آوارگان افغانستان

سازمان بهداشتی جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد طی ماه نوامبر ۹ هزار نفر براثر درگیری در این کشور آواره شدند که با اضافه شدن این میزان تعداد آوارگان در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۴۲۲ هزار نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، سازمان بهداشتی جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد که طی ماه نوامبر ۹ هزار نفر براثر درگیری آواره شدند که با اضافه شدن این میزان تعداد آوارگان در سال ۲۰۱۹ میلادی در افغانستان به ۴۲۲ هزار نفر رسیده است. 

بیشتر بخوانید:

کرزی: سرنوشت انتخابات افغانستان را آمریکا تعیین می‌کند

طالبان: آمریکا به‌دنبال بهانه برای ماندن در افغانستان است

براساس این گزارش، همچنین طی سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از حوادث طبیعی متاثر شدند که طی این مدت ۱۴۹ نفر کشته و ۱۶۵ نفر زخمی شد و ۱۴ هزار خانه نیز ویران شدند. 

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: در سال جاری میلادی ۴۷۰ هزار مهاجر از پاکستان و افغانستان و همچنین ترکیه به افغانستان بازگشته و در حال حاضر نیازمند خدمات فوری و ابتدایی هستند. 

به نوشته بهداشت جهانی،  ۱۹۲ هزار طی سال جاری مراکر درمانی در سرتاسر افغانستان به دلیل حملات و ناامنی مسدود شده و تنها ۳۴ ساختمان از این تعداد بازگشایی شده، همچنین در این بازه زمانی ۴۳ نفر از کارکنان مراکز درمانی کشته شدند.

براساس پیش‌بینی‌های نیازهای بشردوستانه افغانستان در سال ۲۰۱۹، در طول سال ۱/۹ میلیون نفر به دلایلی همچون جنگ، حوادث طبیعی و نبود خدمات ابتدایی به خدمات درمانی اضطراری نیاز خواهند داشت.

بهداشت جهانی تاکید کرد: همچنین طی سال گذشته به ۱.۶ میلیون بیمار تحت درمان آسیبهای ناشی از جنگ و درگیری در این کشور قرار گرفتند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    هدیه ی امریکا به غرب گراها نیز همین خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس