روحانی نمایه

یک سایت حامی دولت با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور نوشت؛ دولت برخلاف ادعای جنگ اقتصادی دشمن، لباس بزم و صلح بر تن دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عصر ایران با اشاره به این سخنان روحانی که «دولت وعده‌های خود را در شرایط صلح داد اما اکنون شرایط جنگ است و شرایط صلح و جنگ با هم تفاوت دارد» نوشت: بله، شرایط کشور نسبت به سال ۹۲ و ۹۶ فرق کرده است اما با واکاوی رفتار دولت در این سال‌های جنگ، نمی‌توان به این نتیجه رسید که دولت روحانی لباس صلح را از تن به درآورده و لباس رزم به تن کرده است.

بیشتر بخوانید:

ردپای بهانه‌گیری تحریمی درتشکیل‌ حلقه‌ فسادزا


در اروپا برای دعوت مردم به مشارکت در جنگ‌ها از اسلوگان «slogan» یا همان «فریاد جنگ» استفاده می‌کردند. مردم شهرها با این فریاد جنگ متوجه می‌شدند که شهر یا کشورشان در مرحله خطر قرار دارد و آنها باید لباس رزم در مقابل آمریکا و اسرائیل و عربستان به تن کنند.
با توجه به شرایط جنگی که روحانی به آن اشاره کرده، باید پرسید، اسلوگان او کجاست؟ چرا استراتژی دولت نسبت به زمان صلح تغییر پیدا نکرده است؟ چرا وزرای روحانی همان وزرایی هستند که برای زمان صلح انتخاب کرده بود؟ چرا هدف‌های او همان هدف‌های زمان صلح است؟ چرا در تمام این مدت کسی «فریاد جنگ» روحانی را نشنید؟


واقعا اگر رئیس‌جمهور به این نتیجه رسیده که شرایط کشور دیگر مثل چهار سال پیش نیست هرچه سریع‌تر باید استراتژی و کابینه خود را دچار تحول اساسی کند.


انتقادها به حسن روحانی وارد است. هم از سوی موافقان دولت هم از سوی مخالفان. رئیس‌جمهور متوجه تغییر زمین بازی شده اما نتوانسته است تصمیم درستی در این‌باره بگیرد.


در دهه ۷۰ مرحوم هاشمی ‌رفسنجانی به دنبال سیاست تعدیل اقتصادی بود. او وقتی دید که شرایط کشور فعلاً آماده پذیرش این سیاست‌ها نیست، فرمان را چرخاند و سیاست اقتصادی دولت را تغییر داد. به‌نظر می‌رسد روحانی اما قدرت این تغییر را ندارد و آن‌قدر در گرفتن تصمیم تعلل می‌کند که تمام دوربرگردان‌ها را رد می‌کند و مجبور است تا انتهای مسیری را که انتخاب کرده برود یا اینکه دستی را بکشد و در وسط راه از خودروی ریاست جمهوری پیاده شود.


روحانی مشاوران خوبی ندارد و این، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های او در تمام این سال‌ها بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس