افغانستان

لشکر ۸۲ هوابرد امریکا بیش از ۱۰ هزار نیروی رزمی و هزاران پرسنل فنی و غیر نظامی را در خدمت خود دارد و انتقال ۳ هزار نفر از این نیروها به عراق یا کویت مانعی برای عملیات آنها در مناطق دیگر نیست.

سرویس جهان مشرق _ در حالی که در سال ۲۰۱۹ زمزمه‌هایی از احتمال خروج نظامیان امریکایی از افغانستان و انجام مذاکرات چند جانبه صلح با گروه طالبان شنیده میشد، مجموعا ۲۲ سرباز امریکایی از یگان‌های مختلف ارتش این کشور در خاک افغانستان کشته شدند. سال ۲۰۲۰ نیز تنها پس از گذشت ۲ هفته از نخستین ماه شاهد کشته شدن ۲ سرباز امریکایی در استان قندهار افغانستان بودیم.

کمین نیروهای طالبان در استان قندهار

هفته گذشته یک دستگاه نفربر زرهی ارتش امریکا در حین گشت‌زنی در جاده‌ای در استان قندهار افغانستان با بمب کنار جاده‌ای نیروهای طالبان برخورد میکند که بر اثر این حادثه دو سرباز امریکایی از لشکر ۸۲ هوابرد این کشور به نام‌های Miguel Villalon و Ian McLaughlin کشته شده و چند نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شایعه ارتباط حادثه با تلفات پایگاه عین‌الاسد

در لحظات نخست انتشار خبر کشته شدن سربازان امریکایی در افغانستان، برخی منابع به توجه به اینکه سربازان کشته شده امریکایی از لشکر ۸۲ هوابرد این کشور بودند، مدعی شدند که این تلفات نه در افغانستان، بلکه مربوط به سربازان کشته شده امریکایی در پایگاه عین‌الاسد بوده است. اما دلایل زیادی برای رد شدن این فرضیه وجود دارد.

نخست اینکه پس از افزایش تنش در منطقه ارتش امریکا دو هفته قبل حدود ۳ هزار نیروی عضو لشکر۸۲ را به منطقه منتقل کرد. اما این موضوع به معنای انتقال کلیه اعضای لشکر و یا عدم حضور آنها در مناطق دیگر نیست. لشکر ۸۲ هوابرد امریکا بیش از ۱۰ هزار نیروی رزمی و هزاران پرسنل فنی و غیر نظامی را در خدمت خود دارد و انتقال ۳ هزار نفر از این نیروها به عراق یا کویت مانعی برای عملیات آنها در مناطق دیگر نیست.

نشان لشکر ۸۲ هوابرد ارتش آمریکا

نکته دوم اینکه جنگ افغانستان به شکل معمول ماهانه تعدادی کشته و زخمی برای ارتش امریکا به جا میگذارد و نمیتوان هر گونه تلفات سربازان امریکایی در روزها و هفته‌های آینده در این کشور را به حادثه حمله موشکی کشورمان به پایگاه عین‌ الاسد مرتبط دانست.

از همه مهم‌تر در صورتی که ارتش امریکا بخواهد تلفات خود در پایگاه عین‌الاسد را مخفی نگه داشته و از انتشار اسامی آنها خودداری کند، بعید است آنها را در قالب تلفات عملیات در افغانستان یا سوریه منتشر کند، زیرا از نخستین روز پس از حمله موشکی به پایگاه عین‌ الاسد این فرضیه در میان بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها مطرح بود که ممکن است اسامی نیروهای کشته شده امریکایی در عراق، به عنوان تلفات این کشور در کشورهای دیگر معرفی شوند.

ترور مسئول عملیات طالبان

پس از اینکه خودروی نیروهای امریکایی مورد حمله قرار گرفته و ۲ عضو ارتش این کشور کشته می‌شوند، بلافاصله نیروهای امریکایی اقدام به شناسایی رهبر عملیات می‌کنند.   پس از اگاهی از مکان حضور این شخص که "مهیب الله" نام داشت یک فروند پهپاد آمریکایی خودروی حامل وی را در منطقه قندوز هدف قرار می‌دهد. تصاویری که از خودروی مورد نظر منتشر شده است نشان میدهد که نیروی هوایی امریکا یکبار دیگر از موشک مرموز خود ملقب به "نینجا" و با کد R۹X استفاده کرده است.

خودروی حامل مهیب الله فرمانده طالبان پس از اصابت موشک

این موشک که نمونه خاصی از موشک مشهور AGM۱۱۴ هلفایر است، فاقد هر گونه مواد منفجره بوده و با استفاده از انرژی جنبشی موشک و ۶ عدد تیغه فولادی تعبیه شده در بدنه آن اهداف خود را نابود میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    12 50
    چقدر دقیق
  • DE ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    46 15
    داستانهای هالیوودی که تخصص آمریکاست! اون عکس هم تبلیغاتیه.مثل دروغهاشون درباره عین الاسد
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      12 9
      یعنی تو مشرق رو قبول نداری؟ مشرق خبری رو تایید کنه یعنی صد در صد حقیقت داره
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    19 3
    موشک هلفایر یکی از دقیق ترین موشکهای هوا به زمینه لازمه که متخصصان صنایع دفاع جهت مهندسی معکوس اون اقدام کنن
    • حسام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      17 3
      چرا مهندسی معکوس ! خودشون میسازن بابا اینا همه چی بلدن مگه نمیبینی صنایع کشور این همه پیشرفته هستش ...
    • محمد IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
      2 1
      در جواب حسام باید گفت که تا وقتی امثال تو چشمتون اونطرف آبه و امیدتون به غربه وضیت همینه خودمون می‌سازیم اگر مزاحمهایی مثل تو نباشن پهابا 22 میلیون دلاری با تفکر امثال تو نزدن با تفکر انقلابی زدن شما استراحت و بکن
  • خسرو IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    6 6
    چطور بعد از اصابت خودرو منفجر نشده ؟؟؟ شاید هم موشک عمل نکرده !
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    5 12
    کم چاخان کنن مشرق. شما هم شدین نوکر آمریکا!
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    9 1
    حالا خوبه خودت گفتی این تلفات ماله عین الااسده نه افغانستان. حالا داری تکذیب میکنی؟
  • الف IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    15 4
    خاورمیانه گورستان آمریکاییهای خبیث و جنایتکار خواهد شد .
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    4 2
    تناقض جالبی وجود داشت : از یک طرف میگید دو کشته اخیر امریکا در افغانستان , در واقع مربوط به عراق بوده اند ولی کنون میگید کار مهیب الله بود که کشته شد با موشک نینجا
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    2 1
    اگر انفجاری نباشه وبراثر اصابت تیغه ها هدف رو داغون کنه به نظر میاد قربانیان می تونند جون سالم به در ببرند .تو عکس هم اگر سرنشینان عقب ماشین باشند احتمالا چیزیشون نشده .انگار ماشین تصادف کرده با یک ماشین دیگه از جلو.این تیغه ها چه برتری نسبت به موشک انفجاری دارند؟
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    6 3
    تو عین الاسد کشته شدند ، میگن تو افغانستان کشته شدن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس