کد خبر 1024495
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
تاج و بهاروند

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید مجمع این فدراسیون درباره استعفای مهدی تاج تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش مشرق، فریدون اصفهانیان درباره استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال به علت بیماری قلبی به رسانه ها گفت: مجمع فدراسیون فوتبال درباره استعفای آقای تاج تصمیم‌گیری خواهد کرد چرا که مجمع مسئولیت انتخاب رئیس را بر عهده دارد.

با استعفای مهدی تاج، یکی از نواب رئیس این فدراسیون مسئولیت سرپرستی را بر عهده خواهد داشت اما علی کفاشیان چند ماه قبل از سمت خود به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال کناره گیری کرد و هنوز درباره‌اش تصمیم‌گیری نشده است. با این حال حیدر بهاروند، نایب رئیس دوم و صوفی‌زاده، نایب رئیس بانوان می‌توانند سرپرستی فدراسیون را عهده‌دار شوند.

بیشتر بخوانید:
 

مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد

اصفهانیان درباره این موضوع گفت: باید دید تاج این مسئولیت را به چه کسی تفویض اختیار کرده است اما طبق قانون یکی از نواب رئیس مسئولیت را برعهده می‌گیرد. بهاروند مشکلی برای قبول این سمت ندارد.

وی در واکنش به این سوال که چه زمانی جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد، گفت: سرپرست فدراسیون فوتبال به درخواست اعضای هیات رئیسه و در صورت نیاز می‌تواند این جلسه را برگزار کند.

به گزارش مشرق، این صحبت ها در حالی مطرح می شود که این اتفاق در فاصله حدود پنج ماه تا انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال در اردیبهشت ۹۹ رخ داد.

 ماده ۳۸ و در بند ۱۱-۲ اساسنامه فدراسیون فوتبال درباره جانشین ریاست فدراسیون توضیح می‌دهد: "اگر رییس فدراسیون غایب باشد، ‌فوت نماید یا به‌طور دایم یا موقت از انجام وظایف خود سر باز زند،‌ نایب‌رئیس اول عهده‌دار وظایف وی تا زمان رفع غیبت یا مجمع بعدی خواهد بود. در صورت غیبت یا خودداری نایب‌رئیس اول،‌ وظایف به نواب رئیس بعدی یا سایر اعضای هیأت‌رییسه محول می‌شود."

بعد از بازنشسته شدن و کنار رفتن علی کفاشیان به عنوان نایب رییس اول، جانشین رسمی برای او مشخص نشد و گفته شد که محمود اسلامیان سرپرست نایب رییس اولی است. با این حال با توجه به اینکه هیچ چیز رسمی اعلام نشده، نایب رییس دوم یعنی حیدر بهاروند باید به عنوان سرپرست انتخاب شود. اما بهاروند نیز مشکل بازنشستگی دارد و نمی‌تواند این سمت را در اختیار بگیرد. نایب رییس بعدی لیلا صوفی‌زاده است. انتخابی که شاید محدودیت‌ها و واکنش‌های خاصی را در پی داشته باشد.

هیات رییسه فدراسیون فوتبال گویا با این اوضاع با استعفای مهدی تاج مخالفت خواهد کرد اما اگر این اتفاق صورت نگیرد مشخص نیست چه کسی سرپرست فدراسیون فوتبال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 0
    پولها را خورده کلسترول بانکش زیاد شده قلبش درد گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس