کد خبر 1030663
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
ترامپ و اون

مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید که مقامات آمریکا از طریق کانالهای متعدد تمایل خود برای از سرگیری گفتگوها را به اطلاع مقامات کره شمالی رسانده اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در گفتگویی که روز یکشنبه بر روی وبسایت خبری «آکسیوس» منتشر شد، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا تمایل خود برای از سرگیری گفتگوهای دوجانبه را به اطلاع مقامات کره شمالی رسانده است.

وی همچنین گفت اینکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اقدامی هشداردهنده انجام نداده است، یک نشانه «مثبت» تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی: ارسال نامه ترامپ به معنی آغاز مذاکرات نیست

این در حالی است که برخی تحلیل گران می‌گویند که این امر می‌تواند نشانه تمهید و تدارک آزمایش موشک دوربرد از سوی پیونگ یانگ باشد.

رابرت اوبراین در این باره گفت که «آمریکا با مقامات کره شمالی تماس گرفته و به آنها اطلاع داده که واشنگتن خواهان ادامه گفتگوها در استکهلم است؛ جایی که آخرین دور مذاکرات اوایل اکتبر در آن برگزار شد».

وی همچنین گفت: «ما از طریق کانالهای متعددی به آنها اطلاع دادیم که می‌خواهیم به مسیر پیشین [گفتگوها] بازگردیم».

گفتنی است که جمعه گذشته بر اساس اعلام مشاور امنیت ملی کره جنوبی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، با ارسال نامه‌ای خطاب به «کیم جونگ اون»، تولد رهبر کره شمالی را تبریک گفته است.

این نامه در حالی ارسال شد که رابطه کره شمالی و آمریکا به دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای، در تنش به سر می‌برد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 0
    حرامزاده تحریمهای کره را کم کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس