هیئت مدیره پرسپولیس

داخل باشگاه پرسپولیس که تیم فوتبالش صدرنشین لیگ برتر است اتفاقاتی رخ داده که به نظر می‌رسد اگر سروسامان نگیرد اوضاع این باشگاه سرخ تهران را در وضعیت قرمز قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق، سرخپوشان تهرانی نیم فصل نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر را در شرایطی با صدرنشینی به پایانی بردند که سرمربی آرژانتینی این تیم در تکمیل اعتراض های چند هفته اخیرش در نشست خبری پس از دیدار برابر نساجی انتقادات تندی را نثار مدیرعامل باشگاه کرد و از او به عنوان یک دروغگو نام برد.

بیشتر بخوانید:

کالدرون به‌دنبال برکناری مدیر و سرپرست؟

گابریل کالدرون که روزهای ابتدایی حضورش در پرسپولیس نتایج خوبی نگرفته بود و چهار شکست با سرخپوشان متحمل شد در آن مقطع فقط سکوت کرد و حتی تا آستانه اخراج هم پیش رفت اما حالا که تیمش صدرنشین شده زبان به انتقاد باز کرده و هر چه می خواهد می گوید و هرکسی را می خواهد متهم می کند.

با رفتارهایی که این مربی آرژانتینی داشت و حتی در فرودگاه هم پست توهین آمیزی را منتشر کرد، این پرسش مطرح می شود که در باشگاه پرسپولیس چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است که همه چیز آشفته و بهم ریخته به نظر می رسد و سرمربی تیم نه از مدیرعامل حرف شنوی دارد و نه اعضای هیات مدیره ورود می کنند تا اوضاع را آرام کنند.

زبان بسته در زمان ناکامی ها
سرمربی آرژانتینی تیم فوتبال پرسپولیس زمانی که این تیم اوضاع خوبی نداشت و چهار شکست را در کارنامه این تیم ثبت کرده بود، هیچ اظهار نظری در مورد مسائل باشگاه نداشت و خبری از انتقادات تخریبی اش نبود. اما زمانی که تیمش به جمع مدعیان رسید لب به انتقاد باز کرد و درگیری اش با محمدحسن انصاریفرد و سرپرست تیم را علنی کرد.

چه کسی به کالدرون خط می دهد؟
پرسش در مورد تغییر رفتار و نوع ادبیات سرمربی پرسپولیس این است که چه کسی به او این اطلاعات را می دهد که علیه مدیرعامل باشگاه اظهار نظر کند و یا پست های انتقادی بگذارد. در این مورد گفته می شود صفحه اینستاگرام کالدرون در اختیاری فردی است که موضع مخالفی با انصاریفرد دارد اما رابطه اش با برخی اعضای هیات مدیره کاملاً حسنه است و برخی نکات را او به مرد آرژانتینی منتقل می کند.

میراث کمرشکن عرب برای انصاریفرد
ایرج عرب در شرایطی مسئولیت خود در مدیریت باشگاه پرسپولیس را ترک کرد که میراث های تلخ و کمرشکنی را برای مدیریت بعدی به یادگار گذاشت. او مبلغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس را بالا برد و پول قرارداد برانکو را هم که از یک اسپانسر پیش خور کرده بود به وی نداد تا انصاریفرد پس از حضورش در باشگاه پرسپولیس با سیل انباشته بدهی ها و طلبکاران مواجه شود و فرصت نفس کشیدن نداشته باشد.

نقش نبی و رغبتی چیست؟
دو عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که معمولاً اظهار نظری در مورد وضعیت این باشگاه ندارند مورد اتهام هستند که علیه مدیرعامل فعلی سرخپوشان اقدام می کنند و کار را به سمتی پیش می برند که انصاریفرد ناچار به ترک باشگاه شود. در این مورد گفته می شود که مهدی محمدنبی و علی رغبتی موضع موافقی با مدیرعامل باشگاه ندارند و نه تنها کمک حال وی نیستند بلکه وارد جبهه کالدرون شده اند و برخی نکات را آنها به وی منتقل می کنند!

جوسازی علیه انصاریفرد در فضای مجازی
اوضاع داخلی باشگاه پرسپولیس آنقدر بهم ریخته هست که برای نیم فصل دوم می توان منتظر هر اتفاقی بود. برخی اعضای هیات مدیره به جای اینکه حامی مدیرعامل باشند و در تامین منابع مالی کمک حال باشگاه باشند، فعالیت عجیبی در پشت پرده فضای مجازی علیه انصاریفرد دارند و به برخی صفحات مربوط به پرسپولیسی ها خط می دهند تا جای پای مدیرعامل را سست کنند.

نخواستن پیروانی و دو فرد نزدیک به انصاریفرد
اوضاع آشفته باشگاه پرسپولیس به مواردی که گفته شد ختم نمی شود چرا که گابریل کالدرون خواسته های عجیب و دور از ذهن دیگری را مطرح کرده و حتی در نشست آخر با اعضای هیات مدیره روی این خواسته خود اصرار هم کرده است. وی در این نشست تاکید کرده افشین پیروانی و دو مشاور باشگاه که نزدیکان انصاریفرد هستند نباید در تیم باشند و افرادی دیگری باید به جای آنها بیایند! در این مورد گفته می شود برخی اعضای هیات مدیره هم همین خواسته را داشته اند و می خواهند نزدیکان انصاریفرد را از وی دور کنند!

حضور در منزل کالدرون و تداوم داد و فریاد
پس از آنکه سرمربی پرسپولیس در نشست خبری بعد از دیدار با نساجی انتقادات تندی را علیه مدیرعامل و برخی اعضای باشگاه مطرح کرد، انصاریفرد و اعضای هیات مدیره به بهانه تبریک کریسمس راهی منزل کالدرون می شوند و قصد داشتند در صحبت هایی دوستانه کدورت های پیش آمده را برطرف کنند تا این مرد آرژانتینی بتواند با آرامش به تعطیلات برود و در برگشت هم کارش را ادامه دهد اما فریادهای کالدرون در این جلسه هم ادامه پیدا می کند و او با داد و فریاد خواستار احترام بیشتر از سوی مسئولان باشگاه می شود.

چاره ای جز بازگشت ندارد
گابریل کالدرون که بخش اول قرارداد خود را با تاخیر دریافت کرده است، با وارد شدن به زمان نیم فصل دوم باید طبق قرارداد مبلغ کامل قراردادش را دریافت کند. در صورتی که مسئولان باشگاه او را به هر دلیلی کنار بگذارند باید پول تا پایان فصل وی را بدهند. به دلیل همین قرارداد او چاره ای جز بازگشت به تمرینات پرسپولیس ندارد و فقط در این صورت است که می تواند پول خود را بگیرد.

یارکشی داخل تیم
نزدیکان به انصاریفرد معتقدند برخی افراد به کالدرون خط می دهند تا با یارکشی داخل تیم علیه باشگاه موضع گیری کنند. مصاحبه هایی که پیرمرد آرژانتینی علیه باشگاه انجام می دهد نشان دهنده این است که برخی مخالفان انصاریفرد به دنبال خالی کردن زیر پای وی هستند تا با کناره گیری اش یکی از اعضای هیات مدیره مدیرعامل شود. کالدرون برای رسیدن به اهدافش داخل تیم یارکشی انجام داده و برخی بازیکنان باتجربه را با خود همراه کرده است. شاید به همین خاطر است که بازیکنان در رختکن خیلی با او نیستند و این چندگانگی را تایید می کنند.

مشاور انصاریفرد به خطا می رود؟
یکی از ایرادهایی که کالدرون به مدیریت انصاریفرد گرفته حضور یکی از افراد نزدیک به وی به عنوان مشاور است که گفته می شود در ایجاد فضای منفی علیه کالدرون نقش دارد و با حاشیه هایی که ایجاد می کند آرامش را از تیم گرفته است. به همین خاطر او در آخرین نشستی که با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره داشته خواستار برکناری این مشاور و خروج او از باشگاه شده است.

اوضاع آشفته برای نیم فصل دوم
سرخپوشان تهرانی در شرایطی نیم فصل نخست نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر را با صدرنشینی به پایان بردند که به نظر می رسد اوضاع داخلی این باشگاه بسیار آشفته است و نیم فصل دوم برای آنها آبستن حوادث و اتفاقات تازه ای خواهد بود. اتفاقاتی که می تواند منجر به جدایی کالدرون یا انصاریفرد از پرسپولیس شود یا اینکه با تدبیر مسئولان باشگاه همه با هم فصل را به پایان برسانند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس