دست به اسلحه میشن . خدا شرشون رو به خودشون برگردونه.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    83 28
    اقدامات خوب نظامی ها دیده میشه خوبم دیده میشه شما فساد طلبان کورید
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      52 37
      گندهای دولت بنفش فشل خود را درست کنید نمیخواد برای ما دلسوزی کنید
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      26 4
      احسنت به ۱۴:۵۹.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    17 22
    مشرقی ها را باید مواظب بود والا شل بجنبی سرش میره تو اخور امریکایی ها یا هر بیگانه دیگری اینها دوان دوان به طرف جهنم هستند باید جلوشان را به هر قیمتی یعنی به هر قیمتی گرفت. هر کس از عزت دولت علوی فرار کند به ذلت دولت اموی گرفتار می شود.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      21 2
      چی میگی چرت وپرت خودت هم حالیت نیست.!!!
    • محمد IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      11 1
      محموداقا هم رفت تلویزیون انترنشنال بای بای
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      6 0
      گمان کنم منظورش شرق بوده اشتباه گفته مشرق
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    31 5
    مخ اصحال گرفته اصحالات با "همه جا صحبت از ضعف نیروی نظامی ایران است"آپدیت" شده
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    36 7
    اتفاقا برعکس همه جا سخن از اقتدارنیروهای نظامی است.!!!
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    27 4
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده‌.
    • ۴ IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      7 0
      جوابی صریحتر از حمله سپاه به امریکا بدون اینکه کاری بتواند بکند. پس چرا هی دم از ضعف میزنند. کسانی که دچار مرگ مغزی شوند قابل بازگشت نیستند
  • روزبه IT ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    24 3
    اگه بعضی از غرب پرستان اصرار دارند بعنوان جریان نفاق هم شناخته شوند، بایدبرخورد سخت به آنها هم تسری یابد
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    35 7
    نیروی نظامی ایران قویترین نیروی نظامی عالم است.اینرا ویران شدن عین الجسدبیش از پیش ثابت کرد‌.!!!
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      6 10
      بعد از منچستر اوله
  • مرصاد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    35 2
    روزی نامه های زنجیری مزدور !!!
  • ه حسینی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    29 5
    سردار سلیمانی کجا و امثال صادقی و مطهری کجا ببین تفاوت ره از کجا تا به کجا
  • ایرانی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    25 2
    باید یک تصفیه صورت بگیرد تا اصلاح‌طلبان به دریا ریخته شوند حیف دریا که کثیف می شود و نجس خدا به داد ماهی ها برسد
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    28 1
    این بیشعور که بودجه نظامی رو کم کرده نباید جواب بده؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    19 3
    شورای نگهبان تمام تمرکزش را معطوف رد صلاحیت نمایندگان ناصالح تهران نموده و این امر باعث گردیده تا متاسفانه این شورا از کاندیداهای نامطلوب شهرستانها غافل شود.
  • NZ ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    23 1
    متأسفانه این جریان خاص خیانتها به مملکت کرده اند. نظامی های ما برای شرایط سخت آماده اند. البته نیاز به سرعت بخشیدن در پیشرفت تکنولوژی نظامی یک باید است. آنچه ما در آن ضعف داریم جنگ رسانه ای است, بنابراین سعی بفرمایید در این حوزه از نخبگان مجرب استفاده کنید.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    24 1
    چرا با این روزنامه ها برخورد نمیشه؟
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    14 4
    افساد طلبان پوزپاکن آمریکا -@@@@@@@
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    11 2
    علی علیه السلام :دشوارترین سیاستها، تغییر عادتهاست.غرر۲۹۶۹
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    5 3
    مشرقی های گرامی از شما توقع نداشتم که از راه کج خیال رسیدن به مقصد داشته باشید! در مورد روزنامه میزان که میانه ای هم با آن ندارم ، میدانید که اکثر عزیزانی که نظر میگذارند، تمام مطلب را تمیخوانند، طوری تیترتان را انتخاب کنید که رضای خدا در آن باشد غیر ار این باشد این شائبه پیش میآید که تمام دعوا سر لحاف ملاست،
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      2 0
      مشرق صادقترین سایت .!!!
    • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      3 0
      میزان نیست عزیزم آرمان است معلوم شد خودت چقدر خوب خوندی!
  • ۱۲۵ IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    22 2
    چرا اینها میگن ضعف نیروی نظامی ایران: ۱_ چون ضربه به آمریکا کاری بوده. ۲_ چون چشم دیدن قدرت ایران را ندارند ۳_ چون اینها پادوی دشمنان در داخلند ۴_ چون اینها تفاله های داعش هستند. ۵_ چون همفکر کمپ آلبانی هستند. ۶_ از عزت سپاه دارند دق میکنند. ۷_ چون خدا به جمهوری اسلامی میخواهد عزت بدهد و لو کره المشرکون . و لو کره الکافرون. و لو کره المنافقون . ان المنافقین فی الدرک الاسفل من النار.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
      2 0
      احسنت.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    4 0
    ظاهرا بد جوری قسمتی از ترامپ و آمریکایی‌های کثافت و انگلیسی های خبیث و بی صفت و افساد کنندگان و ستون پنجم داخلی مثل آرمان و..... یکجا می سوزد که این جوری جلز و ولز می‌کنند .
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
    3 0
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ...
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    3 0
    بله، اگر هم صحبت از ضعف نیروی نظامی ایران باشد، باید دید چه جناه هایی با افزایش بودجۀ نظامی ایران مخالفت کرده و یا با افزایش آن مخالفت ها داشته اند.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    اقایان اشتباه کردید بایستید و عر خواهی کنید بجای اینکه هوچی گری کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس