کد خبر 1030476
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
فیصل بن فرحان آل سعود

وزیر خارجه عربستان سعودی از تصمیم ژاپن برای اعزام نیروی دریایی به خلیج فارس استقبال کرد.

به گزارش مشرق،«فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی از تصمیم ژاپن برای اعزام نیروی دریایی به خلیج فارس استقبال کرد.

بن فرحان در مصاحبه با خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن ضمن استقبال از تصمیم ژاپن برای اعزام نیروی دریایی به خلیج فارس، گفت: «آزادی دریانوردی مسئولیت همگانی است و مشارکت ژاپن نیز ارزشمند است و به تأمین امنیت آبراه مهم جهانی در منطقه کمک خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

اکثر ژاپنی‌ها مخالف اعزام نیروی دریایی به خاورمیانه هستند

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بن فرحان افزود: «ارتش عربستان با نیروهای خودپدافند نیروی دریایی ژاپن که به زودی به خلیج (فارس) خواهند آمد، هماهنگی و تبادل اطلاعات خواهد داشت».

او همچنین ابراز امیدواری کرد که ژاپن در کاهش تنش‌ها در غرب آسیا نقش زیادی ایفا کند و «به منزله ریسمان نجاتی در این بحران» باشد.

بن فرحان افزود: «امیدواریم کانال ارتباطی بین همه طرف‌ها برای ممانعت از هر گونه تشدید تنش بین آمریکا و منطقه باشد و عربستان از همه طرف‌ها برای خودداری از هر گونه اقدامی که به تنش‌های بیشتر منجر شود، درخواست کرده است.»

این اظهارات بن فرحان در حالی است که «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در سفری چند روزه به منطقه آمده و امروز یکشنبه در ریاض با شاه سعودی دیدار خواهد کرد.

ژاپن، به عنوان یکی از متحدان آمریکا که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد، اما تاکید کرده که بدون پیوستن به ائتلاف آمریکا جهت محافظت از کشتی‌های خود به منطقه نیروی نظامی اعزام می‌کند.

چند روز پیش، «یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن تأکید کرد علیرغم آنکه ژاپن از نزدیک بر اوضاع غرب آسیا نظارت دارد اما تغییری در طرح‌های خود برای استقرار نیروهای خودپدافند در منطقه به منظور تضمین ایمنی کشتی‌های این کشور ایجاد نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دیده بان IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 1
    ژاپن که هیچ بابابزرگ ژاپن هم که بیاد توفیری به حال آل سقوط نداره. شعله های خشم حزب الله در جریان وزش طوفان خون حاج قاسم قرار گرفته و زبانه هاش کم کم داره به دشداشه های آل سقوط می رسه... وعده ی انتقام الهی حقه...با ژاپن یا بدون ژاپن
  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار ) IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 1
    بسوگ عزیزان که دادیم ز دست . قلوب پر از مهر ملت شکست . بداند ولی دشمن رذل و پست . اگر چه بظاهر بماتم نشست . از این حقه بازی نکرد هیچ سود . فقط نفرتش در دل ما فزود . محال است یک ملت باصفا . نباشد بعهد خودش با وفا تو کز عهد و ایمان نداری خبر . دهان بسته و از سپه نام مبر . ندیدی چگونه بخفت کشاند . ابر مفسدی را بجایش نشاند؟ اذاق العدو صواریخنا . اضاء الظلام تواریخنا . پس ای نا جوانمرد بر گشته بخت . مکن کار خود زار و بیهوده سخت . با سلام و درد بر شما خواننده ی عزیز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس