کوچکی نژاد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی معتقد است برخی نمایندگان مجلس با اضافه کردن مواردی به طرح شفافیت آرا در تلاشند طرح مذکور بین مجلس و شورای نگهبان ابتر باقی بماند.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد امروز با اشاره به طرح شفافیت آرا نمایندگان اظهار کرد: طرح شفافیت آرا نمایندگان علی‌رغم اینکه با ۱۸۰ امضا به صحن مجلس آورده شده بود بارأی ۱۵۰ نماینده موافق همراه بود و همچنان ۳۰ نفر به آن رأی ندادند.

وی با بیان اینکه مواردی بر شفافیت آرای نمایندگان مجلس اضافه‌شده، افزود: در طرح اخیر شفافیت آرای نمایندگان، علنی شدن مذاکرات مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان نیز قیدشده درحالی‌که این نهادها قوانین خاص خود را دارند و به نظر می‌رسد برخی‌ها در تلاشند تا طرح شفافیت آرا نمایندگان را به حاشیه ببرند.

بیشتر بخوانید:

رادیکالیسم علیه شفّافیت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از طرح مجدد شفافیت آرا نمایندگان به صحن مجلس خبر داد و گفت: در طرحی که اخیراً پیشنهادشده و به چاپ نیز رسیده، قیدشده که مذاکرات و آرای تمامی نهادها و دستگاه‌هایی که اعضا و نمایندگان آن‌ها بارأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند نظیر مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری باید علنی باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه مذاکرات برخی از نهادها و شوراها نظیر شورای نگهبان ضرورتی برای علنی شدن ندارند، تصریح کرد: شورای نگهبان قانون‌گذاری نیست تا مذاکراتش آن علنی باشد، هرچند هدف برخی از نمایندگان این است که مذاکرات شورای نگهبان در حین رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات علنی باشد و مستقیماً به سمع و نظر مردم برسد درحالی‌که حیثیت افراد در بررسی صلاحیت‌ها در میان است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عده‌ای از نمایندگان باسیاست‌های خاصی مخالف صریح تصویب شفافیت آرا هستند، افزود: بندهایی به طرح شفافیت آرا اضافه‌شده که موجب می‌شود تا طرح بین مجلس و شورای نگهبان ابتر و معطل باقی بماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس