کد خبر 1024476
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کالدرون

برخی منابع معتقدند مربی آرژانتینی به خاطر گران شدن قراردادش حتما بر می‌گردد و این جار و جنجال‌ها به این خاطر است که می‌خواهد تغییراتی در باشگاه ایجاد کند.

به گزارش مشرق، پرسپولیس نیم‌فصل اول را با همه مشکلاتش به خوبی به پایان برد. تیمی که با رفتن برانکو امیدی به کسب چهارمین عنوان قهرمانی نداشت و مدیرانش مدعی بودند که نمی‌گذارند این تیم به چهارمین جام قهرمانی نزدیک شود، حالا خودش را با کالدرون آرژانتینی در کورس قهرمانی می‌بیند و از رقبایش هم فاصله خوبی گرفته و فعلا با سپاهان در یک مسیر حرکت می‌کند. اما این پیشرفت جالب بی‌حاشیه نمانده و شاهد خروج کالدرون از کشور هستیم، درحالی که مصاحبه تند و تا حد زیادی تهدیدآمیز را از او شاهد بودیم. حواشی این ماجرا بیشتر از چیزی است که مشاهده می‌کنیم.  نگاهی می‌اندازیم به مشکلاتی که این روزها گریبان پرسپولیس و به‌خصوص محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل این باشگاه را گرفته است.

بیشتر بخوانید:

برانکو: با نمایندگان پرسپولیس به توافق نرسیدم

  کالدرون 300 هزار دلار دوم را می‌خواهد!

باشگاه پرسپولیس با هر مصیبتی که بود، توانست قسط اول قرارداد گابریل کالدرون را تسویه کند. انصاری‌فرد بالاخره موفق شد قبل از بازی پرسپولیس با نساجی مابقی طلب قسط اول را بپردازد و 300 هزار دلار قسط اول را با این مربی تسویه کند. اما حالا چالش پرداخت 300 هزار دلار قسط دوم پیش‌روی انصاری‌فرد و باشگاه پرسپولیس است. باشگاه پرسپولیس که این روزها دستش خالی است، به دنبال گرفتن مهلت از کالدرون است. کالدرونی که دیگر نمی‌شود حتی از تیم کنارش بگذارند. ظاهرا این مربی هنوز درمورد دادن مهلت حرفی با باشگاه پرسپولیس نزده است.

  کالدرون گران شد!

مصاحبه‌های تند کالدرون در روزهای اخیر چندان هم بی‌دلیل نیست. ظاهرا مربی آرژانتینی پرسپولیس بندهای سفت و سختی در قراردادش گنجانده و همین بندها امروز به کمکش آمده تا اعتراضاتش را به باشگاه علنی کند. بماند که او با تیم هم خوب نتیجه گرفته و اقبال هواداران هم نسبت به او باعث بروز این اعتراضات شده. بد نیست بدانید اگر کالدرون در نیم‌فصل اول نتیجه نمی‌گرفت و باشگاه عذر او را می‌خواست، این مربی با دریافت 450 هزار دلار می‌توانست از پرسپولیس جدا شود، اما الان این مربی رقمش به 850 هزار دلار یعنی 11 میلیارد تومان رسیده. او 300 هزار دلار دریافت کرده و اگر اخراج شود، باشگاه باید به او 500 هزار دلار دیگر بپردازد که رقمش به عدد 6/5 میلیارد تومان می‌رسد.

  پرسپولیس به دنبال تغییر رای سرمربی

کالدرون بعد از مدت‌ها بررسی رزومه بازیکنان خارجی و مذاکره با انصاری‌فرد جهت جذب بازیکن خارجی به یکباره بعد از بازی پرسپولیس و نساجی اعلام کرد بازیکن خارجی نمی‌خواهد و به جایش باشگاه با جذب بازیکن ایرانی طلب بازیکنان تیمش را بدهد! از باشگاه خبر می‌رسد تلاش‌های انصاری‌فرد برای تغییر رای کالدرون ادامه دارد و مذاکراتش را با بازیکن خارجی موردنظر او قطع نکرده است. البته مشخص نیست کدام بازیکن خوب ایرانی درحال حاضر آزاد است و می‌تواند جذب پرسپولیس شود. قرمزها می‌دانند امکان راضی نگه داشتن کالدرون با جذب بازیکن معمولی ایرانی امکانپذیر نیست؛ چیزی که خود کالدرون هم به آن واقف است. به نظر می‌رسد انصاری‌فرد در منگنه قرار گرفته تا برخی خواسته‌های دیگر اجابت شود.

  کالدرون در قطر خود را معرفی می‌کند؟

پرسپولیس 8 ژانویه یعنی 18 دی‌ماه برای برگزاری اردوی آماده‌سازی نیم‌فصل خود راهی قطر می‌شود. باشگاه می‌گوید طبق برنامه کالدرون از جمعه شب که ایران را ترک کرده تا 8 ژانویه در کنار خانواده‌اش خواهد بود و قرار نیست بعد از آن به ایران بیاید.او مستقیما راهی قطر خواهد شد تا در اردوی تیمش به جمع سرخ‌پوشان ملحق شود. تا اینجای کار او به تیم اضافه می‌شود. باید دید خودش و اطرافیانش در این مورد چه طرحی خواهند داشت.

  ترابی یک میلیارد طلب دارد!

باورکردنی نیست ولی شنیده‌ایم مهدی ترابی بهترین بازیکن پرسپولیس در نیم‌فصل اول یک میلیارد تومان از باشگاه سرخ پایتخت قرارداد دارد و با داشتن بند فسخ قرارداد به نوعی بازیکن آزاد محسوب می‌شود. اما این بازیکن شرایط را تحمل کرده و با باشگاه درحال مذاکره برای دریافت این طلب است که البته بخش عمده آن مربوط به فصل گذشته است.

  پرداخت به رادو، توافق با رسن

درمورد طلب بازیکنان خارجی تیم باید بگوییم رادوشویچ، دروازه‌بان بی‌حاشیه پرسپولیس که این روزها عملکرد خوبی در ترکیب پرسپولیس داشته، مبلغ 130هزار دلار طلب دارد که ظاهرا چند روز قبل بخشی از این طلب به او پرداخت شده است. بشار رسن هم 300 هزار دلار طلب دارد که باشگاه می‌گوید با او بر سر پرداخت این رقم طی 2 قسط توافق کرده است. او نیز مثل ترابی اجازه فسخ قراردادش را دارد و فعلا تصمیم گرفته به صبرش ادامه بدهد. سیدجلال حسینی هم دیگر بازیکن مطرح تیم است که از فصل گذشته طلب دارد و برای گرفتن آن به باشگاه مراجعه می‌کند. باید دید درنهایت این بدهی‌ها چطور تسویه خواهد شد. بازیکنان تیم در این فصل 30 درصد مبلغ قراردادشان را گرفته‌اند و حالا در نیم‌فصل باید 20 درصد دیگر نیز دریافت کنند تا به این شکل رقم پرداختی به آنها در نیم‌فصل به 50 درصد برسد.

  انصاری‌فرد در منگنه!

گرفتاری‌های محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس این روزها زیاد شده است. تسویه با بازیکنان بابت طلب فصل قبل و 20 درصد باقی‌مانده رقم این فصل، بدهی‌های دلاری و یورویی باشگاه به برانکو و دستیارانش، کالدرون و دستیارانش، ماریو بودیمیر و بشار رسن و بوژیدار رادوشویچ و خزانه خالی باشگاه و عدم توافق با اسپانسر جدید رسما انصاری‌فرد را در بدمخمصه‌ای قرار داده است.البته برخوردهای کالدرون با او که خیلی‌ها در باشگاه آن را زیر سر مدیربرنامه این مربی می‌دانند نیز مزید بر علت شده تا انصاری‌فرد را در شرایط بدی ببینیم. باید دید او که فعلا در امر درآمدزایی توفیقی نداشته، چگونه خود را از این مشکلات رها خواهد ساخت.

  کالدرون به دنبال برکناری مدیر و سرپرست؟

برخی منابع معتقدند مربی آرژانتینی به خاطر گران شدن قراردادش حتما بر می‌گردد و این جار و جنجال‌ها به این خاطر است که می‌خواهد مانند استراماچونی تغییراتی در باشگاه ایجاد کند و همان‌طور که فتحی و زرینچه رفتند، انصاری‌فرد و پیروانی هم بروند! دیروز شایعه شد که پیروانی استعفا کرده، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد خبری از استعفا نیست و انصاری‌فرد هم تمام‌قد از وی حمایت کرده است. با این حال، مدیران باشگاه فعلا بنایی به نشان دادن واکنش به اظهارات و اقدامات کالدرون ندارند.

  هیات‌مدیره در منزل سرمربی معترض

خبر دیگر اینکه جمعه‌شب اعضای هیات‌مدیره باشگاه به منزل کالدرون رفتند تا با وی درخصوص چالش به‌وجودآمده گفت‌وگو کنند. مشابه این اتفاق در دوره قهر استراماچونی نیز رخ داد؛ مربی ایتالیایی به مدیران باشگاه اجازه ورود به منزلش را نداد، اما کالدرون میزبان مدیران پرسپولیس بود و گلایه‌هایش را حضوری مطرح کرد.

  کالدرون به جشن نرفت

مسئولان پرسپولیس به مناسبت سال نوی میلادی جشنی در یکی از رستوران‌های گران‌قیمت برگزار کردند، اما کالدرون که می‌گوید در این مدت به وی بی‌احترامی شده، حاضر نشد در این مراسم شرکت کند که این مساله باعث نارضایتی اسپانسر قرمزها هم شد.

   پیام تهدیدآمیز و خداحافظی کالدرون

گابریل کالدرون که اختلافش با مدیران پرسپولیس علنی شده، دیروز ایران را ترک کرد و متنی به نشانه خداحافظی منتشر کرد تا به شائبه سفر بی‌بازگشتش دامن بزند. کالدرون نوشت: «در فرودگاه هستم تا به آرژانتین بروم. دوست نداشتم بدون خداحافظی از هواداران پرسپولیس بروم، هوادارانی که بهترین در دنیا هستند؛ این را همه می‌گویند و من هم پس از 6 ماه حضورم در ایران را تایید می‌کنم. از اعتماد و لطف هواداران ممنونم. از بازیکنان تیم هم تشکر می‌کنم که به من اطمینان کردند، بازیکنانی که با تمام وجود تلاش کردند؛ بدون هیچ توقعی. از ایرانی‌ها خیلی ممنونم، چون هر روز شاهد لطف، احترام و میهمان‌نوازی آنها بودم. می‌روم، اما از رفتار باشگاه دلگیر هستم، چون مدام می‌گویند کالدرون به خاطر پول دلخور است، اما این آخرین درخواست من بود. چیزی که من می‌خواهم احترام است، باشگاه به من احترام نگذاشت. برای اینکه منظورم را متوجه شوید، به‌طور مثال، من و دستیاران هزینه تشریفات فرودگاه را از جیب خودمان پرداخت کردیم، چون برای باشگاه مهم نبود و آن‌طور که وظیفه یک باشگاه بزرگ است، ما را بدرقه نکردند. رفتار باشگاه باید درخور هواداران و تیم باشد. اما با دلی شاد ایران را ترک می‌کنم، چون تیم و هواداران فوق‌العاده‌ای داریم.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 4
    حتما این افراد یک کاری کرده اند که کالدرون به سیم آخر زده است. وگرنه کالدرون چرا نمی گوید که کریم باقری باید تیم را ترک کند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس