ترامپ و عبدالمهدی

رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه تلفنی با نخست وزیر عراق درباره حفاظت از آمریکایی‌ها در این کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری الحدث،‌ ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی با عبدالمهدی بر ضرورت حمایت از آمریکایی‌ها در عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

چرا آمریکا در میان اعضای «حشد الشعبی» به «کتائب حزب الله» حمله کرد؟

رئیس جمهور آمریکا عصر سه‌شنبه و پیش از این تماس تلفنی  در واکنش به تظاهرات گسترده مردم عراق در مقابل سفارت این کشور در بغداد در حساب توئیتری خود نوشت: «ایران پیمانکار آمریکایی در عراق را کشت و چندین نفر را مجروح کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همیشه خواهیم داد. اکنون ایران یک حمله به سفارت واشنگتن در عراق را هماهنگ کرده است. آنها کاملا مسئول آن هستند. علاوه بر آن، ما انتظار داریم عراق از نیروی نظامی خود برای محافظت از سفارتمان در بغداد استفاده کند و همینطور هم به آنها گفته شده است.»

هزاران عراقی صبح امروز پیکرهای شهدای الحشد الشعبی که در حمله تجاوزکارانه ارتش آمریکا به مواضع حشد الشعبی در الانبار به شهادت رسیده بودند را تشییع و مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.

تظاهرات کنندگان چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    3 0
    حتی از دماغ یک امریکایی خون هم نخواهد اومد.فرق ابرقدرت با بقیه در اینه.
  • IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    0 1
    مگر حرکت خودسرانه امریکایی ها در حمله به حشد الشعبی با اجازه مردم و دولت عراق بود، که حالا باید دولت عراق تامین امنیت سفارت پانزده هزار نفری امریکا را به عهده بگیرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس