کد خبر 1026677
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
چاووش‌اوغلو نمایه - کراپ‌شده

وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با ظریف شهادت سردار سلیمانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه امروز (شنبه) در تماسی تلفنی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پس از ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه شهادت سردار سلیمانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید:

ناراحتی پمپئو از عدم حمایت اروپا از ترور سردار قاسم سلیمانی

وزرای خارجه چین و تاجیکستان نیز پیش از این در گفتگوهای تلفنی جداگانه با ظریف به رایزنی پرداختند. در این گفتگوها درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات پس از ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بحث و تبادل نظر شد.عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در تماسی تلفنی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به وزیر امور خارجه و دولت و ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز امروز به تهران سفر و با ظریف دیدار و گفتگو کرد.

ظریف شب گذشته نیز با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفتگو کرد. وزیر خارجه ایران در این گفتگو عواقب ترور سردار سلیمانی را متوجه رژیم تروریستی آمریکا خواند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته در گفتگویی تلویزیونی درباره تماس‌های همتایانش در پی ترور شهید سلیمانی گفت: بعد از شنیدن خبر بسیار تلخ شهادت برادر عزیزم سهپبد سلیمانی تا قبل از اینکه در این برنامه حضور یابم در جلسه بودم. چند وزیر خارجه غربی و از منطقه درخواست تماس داشتند که من در جلسه بودم و فرصت نشد، انشاءالله فردا به تماس‌ها پاسخ خواهیم داد. 

به گزارش فارس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی بامداد دیروز (جمعه) ۱۳ دی ماه در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهارت رسیدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    3 8
    شما با ترامپ و پمپو هر روز در میان جلسه نزار و از فرصت شهادت سردار استفاده نکن به ادلب حمله نکن بقیه پیشکش چرا در سطح رییس جمهور تسلیت نگفتن این همپیمانان امریکا؟ حتی امریگا را محکوم هم نکرده
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      5 2
      چون اردوغان ناراحت شده از دست ایران که چرا عملیاتش بر علیه کردهای تجزیه طلب رو محکوم کرد
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      0 0
      رییس جمهور ارمنستان هم که به آمریکا تبریک گفته
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      1 11
      اردوغان غلط کرد. که ناراحت شده .. اردوغان و پانتورچیسم به پشتوانه غرب و امریکا و ناتو کردها و اقلیتهای. دیگه رو بارها سلاخی کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس