کد خبر 1025314
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
شهروندان عراقی درحال آتش زدن پرچم عراق مقابل سفارت آمریکا.

سفارت آمریکا در بغداد به شهروندان آمریکایی توصیه کرد که به ساختمان سفارت نزدیک نشوند.

به گزارش مشرق، با ادامه اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد، واشنگتن از اتباع خود خواست از نزدیک شدن به این مجموعه خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

استقرار گسترده نیروهای امنیتی در بغداد +عکس

واقعه ۱۳ آبان در عراق تکرار می شود؟ +فیلم

واکنش النجباء به تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در بغداد

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، این سفارتخانه همچنین از شهروندان آمریکایی خواست تا هوشیار بوده و تدابیر امنیتی را در دستور کار قرار دهند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که سفارت آمریکا در بغداد ۸۰ نفر از کارمندان خود را از بغداد خارج کرده و به اربیل منتقل کرده است.

 این اقدام به دلیل تهدیدهای احتمالی علیه سفارت آمریکا در بغداد، در پی حمله هوایی اخیر این کشور به مقرهای الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان «الانبار» صورت گرفته است.

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    1 0
    همینکه شنیده بشه سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی در پایتخت یک کشور پیام داده ننگ بسیار بزرگی برای حکومت و مردم پایتخت اون کشوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس