حسام الدین آشنا - حسن روحانی

تیم سپاه‌زدای ستاد ریاست‌جمهوری همچنان بیکار نیست و "حسام‌الدین آشنا" به بهانه اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی، حملاتی را به سمت سپاه گسیل داشته است.

سرویس سیاست مشرق – رئیس جمهور روحانی در جلسه چهارشنبه گذشته هیئت دولت طی سخنانی در اشاره به اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی گفت: در داستان هواپیما که داغ بزرگی برای همه ما بود، کل دولت، ملت و نیروهای مسلح ما عزادار شدند و به یک تعبیر ما هم ولی‌دم آنها هستیم.

او همچنین در اشاره به عذرخواهی رسمی صورت گرفته از مردم؛ با بیان اینکه نیروهای مسلح قدم اول را خوب برداشتند، تصریح کرد: جبران این حادثه این نیست که به عکس عمل کنیم و نیروهای مسلح تضعیف شوند، نیروهای مسلح را نیاز داریم و خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: این قدم جبرانی به این نیست که این نیرویی که برای امنیت کشورمان نیاز داریم، تضعیف شود. راه این است که با هماهنگی بیشتر نیروهای مسلح به گونه ای به مردم و جهان اطمینان دهند که این حادثه قابل تکرار نخواهد بود.

به گزارش مشرق، روحانی این نکته را هم مورد تأکید قرار داده است که: "در همه این حوادث آن چیزی که باید در نهایت به دست بیاید، انسجام و هماهنگی ملی است و نتیجه نهایی نباید شکاف ملی باشد. "[1]

با وجود این سخنان رئیس‌جمهور روحانی، اما به نظر می‌رسد کسانی در زیر مجموعه او نظر دیگری دارند و در این تصوّر به سر می‌برند که فرصت انتقام‌گیری از سپاه پاسداران فرا رسیده است. همانطور که در ماجرای پلاسکو فرصت انتقام‌گیری از قالیباف فرا رسیده بود!

*توییتروریسم آشنا علیه سپاه/ علت عداوت تریبون‌های دولت با سپاه چیست؟

در این راستا باید به توییت‌های پیاپی حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور روحانی پس از حادثه اصابت غیر عمد هواپیمای اوکراینی اشاره کرد.

جایی که آشنا در اشاره به حادثه اصابت غیر عمد می‌نویسد: "آنچه خبر می‌پنداشتند دروغ بود. آنچه دروغ می‌پنداشتند خبر بود. ما –را- گول خوردیم. امان از پنهانکاری! "

این فرد همچنین با انتشار یک نظرسنجی توییتری در اشاره به صحبت‌های سردار حاجی‌زاده در رسانه ملی؛ این سؤال را مطرح کرد که: "از سخنان آقای حاجی‌زاده تا چه حد قانع شدید؟ " (جالب آنکه اکثریت شرکت‌کنندگان نیز اعلام کرده بودند که قانع شده‌اند!)

اظهارات سپاه‌زدای آشنا همچنین وقتی جالب‌تر می‌شود که به روزنامه ایران بعنوان ارگان رسمی دولت هم نگاهی بیاندازیم.

این روزنامه تیتر یکم روز یکشنبه گذشته خود را همنوا با برخی سلبریتی‌ها و عناصر مسئله‌دار برگزید و از عبارت تک‌کلمه‌ای "نابخشودنی" استفاده کرد.

ایران همچنین در صفحات داخلی خود گزارشی از سخنان سردار حاجی‌زاده منتشر کرد که در تیتر آن عبارت "خطای سکوت" و در زیر تیتر آن جمله "فرمانده هوافضای سپاه: هرقصوری هست به نیروهای مسلح برمی‌گردد" به چشم می‌خورد! [2]

تیم سپاه‌زدای ستاد ریاست‌جمهوری البته همچنان بیکار نیست و آشنا در توییت دیگری در واکنش تلویحی به حمایت‌های سوگواران حادثه هواپیمای اوکراینی از سردار حاجی‌زاده نوشته است:

«این جماعت عجیبند!...تلاش برای بیان حقیقت به مردم را "خیانت" و اعتراف به خطای سازمانی و غیر قابل کتمان را "شهامت" می‌نامند... د. با سر و صدای فراوان خواهان "عذرخواهی" و استعفای کسانی هستند که تقصیر و اطلاعی از ماجرا نداشته‌اند و "قهرمان سازی" از آنهایی که کوتاهی و پنهان‌کاری کرده‌اند.»

جالب است که مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در واکنش به یک اکانت توییتری که مدعیست آشنا به تازگی اظهاراتی علیه سپاه داشته، نیز نوشته است: "با دروغ و تهمت کارتان پیش نمی‌رود"!

* اصرار بر ساختن یک دو قطبی خطرناک از یک حادثه غیر عمد/ شاید نیّت آشنا خوب است...

درک مابه‌اِزای مفهومی این کنایه‌های ناتمام کار سختی نیست. اما چرا همین درک در ستاد دولت وجود ندارد!؟ و چرا اصرار بر ساختن یک دو قطبی خطرناک از یک حادثه غیر عمد دارند!؟

چرا باید شاهد این همه دشمنی با نیروهای جان بر کفی باشیم که در تابستان و زمستان مشغول کمک به مردم و دولت هستند و البته در جبهه تأمین امنیت مردم ایران نیز حاضر و آماده‌اند.

مگر اینکه آشنا و آشنایان آشنا در تریبون‌های دولت؛ پشت این کلمات و تیترها که هیچ هنری غیر از ساخت دوقطبی ندارند؛ منظورهای خوبی را دنبال می‌کنند اما کسی متوجه حسن نیت آنها نیست!

***

1_mshrgh.ir/1031599

2_ttp://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/7253/2/532506/0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    79 1
    اگر جاسوس تا این رده در کشور نفوذ کرده که واویلاست....
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      43 0
      آشنا هیچ وقت نگفت اون یه نفر جاسوسی رو که همون اوائل کار دولت اول روحانی توی دفترش میگرفتند چه کاره بود! وهیچوقت هم بابتش عذرخواهی نکرد ! عجیب نیست یک نیروی امنیتی=خود آشنا ،نتونه جاسوس توی دفتر خودش رو شناسائی کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟!
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      41 1
      خدایا کی میخوان شر این نفوذی های آشنا رو از سر این مردم و مملکت کم کنند
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      41 0
      علت دشمنی تریبون‌های دولت با سپاه چیست؟ سپاه خواهان ایرانی قدرتمند هست اما دولت نه.
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    69 1
    اصلاح طلب ها وقتی به انتخابات نزدیک میشن برای رای اوردن دوقطبی های مختلف ایجاد میکنن اینم یکی از اونا برنامه مال انتخاباته لعنت به خیانتکاران به میهن
  • علی سرباز قاسم IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    54 0
    آشنا نیست بیگانه است. به قول شاعر‌:من از بیگانگان هرگز ننالم / که هر چه باما بد کرد آشنا کرد
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      36 0
      آشنا و غیر آشنا بدانند هرکس نیروی مسلح ما را تضعیف کند ، ما آنها را دشمن میدانیم و مرگ را نثارشان میکنیم . پس غلط زیادی نکنند
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    45 0
    آدم بي اعتبار وبي شخصيت يعني همين فرد ناآشناي به مفاهيم وحقايق شهادت وسپاه سرافرازمان مشرق جان چه توقعي داري كسي كه دفترش محل رفت وآمد غرب زده ها و...هست وجودش تنفرآميز بين جامعه هست
  • RO ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    31 0
    چراش اینه که متاسفانه قوه قضائیه دقیقی نداریم یا اگر داریم هنوز به دنبال مصلحت اندیشی است، کار ایشون و تیمشون به جایی رسیده که تهدید ها رو از حذف برنامه ها به دایرکت توییتر بعضی افراد رسونده، همین قدر وقیح و پررو
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    23 0
    کلید همه نفوذیا دست آشناست
  • NL ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    24 0
    دولت ها در یک سال باقیمانده دست به هر انتحاری می زنن!! این دولت هم که همه می دون عملا با حمایت بی سابقه جریان های طرفدار نه فقط امریکا و غرب لائیک و سکولار بلکه حتی جریان های داخلی تندرو طرفدار اسراییل و عربستان در ایران بالا آمد و افرادی آمدن رای دادن که بماند..!! چون باید در قضیه هسته ای امتیازاتی رو می داد که هیچ جناح دیگری حاضر نبود چنین کند...تشیع جنازه 25 میلیونی یک سردار سپاهی هم برای دولتی که اصولا در مناظره ها با کلی نیش و توهین به دهه شصت و سپاه بالا آمد مشخصه برای چی هست!!
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    41 0
    آشنا رسوا می شوی
  • حسين DE ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    38 0
    چه خوش گفت آن پير جماران:اگر سپاه نبود كشور هم نبود.
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    45 0
    شما برید کفشهای برندتون رو بپوشید و با احتکار دارو هزار میلیارد دزدی کنید. تهمت زدنتان پیش کش جماعت برند پوش
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    0 49
    قدر این دولت رو بدونید که از 1400 به بعد پیاده رو ها رو دیوار کشیدن . اون موقع دیگه خبری از افزایش 40 درصدی ارزش پول ملی نیز نخواهد بود .
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      30 0
      فعلا که دیوار که سهله ، اصولا چاه ویلی به اسم=نمیتوانیم ونیست ونمیشود برای مردم وحقوق نجومی ورانت برای دختران ودامادها وپسران ظملوم خودشون ،این دولت ساخته ومردم رو توش انداخته ! دیوار بود لااقل میشد ازش بالا رفت !
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      28 0
      ای کاش همان دیوارکش ها می آمدند و شما ماله کش ها نمی آمدید .
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    35 0
    این آشنا چه کاره مردم هست الان دقبقا؟! هیچ کاره! چرا تریبون رسمی به یه ادم مشکوک با سوابق مشکوک امنیتی داده میشه؟ بعد ها شاید بعد ۱۴۰۰ که خیلی چیزها برملا میشه بیشتر با "آشنا" آشنا خواهید شد البته اگر همچنان در ایران بماند!
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    69 3
    حسام آشنا غلط کرده. بگیرید در ملاءعام محاکمه و مجازاتش کنید کنید
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      6 12
      بازم این اعدامش کنید اومد!
  • رضا IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 54
    خيلى برا خودتون نوشابه وا ميكنيد ، چه خبره بابا ؟! يعنى سپاه هيج اشتباهى نداره ؟!
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      35 0
      فقط دیکته نانوشته است که هیچوقت غلط نداره !منتهی وقتی کسی در دیکته اش اصولا کلمه درستی نداره ،بند میکنه به کسی که یه غلط(هنوز ابعادش روشن نشده ) داشته وهی بالا وپائینش میکنه ،خودت باشی چی میگی؟!
  • ه حسینی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    48 1
    آشنا میخواهد با فضا سازی علیه سپاه توجه مردم را از فرجام بد برجام دور کند و اینکه دولت تدبیر با بی تدبیری خود چه حوادث تلخی برای ایران رقم زده
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    30 2
    کسانی که دارند سپاه رو میکوبند سربازان دشمن اسرائیلی هستند مگه اسرائیلی ها نمیگفتند اصلاح طلبان در ایران سربازان ما هستند اینو حتی یک بچه هم میدونه اشنا و دیگر دولتی ها خائنین به انقلاب هستند
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    45 1
    رئیس جمهور هی میگه:" اتحاد و وحدت و همدلی" بین مسئولین و نهادها و ارگانها و مردم . پس حمع کند این دم خروس " آشنا"ی نا آشنا با اتحاد و وحدت و همدلی را......!!!
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    11 0
    چرا مردم خیلی هم متوجه هستند اقای مشرق بین نیروهای جان بر کف مردمی و نیروهای منافق و جاسوس غیر مردمی
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    27 2
    الان هم در نماز شب دوتا از چهل مومنی که در نماز وتر نماز شب براشون استغفار کردم سردار سلیمانی و سردار حاجی زاده ب هستند
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    33 3
    اگر سپاه نبود کشور هم نبود .
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    5 35
    البته سپاه باید بداند که این مکافات عمل خودش است و دارد تقاص ظلمی را می دهد که در حق احمدی نژاد کرد. آنهم با وجود آنهمه حمایت بی دریغ احمدی نژاد از سپاه.
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    28 0
    چشم حضرت پدرزن این آشنا (دری نجف آبادی)روشن با داماد پیزورش
  • ریچارد IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    40 1
    یکی به این مردک بگه تو دشمن خارجی هستی یا دشمن داخلی ؟
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    18 0
    ترامپ حلاد و قاتل بهتر از خائنی آشنا !!
  • عباس NL ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    32 1
    جای نگرانی نیست .زباله دانی تاریخ به زودی پذیرای اصلاح طلب ها خواهد شد
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 0
    این خط این نشون ما که گفتیم اگه این روحانی و دولتش به ایران و نظام و ملت ضربه ای کاری نزدند ما ادم نیستیم.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    9 0
    آقای آشنا! یعنی می خواهی بگی که شما در مسئولیت هایی که در طول زندگی داشتی هیچ اشتباهی نداشتی و هر چه اشتباه بوده به مردم اعلام نموده و عذرخواهی کردی؟! خدایا ذرّه ای تقوا به همه ما عنایت کن!
  • مهرناز IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    17 0
    سردار حاجی زاده " شما با شجاعت سهم خودرا از خطای سقوط هواپیماپذیرفتید " اما متاسفانه روحانی سهم خودرا از خطا در مدیریت سازمان هواپیمائی کشور " با عدم لغو پرواز واجازه پرواز به هواپیمای اکراینی را " با ترفند همیشگی " از خود عبور داد " مهم انست که مردم اگاه هستند" واقعیت ها را درک می کنند.
  • حسین IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    18 0
    غلط کرده اگر سپاه نبود کشور هم نبود
  • الميرا IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 2
    آشنا خودش قبلا آخوند بوده به اين سياستها آشناست!
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
      13 0
      آشنا همیشه پستش امنیتی بوده ولباس روحانیت رو سال هاست از تنش دراوردن...............
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    23 0
    منافق یک کلام.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    14 0
    ایشون اول روشن کنند زمینه اصلی این حادثه که کلیر نکردن اسمان ،علیرغم درخواست نیروهای نظامیون است ، رو کی مهیا کرد ! بعد بیاد بقیه سنگهامون رو با هم وابکنیم !
  • سید IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 0
    انشاءاللّه دوره این تهوع آور نادان هم رو به پایان است و حداکثر یکی دوسال دیگر گم وگور شده و ملت برای همیشه از وجود نحسش آسوده می شوند! دلم برای آقای دری نجف آبادی می سوزد با داشتن چنین دامادی!!!!!
  • سرخوش ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    15 0
    از دولت اقای روحانی متاسفیم ....
  • دیده بان IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    13 0
    بازم این حسام الکفر بیگانه ذرت پرت کرد؟؟؟ بهش بگید آخه آدم نادان! اگه این سپاه نبود و جلوی داعش را نگرفته بود که الان معلوم نبود تو توی کدوم سوراخ قایم شده بودی... البته اگه نمی ترسید نظرم کار دستتون بده منتشر کنید. (چشمک)
  • AU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    20 0
    چرا اینقدر هزینه میدهیم و امثال آشنا و اصلاحات و کارگزاران هنوز در قدرت هستند؟ باید با بصیرت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شوراها رای دهیم تا این وضع تغییر کند.
  • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    10 0
    از وقتی این را به سفر شمال نبرده اند ناراحت شده و عقده هاشو سر سرداران خالی می کند پیشنهاد من اینه کاری به کاریش نداشته باشید تا این اندک عمر بی ثمرش به پایان برسد البته عمر سیاسی تموم شده به خاطر همین یه گوشی داده اند بهش و گفتند توییتر بازی کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس