دومینیک راب

وزیر امور خارجه انگلیس دوشنبه بعد از دیدار وزیران ارشد کابینه با نخست‌وزیر این کشور خواستار حل و فصل دیپلماتیک تنش‌ها درباره ایران شد.

به گزارش مشرق، «دومینیک راب»، وزیر خارجه انگلیس یافتن روشی دیپلماتیک برای حل و فصل بحران‌های مربوط به ایران را خواستار شد. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، راب دوشنبه گفت از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد برای حل و فصل تنش‌ها بعد از ترور فرمانده ارشد ایران راه حل دیپلماتیک پیدا کنند. 

بیشتر بخوانید:

حتی انگلیس هم از تهدید ترامپ علیه اماکن تاریخی ایران انتقاد کرد

تماس تلفنی وزرای خارجه آلمان و انگلیس با ظریف

او که بعد از دیدار با وزیران ارشد کابینه به ریاست نخست‌وزیر «بوریس جانسون» صحبت می‌کرد، گفت با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران رایزنی کرده است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس گفت: «پیام کلیدی‌ای که ما به همه شریکان اروپایی‌ و آمریکایی‌مان و همچنین به ایرانی‌ها، عراقی‌ها و همه دیگر طرف‌های دخیل در منطقه فرستاده‌ایم اهمیت کاستن از تنش‌ها و اهمیت یافتن روشی دیپلماتیک برای خروج از بحران است.»

وزیر خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی درباره تهدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهر آمریکا برای حمله به مراکز فرهنگی ایران گفت قوانین بین‌المللی بر حفظ این اماکن تأکید کرده‌اند و بریتانیا انتظار دارد این قوانین رعایت شوند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در یک رجزخوانی علیه ایران مدعی شده بود در صورتی که ایران تهدیدش برای گرفتن انتقام سخت بابت ترور سردار سلیمانی عملی کند، به ۵۲ نقطه در ایران، از جمله مراکز فرهنگی حمله خواهد کرد.

این توئیت ترامپ با واکنش‌های منفی زیادی روبرو شد. منتقدان گفته‌اند تهدید برای حمله به مراکز فرهنگی، «جنایت جنگی» محسوب می‌شود. برخی از منتقدان هم تهدید ترامپ را با اقدام داعش در تخریب مراکز فرهنگی مقایسه کرده‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    5 0
    لندن غلط کرد. یکی زدید صدتا باید بخورید، تازه شاید یخورده آروم بشیم.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    لندن با هفت پشتش ..... خورد! اول می زنیم بعد در مورد اینکه بازم بزنیم یا نه شاید!! حرف زدیم.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    0 0
    لندن غلط کرده پدر سوخته ها اول باید انتقام بگیریم بعدا اگر صلاح دیدیم دیپلماتیک حل می کنیم آخه پدر سوخته ها هر غلطی می کنید بعد می خواهید با ژست دیپلماتیک در برید
  • US ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    راه حل دیپلماتیک دیگه فایده نداره،،، فتح قدس و اخراج آمریکا از غرب آسیا تنها راه حل موجود است.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    روباه حیله گر غلط کرده و .....خورده که به یاری قاتل سفاک و وحشی خونریزی مثل خودش امده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس