کد خبر 1024383
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
شبستری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اصلاح‌طلبان چون می‌دانند مردم از وضعیت فعلی ناراضی هستند بنابراین جهت جلب مجدد آراء به صف منتقدین پیوسته‌اند درحالی که عامل مشکلات خودشان هستند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موضوع امور دفاعی و امور مربوط به حوزه صنایع دفاع و پیشرفت‌هایی که ما در این زمینه حاصل کردیم به تدبیر رهبرانقلاب بوده است، اظهار داشت: در طول ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد به اعتراف دشمنان در این زمینه پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته ایم. ایران پیش از انقلاب با ایران پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اصلاً قابل مقایسه نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در حوزه مسائل فرهنگی و علی الخصوص مسائل اقتصادی ما با مشکلاتی روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: درصدی از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم ها است اما آنگونه که کارشناسان مسائل اقتصادی اذعان دارند قسمت عمده مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم ها نیست بلکه به عدم کفایت و عدم تدبیر برخی از مسئولان ارتباط دارد. این امر سبب ایجاد مشکلاتی در حوزه مسائل اقتصادی شده است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: مردم فهیم ما متوجه می‌شوند و تشخیص می‌دهند علت کار و ریشه مشکلات کجاست. ان شاءالله مردم در انتخاب هایی که بر عهده دارند با انتخاب صحیح و درست این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنند.

مجتهد شبستری با بیان اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری راه نجات و حل مشکلات نگاه به درون و ظرفیت داخلی است، تصریح کرد: این امری است که کارشناسان منصف به آن توجه دارند اما در بسیاری از موارد مسئولین امر از توجه به درون و مخصوصاً تولید داخلی غافل بودند و به ‬افزایش و رونق تولید داخلی توجه لازم نداشتند بلکه بیشتر به دنبال آن بودند تا از طریق تعامل با غرب و مساله برجام و مذاکره با ۱+۵ مشکلات را حل کنند؛ یعنی تمام مشکلات را به آن گره زده بودند. اما متاسفانه این مذاکرات نتوانست موثر واقع شود و مشکلات را حل کند.

وی افزود: امروز به تجربه، فرمایشات مقام معظم رهبری را به عیان مشاهده می کنیم و قطعاً امیدوار هستیم این تجربه چراغ راهی برای دولتمردان باشد و آنها منتظر نباشند که بدانند نتایج مذاکرات چه می شود بلکه دامن همت را در مسیر ترقی تولید داخلی و رفع مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد به کار بگیرند و در این راستا کمک کنند. کمک به رونق داخلی و تشویق مردم مسئولیتی است که هم متوجه مسئولین اجرایی و هم متوجه مسئولین دولتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد مجلس و دولت تاکید کرد: طبیعتاً تجربه نشان داده و پیش‌بینی هم این است که با توجه به همسو بودن دولت و مجلس و غالب بودن جریان اصلاح طلبی در بدنه مجلس و بدنه اجرایی، دولت نتوانست کارآمدی خود را نشان دهند و در این بحران ها ضعف مدیریت از سوی دولت و ضعف قوانین و فقدان نظارت و برنامه ریزی لازم از سوی مجلس منجر به بروز این مشکلات شد.

مجتهد شبستری تاکید کرد: با توجه به اینکه اصلاح طلبان مسئول وضعیت و مشکلات اقتصادی فعلی هستند، طبیعی است که مردم اقبالی به آنها نشان ندهند و برنامه ریزی شان برای حضور در انتخابات مجلس این است که مخالفین روند فعلی یعنی اصولگرایان طیف غالب باشند.

وی تاکید کرد: امروز شاهدیم آنهایی که خودشان عامل بروز مشکلات و نابسمانی‌های اقتصادی هستند به جای اینکه پاسخگو باشند امروز در مقام مدعی و منتقد از وضعیت فعلی به جای پاسخگویی خود را مدعی نشان می دهند که ترفندی برای جلب آراء است زیرا می‌دانند مردم از وضعیت ناراضی هستند بنابراین جهت جلب مجدد آراء به صف منتقدین پیوستند در حالی که مسئول مشکلات اقتصادی مردم هم خود اینها هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    5 1
    اصلاح طالبان!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس