چرا این همه کشتار؟

مثل همیشه بحث از متمم دوم قانون اساسی در مورد حق مردم در حمل آزادانه سلاح و همچنین گشترش فیلم‌هایی است که خشونت عریان را به روی پرده می‌برد. اما به نظر می‌رسد این همهِ داستان نیست: نفرتی که بر اثر شکاف‌های قومی و مذهبی در ایالات متحده تعمیق شده، راه را برای کشتارهای بیشتر باز کرده است.

جیمز دِنسلی با اشاره به همزمانیِ رشد خودکشی و دیگرکشی، می‌گوید «وارد عصر کشتارهای بزرگ و مسلحانه شده‌ایم که محصول مشترک خشم و زمانهِ ناامید است». وی چند موج از کشتارهای بزرگ را در آمریکا از هم تفکیک کرده: در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ شاهد ظهور قاتل‌های سریالی هستیم، در دهه ۱۹۹۰ کشتار در مدارس و کودک‌ربایی راه افتاد و دهه ۲۰۰۰ نیز تروریسم. حالا عصر «کشتارهای مسلحانه» است.

وی نگران است که این کشتارها همچون دور باطل، خشم و کینه عده‌ای که با قربانیان همذات‌پنداری می‌کنند را برانگیزد و آنها را وادار به اقدام متقابل کند و این وضعیت یک فاجعه دیگر را رقم بزند و باز ... : «البته هنوز احتمالش کم است اما اگر رخ دهد بسیار خطرناک است».

برای مثال بزرگترین کشتار در سال جاری مربوط به پاتریکِ ۲۱ ساله است که ۲۲ نفر را در الپاسو کشت و می‌گفت می‌خواسته هر چه مکزیکی که می‌تواند به درک بفرستد! تکرار وقایعی این چنین ممکن است موجی از خشونت را از سوی مهاجران و لاتین‌تباران علیه سفیدپوستان رقم بزند، کمااینکه نفرت‌پراکنی دولت آمریکا علیه مسلمانان به قتل مسلحانه سه نفر از نیروهای نظامی آمریکایی از سوی یک سرباز عربستانی در یک پادگاه واقع در کالیفرنیا منجر شد.