سعید آذری

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: وقتی پاتوسی را جذب کردیم عده‌ای از هواداران استقلال ناراحت شدند ولی من اصطلاحی به نام «های‌جک» را قبول ندارم چون این کلمه معنی آدم ربایی می‌دهد.

به گزارش مشرق، سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در خصوص  جذب آیاندا پاتوسی و نقل و انتقالات فولاد صحبت‌های زیر را انجام داد.

بیشتر بخوانید:

۲ دلیل اصلی استقلالی‌ نشدن پاتوسی

شما یک بازیکن به نام پاتوسی را جذب کردید که همین موضوع باعث استعفای معاونت باشگاه استقلال و ترکش‌های دیگری برای آبی‌پوشان شده...

ما کاری به بقیه تیم‌ها نداریم و کار خودمان را انجام می‌دهیم. جذب پاتوسی  حاصل یک هفته تلاش و مذاکرات با باشگاه کیپت‌تاون آفریقای جنوبی بوده و بعضا شب‌ها تا ساعت 2 بامداد مبادله اطلاعات صورت می‌گرفته است. به نظرم کار درستی را انجام دادیم و وقتی شما مسئولیتی را قبول می‌کنید باید از تمام  جهات به انجام وظایف این مسئولیت فکر کنید. استخدام این بازیکن برای ما یک پروسه سیستمی داشت و باشگاه فولاد کاری حرفه‌ای را انجام داده است.

این بازیکن چه زمانی قرار است به اهواز سفر کند؟

اول این را بگویم که روز گذشته مبلغ پول رضایت‌نامه این بازیکن را به شکل قانونی به حسابش واریز کردیم و صادقانه بگویم دیروز متوجه شدم که افرادی که می‌گویند برخی تحریم‌ها مانع از واریز پول به حساب باشگاه‌ها و یا بازیکنان خارجی است صحبت غیرواقعی انجام می‌دهند. من در عرض دو و نیم ساعت پول پاتوسی را واریز کردم و اینکه تأکید می‌کنم مدیر برای انجام وظایفش باید مهارت فنی و تصمیم‌گیری داشته باشد به خاطر همین مسأله است. این مسائل را بی‌دلیل در کتاب‌ها تدریس نمی‌کنند.

پس پاتوسی تا چند روز دیگر در اهواز خواهد بود...

بله، ما درخواست ITC پاتوسی را انجام داده‌ایم و ویزا و امور سفر وی هم ان‌شاءالله تا یکشنبه آینده انجام می‌شود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد پاتوسی تا دوشنبه در اهواز خواهد بود. با سازمان لیگ هم مکاتبات لازم را انجام دادیم و چون این بازیکن قبلاً در ایران بازی کرده، مشکلات بازیکنان جدیدالورود را ندارد. اعتقاد دارم هر چه با مردم صادق‌تر باشیم آنها راحت‌تر مسائل را می‌پذیرند. اگر یک مدیری یک جایی اشتباه کند اما با مردم روراست باشد مطمئنا مردم ما آنقدر بزرگوار هستند آن مدیر را ببخشند اما وقتی با دروغ جایی را تصاحب می‌کنیم، مطمئناً مردم حرف ما را قبول نخواهند کرد.

منظورتان چه کسانی است؟

در اینجا تأکید کنم خدایی ناکرده صحبت من در مورد سیستم باشگاه استقلال نیست و این عزیزان همکاران بنده هستند و با روش مدیریتی خودکار می‌کنند. ما دو سه مدیر دیگر داریم که با روابط خاص به فوتبال آمده‌اند و با ابزار دروغ کار را جلو می‌برند غافل از اینکه این روش اصلاً جواب نمی‌دهد. به قول چرچیل، بزرگ‌ترین سیاست صداقت است. مردم ما ترجیح می‌دهند مدیرانی را داشته باشند که راست بگویند حتی اگر آنها دچار اشتباه شوند نه اینکه مدیرانی داشته باشند که بازیکنان تیمشان چند سال زحمت کشیده باشند و در یک مجموعه رشد کنند اما به خاطر عدم صداقت از آنجا جدا شوند.

شایعه شده شما قصد جذب امید عالیشاه را دارید؟

عالیشاه بازیکن پرسپولیس است و نه از طریق این باشگاه بازیکن مازاد اعلام شده و نه خودش چنین اظهارنظری کرده است نمی‌دانم این صحبت از کجا آمده ولی مطمئن باشید اگر جواد نکونام بازیکنی را بخواهد در عرض چند ثانیه مذاکرات با او را آغاز می‌کنیم. همانطور که به محض درخواست پاتوسی کار سیستمی آغاز شد درباره عالیشاه هم اگر جواد نکونام چنین خواسته‌ای داشته باشد مطمئناً این کار را انجام خواهیم داد. تأکید می‌کنم اگر قرار باشد بازیکنی را که نیاز به رضایت‌نامه دارد جذب کنیم به صورت مستقیم با مدیریت آن باشگاه و نه با واسطه مذاکره خواهیم کرد. انصاری‌فرد دوست و پیشکسوت من است و اگر نکونام خواستار عالیشاه باشد من از طریق مدیرعامل پرسپولیس با او مذاکره می‌کنم حتماً می‌دانید که سخت‌ترین نقل و انتقالات مربوط به نیم‌فصل است و باشگاهی برنده می‌شود که در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهد. من یک هفته با باشگاه کیپ‌تاون مذاکره کردم و آنها خودشان ادعا کردند دو سه باشگاه مبلغ بیشتری از ما برای پاتوسی پرداخت می‌کردند ولی چون سیستم مذاکراتشان چندان قوی نبود با انتقال این بازیکن به باشگاه فولاد موافقت کردند.

آیا برنامه دیگری برای جذب بازیکن دارید؟

احتمالا یک مهاجم خارجی دیگر جذب کنیم و تا روز دوشنبه ساعت 12 شب که نقل و انتقالات تمام می‌شود تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بازیکن مدنظر نکونام جذب شود. در حال مذاکره به صورت موازی با چند نفر هستیم و ان‌شاءالله یک نفر را در نهایت  جذب خواهیم کرد.

تکلیف سینا مریدی چه شد؟

سینا مریدی در تمرینات ما همچنان غایب است اما جعفری از دو روز پیش خودش را به تمرینات فولاد اضافه کرده است. حقیقتاً ما مریدی را به کمیته انضباطی فرا خواندیم ولی فکر می‌کنم ممکن است مشاوره‌های اشتباهی به برخی از بازیکنان داده شود. به سینا مریدی و همه قهرمانانی که در شهر خودشان بازی می‌کنند توصیه می‌کنم در شهرشان بمانند. این بازیکن را خیلی نصیحت کردم ولی آنها دوست دارند بعضی مواقع خودشان تصمیم نهایی را بگیرند. قرار بود این بازیکن اگر خواستار جدایی است تیمش را معرفی کند ولی تا امروز هیچ تحرکی نداشته و قاعدتاً اگر این رویه ادامه داشته باشد ما از طریق مدیر حقوقی اقدامات لازم را خواهیم کرد خوشبختانه آقای عارف‌نیا یک مدیر حقوقی توانمند است که در بحث نقل و انتقالات پاتوسی به ما کمک کرد و در بحث مریدی هم اجازه نخواهیم داد باشگاه فولاد ضرر کند.

موضوع شما برای بازی با استقلال همچنان لغو بازی است؟

این بدیهی‌ترین حق فولاد است آغاسی، نجاریان و زامهران سه بازیکن فیکس جواد نکونام در فولاد هستند که در تیم امید حضور دارند.باید بازی ما با استقلال لغو شود، بعضی تیم‌ها یک بازیکن در تیم ملی داشتند و راهی تورنمنت تدارکاتی شدند و به خاطر آنها 4 روز یک مسابقه عقب افتاده ولی ما بازیکنان‌مان در یک تورنمنت رسمی در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی آسیا حضور دارند و طبق آئین‌نامه باید بازی ما و استقلال لغو شود.

اصلا خبر دارید در استقلال طی روزهای اخیر چه اتفاقاتی رخ  داده است؟

واقعا از اتفاقاتی که رخ داده متأسف هستم یکی به داد استقلال برسد چون این تیم  حدود یک هفته دیگر باید در پلی‌اف آسیا بازی کند. یکی از رسانه‌ها بعد از جذب پاتوسی توسط فولاد مطلبی نوشت که آذری این بازیکن را های‌جک کرد. من در قبال پاتوسی، های‌جک نکردم بلکه کار حرفه‌ای انجام دادم. این کلمه(های جک) یعنی آدم‌ربایی و من این موضوع و اصطلاح را اصلا قبول ندارم. ما پاتوسی را از کیپ‌تاون آفریقای جنوبی و باشگاه بنی یاس امارات جذب کردیم اما بعد از این موضوع دیدم هواداران استقلال ناراحت شده‌اند. من به تماشاگران و هواداران این تیم حق می‌دهم چون آنها مربی‌شان را از دست دادند و بازیکنی را که می‌خواستند جذب کنند یک باشگاه دیگر گرفت. منِ سعید آذری نه اهل آدم‌ربایی و های‌جک کردن هستم و نه چیز دیگری. بهتر است اسم کاری که ما در قبال جذب پاتوسی انجام دادیم را حرفه‌ای‌گری بگذارید. این تخصص من است که با یک بازیکن و یک باشگاه چگونه مذاکره کنم. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم ولی این تفاوت یک مدیر است که چگونه در مذاکراتش را بتواند یک باشگاه و بازیکن را متقاعد کند.

آیا صحبت خاصی باقی مانده؟

من با عشق و علاقه برای سربلندی فولاد کار می‌کنم ،سعید آذری نه می‌خواهد به استقلال برود و نه قصد تغییر باشگاهش را دارد. من با تمام وجود در فولاد هستم و اگر هم یک روز جای دیگری بروم همین تفکرات را با خود خواهم برد. نه تفکر رنگی دارم و نه چیز دیگری. سال 92 که به ذوب‌آهن رفتم عنوان بهترین تیم ایرانی را از نظر AFC در آنجا کسب کردیم، اگر روزی در پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل‌گهر و یا هر تیم دیگری مدیر باشم با همه وجودم کار می‌کنم. فولادی‌ها هم بدانند با تمام وجود در خدمت آنها هستم و نگران هیچ چیز نباشند.این توضیح را بدهم نمی‌توانم چشمم را به روی محبتی که کسی انجام می‌دهد ببندم.روز گذشته در صفحه اینستاگرام خودم از میلاد فخرالدینی تشکر کردم چون با چشم دیدم که وی در مقابل الازوراء کتک خورد و در بازی‌های لیگ قهرمانان با مچ پای مصدوم 90 دقیقه برای تیم من بازی کرد.اگر مطلبی در اینستاگرام می‌گذارم به خاطر شخصیت حقیقی‌ام است اما در واقع شخصیت حقوقی‌ام برای فولاد خوزستان کار می‌کند و هواداران این تیم مطمئن باشند تمام تلاشم را برای موفقیت این تیم انجام خواهم داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس