حاج قاسم نمایه

معاون سابق سازمان جاسوسی آمریکا تصریح کرد ترور ژنرال سلیمانی، با پاسخ شدید ایران همراه خواهد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش سی‌بی‌اس، مایکل مورل معاون سابق سازمان سیا گفت: حمله تروریستی علیه قاسم سلیمانی واکنش خطرناکی از سوی ایران به همراه خواهد داشت؛ چرا که ایران در این باره هشدار داده است.


در همین حال روزنامه کریستین ساینس مانیتور در یادداشتی نوشت: ترور ژنرال ایرانی، بعید است مانع از اقدامات ایران شود. گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه مطرح شده که ارتباطات میان سیاست‌گذاران در واشنگتن و حقایق واقعی در ایران و عراق قطع شده به طوری‌که تحلیلگران بر این باورند که اقدام آمریکا در ترور قاسم سلیمانی، احتمالا انگیزه‌ای برای اقدام متقابل تحت امر ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اگر انتقام گرفته نشود چه می‌شود؟

لندن خواستار حل و فصل دیپلماتیک تنش‌ها درباره ایران شد


این تلقی مطرح است که اقدامی که قرار بود مانع از حملات بیشتر ایران در منطقه شود، اکنون احتمالا نتیجه عکس می‌دهد. ترامپ به تثبیت جایگاه تندروترین عوامل در جمهوری اسلامی ایران کمک کرده است.


ترور قاسم سلیمانی توسط آمریکا همچنین روابط آمریکا با عراق را نیز به خطر می‌اندازد و طرح اخراج بیش از پنج هزار آمریکایی مستقر در عراق را بار دیگر تحریک خواهد کرد.


یک مقام عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این تازه اول کار است. تاکنون شاهد شکسته شدن چند شیشه در سفارت آمریکا در بغداد و نوشتن شعار بر روی دیوار این سفارتخانه بوده‌اید. اتفاقات بیشتری در راه است.


یک عضو اندیشکده شورای آتلانتیک نیز تصریح کرد: این حادثه نمونه دیگری از سردرگمی سیاست خارجی آمریکاست.


کریستین ساینس مانیتور در پایان می‌نویسد: بدون شک، ترور قاسم سلیمانی ضربه به نیروی قدس ایران بود اما مطمئناً ضربه مرگباری محسوب نمی‌شود. شبکه‌ای که سلیمانی قبلا در منطقه ایجاد کرده، همچنان برای ضربه زدن به آمریکا کارآمد محسوب می‌شود.


ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک آمریکا هم گفت: نقشه‌هایی که سلیمانی علیه آمریکا در سر داشت، همچنان امکان عملی شدن دارند. ما فقط سعی می‌کنیم مخاطرات را کم کنیم.


از سوی دیگر پپه اسکوبار در روزنامه آسیا تایمز نوشت: ترور ژنرال سلیمانی سردار ایرانی، اشتباه استراتژیک ترامپ و میخی بر تابوت امپراتوری آمریکا در غرب آسیا بود. این ترور، در حد اعلام جنگ است. انتقام‌جویی ایران، برای آمریکا بسیار دردناک خواهد بود.


قاسم سلیمانی به عنوان یک استراتژیست نظامی بارها و بارها کل دست‌های پنهان تأثیرگذار بر سیاست ایالات متحده را تحقیر کرده است و می‌توانست همه آنها را با هم در یک حرکت شکست دهد. این سلیمانی بود که داعش را در عراق شکست داد و نه آمریکایی‌ها که رقه را بمباران و با خاک یکسان کردند. سلیمانی برای نیروهای جوان حامی هواداران جوان حزب‌الله، حوثی‌ها در یمن، همه شاخه‌های مبارزان مقاومت در عراق و سوریه، جهاد اسلامی در فلسطین و سراسر جبهه‌های جهانی جنوبی در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین یک ابرقهرمان و یک اسطوره به شمار می‌رود.


تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که آمریکا بتواند نیروهای خود را در عراق نگه دارد مگر اینکه بخواهد این کشور را با خونریزی‌های بیشتر اشغال کند. «امنیت» هم دیگر معنایی ندارد؛ هیچ مقام سیاسی یا نیروی نظامی امپریالیستی اکنون در هیچ کجای جهان از سرزمین شام گرفته تا منطقه بین‌النهرین و خلیج فارس، ایمن نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    24 2
    اى جانم به مظهر اقتدارمون ، كه نام و يادش هم داره برامون كار ميكنه ، سلام خدا بر حيات و مماتت اى عزيز !
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    12 0
    آمریکا باید از منطقه برود این سخت ترین و بزرگ ترین انتقام و انتقام سخت است
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    22 1
    تازه بیدار شده ام . اول دارم خبرها رو میخونم . اتقدر ناراحت هستم از ترور در شب و خنجر از پشت امریکا ، میگم خدایا نکنه بترسن جواب درست حسابی ندن . سران نظام اگ نمیفهمن بفهمن ک امریکا نیم متری سمت راست رهبر رو با موشک زده ، جواب باید خیلی شدید باشه ، خیلی . ته دنیا مرگه زیر با ذلت نرن ی وقت . ک اونموقع ایران رو نابود میکنند این ... های تاریخ
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      8 1
      آمریکا همیشه شمشیرشو از رو بسته. این ماییم که بعضی وقتا غافل میشیم.ان شاء الله که به برکت خون این شهیدان عزیز از این غفلت خارج بشیم.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
      7 0
      انتقام سخت در راه است. آن روز تبدیل به روز تاریک آمریکا خواهد شد.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    6 0
    انتقام سخت در روز تاریک برای اروپا هم روز تاریک خواهد بود.
  • alimohsen IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    6 0
    چند سال پیش در مورد زایمان خاورمیانه گفته بودن الان فکر کنم وقتشه ولی بچه مرده بدنیا اامده باید ببرنش تو امریکا دفنش کنن دل مارو سوزوندین نسل تون برمیداریم
  • سلیمانی ها IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    ماده جنگیم، بگویید به دشمن ✿●✿در حمله ما یک اثر از دیو نماند یک خانه سالم به تلاویو نماند #هرکس که با آل علی در افتاد ورافتاد #انتقام_سخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس