ترامپ

سناتور «جان کورنین» اعلام کرد انتظار دارد مباحثات آغازین برای استیضاح دونالد ترامپ، سه‌شنبه آینده آغاز شود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، سناتور جان کورنین از آغاز احتمالی روند بررسی استیضاح ترامپ در سنا در تاریخ ۲۱ ژانویه خبر داد.

سناتور جان کورنین گفت انتظار دارد مباحثات آغازین برای استیضاح ترامپ، سه‌شنبه آینده آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

نیمی از آمریکایی‌ها حامی استیضاح ترامپ هستند

وی در پاسخ به اینکه آیا سه‌شنبه ۲۱ ژانویه، تاریخ "احتمالی" آغاز (این فرآیند) است، به خبرنگاران گفت "این طور به نظر می‌رسد". زمانی که از کورنین پرسیده شد آیا درباره مباحثات آغازین صحبت می‌کند، وی گفت، "از سه شنبه، حقیقتا تمام توجه خود را به این موضوع اختصاص خواهیم داد".

این جدول زمانی در حالی مطرح می‌شود که انتظار می‌رود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، بندهای استیضاح را طی این هفته به سنا ارسال کند و به بن بست چند هفته‌ای با میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا پایان دهد.

پلوسی درباره این که چه زمانی این بندها را ارسال خواهد کرد، سخنی نگفته است. انتظار می‌رود دموکرات‌های مجلس نمایندگان این موضوع را در جلسه رایزنی روز سه‌شنبه خود مطرح کنند و احتمالا اجازه آغاز روند محاکمه (استیضاح)‌ پیش از چهارشنبه را بدهند.

بر اساس قوانین استیضاح در سنا، روند محاکمه روز بعد از ارسال بندهای استیضاح از سوی پلوسی آغاز خواهد شد، مگر اینکه آن روز یکشنبه باشد.

کورنین خاطر نشان کرد هنگامی که دو بند از مواد استیضاح به سنا ارسال شود، سنا چند روز را برای رسیدگی به امور داخلی شامل سوگند خوردن "جان رابرتس" قاضی ارشد و همه سناتورها، ارسال احضاریه برای تیم ترامپ و تصویب قطعنامه‌ای برای وضع قوانین محاکمه اختصاص خواهد داد.

با این همه، وی افزود انتظار دارد مباحثات آغازین سه شنبه هفته آینده آغاز شوند و به خبرنگاران گفت، "این چیزی است که اکنون به نظر می‌رسد."

جمهوری خواهان سنا هنوز قطعنامه قوانین استیضاح را ارائه نکرده‌اند. مک کانل هفته گذشته گفت ۵۱ رای مورد نیاز برای وضع قوانین محاکمه و به تاخیر انداختن تصمیم درباره شاهدان بالقوه تا اواسط روند محاکمه را به دست آورده است. اما جمهور خواهان همچنان در حال مذاکره بر سر قطعنامه هستند. سناتور سوزان کالینز هفته گذشته گفت با گروهی کوچک از سناتورهای جمهوری خواه در حال کار برای تضمین این است که متن قطعنامه اجازه فراخواندن شاهدان از سوی هر دو طرف را بدهد.

جمهوری خواهان نیز در حال بحث در این خصوص هستند که با حکم عزل که برای روند استیضاح بیل کلینتون، به قوانین قطعنامه افزوده شد، چه کنند. کورنین افزود که قطعنامه را مشاهده نکرده است، اما گفت "حس" او این است که روز دوشنبه "نهایی" خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    1 1
    یعنی میشه این استیضاح و برکنار بشه یا نوبت بعدی رای نیاره و یکی تو آمریکا ترورش کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس