اخبار ویژه روزنامه ها

معاون «شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» ضمن مظلوم‌نمایی مدعی شد لیست دادن اصلاح‌طلبان در انتخابات، منوط به این است که کاندیدا داشته باشند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

اگر رأی کافی داشتید عارف را مجبور به انصراف نمی‌کردید

معاون «شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» ضمن مظلوم‌نمایی مدعی شد لیست دادن اصلاح‌طلبان در انتخابات، منوط به این است که کاندیدا داشته باشند.

عبدالواحد موسوی لاری در نشست شورای متبوع خود با رابطان استانی گفت: ما امروز با یک پیش‌فرض در انتخابات شرکت می‌کنیم، به اعتبار این که اصلاح‌طلبان اکثریت جامعه را نمایندگی می‌کنند و اکثریت جامعه خواستار تغییر و اصلاح است و اگر کسانی را بخواهند این فکر و نگاه را نمایندگی کنند همین شورای عالی اصلاح‌طلبان هستند. آن چه که ما به آن می‌بالیم این است که اکثریت جامعه را نمایندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در شرایط جدید از ما بسیار جلوتر رفته‌اند وخواست‌ها و مطالباتی دارند، افزود: حال چه باید کرد؟ این جمعی که اکثریت را نمایندگی می‌کند باید از انتخابات کنار بکشد؟ نتیجه‌اش این می‌شود که بدون دردسر دیگران همه چیز را می‌گیرند، چیزی عاید ما و اکثریت نمی‌شود.

موسوی لاری تصریح کرد: ما در انتخابات شرکت می‌کنیم، لیست دادن منوط به آن است که کاندیدا داشته باشیم، این حرف کاملاً مشخص است. ما می‌خواهیم حضور داشته باشیم.

این عضو هیأت رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: نفس حضور دوستان برای این است که ما می‌خواهیم حضور داشته باشیم. این مشکلات هم جدید نیست از گذشته هم وجود داشته است.

وی تأکید کرد: شورای عالی نماد ائتلافی و جبهه‌ای جریان است که فقط به انتخابات محدود نمی‌شود پروسه انتخابات تمام شود باز هم کار ما ادامه دارد.

موسوی لاری خاطرنشان کرد: چند حزب وارد شورای عالی سیاست نشدند و حال خودشان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند باز به مسیر تک‌روی ادامه دهند یا اینکه جذب شوند.

اظهارات موسوی لاری در حالی است که بسیاری از اصلاح‌طلبان در اظهارنظرهای علنی تصریح کرده‌اند به خاطر کارنامه به این طیف طی 6 سال گذشته (دولت، مجلس و شورای شهر تهران)، مردم به نامزدهای این طیف رأی نخواهند داد.

دقیقاً به همین دلیل هم هست که آقای عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرد و حال آنکه اگر او رأی کافی داشت، حتماً باید در انتخابات ثبت‌نام می‌کرد. برخی خبرها حاکی از آن است که وی در اثر فشار داخلی شورا و بی‌مهری‌هایی که به وی شد، از نامزدی مجدد منصرف شده است.

از سوی دیگر باید به آقای موسوی لاری یادآور شد که طیف متبوع وی همواره نامزد کافی برای انتخابات داشته‌اند اما چون مسئولیت‌ناپذیری، جزو ردصلاحیت غالب آنها است، ادعای نداشتن نامزد کافی را به عنوان دستمایه مسئولیت‌گریزی‌های بعدی، همواره مطرح می‌کنند.

حامیان FATF همان صادرکنندگان بخشنامه خودتحریمی هستند

اسناد موجود نشان می‌دهد برخلاف ادعای حامیان دوآتشه الحاق به FATF، این روند بر خودتحریمی جدی ختم می‌شود و نه رفع تحریم‌ها.

اخیراً در پی تصمیم‌گیری محفلی افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال، مانور رسانه‌ای درباره اهمیت الحاق به FATF و تصویب لوایح مربوط به آن مجدداً شدت گرفت. در حالی که وعده‌های شش ساله این طیف به مردم درباره لغو تحریم‌ها و رونق اقتصادی کاملاً برعکس از آب درآمده، در جنجال اخیر رسانه‌ای ادعا شد معیشت مردم وابسته به FATF است و به واسطه تمکین به این کارگروه است که تحریم‌ها برداشته می‌شود.

فلاحت‌پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که از ترس نارضایتی مردم حوزه انتخابیه، در انتخابات آتی ثبت‌نام نکرده، در این زمینه مانند سخنگوی دولت و رئیس دفتر رئیس‌جمهور و برخی دیگر از نمایندگان مجلس مدعی شده تعلل در پیوستن به FATF، تاکنون به نفع دشمنان تمام شده است.


این طیف البته توضیح نمی‌دهند که چرا اجرای 39 خواسته از مجموع 41 خواسته FATF (بردسیل، اکشن‌پلن مخفیانه امضاء شده در سال 95) موجب نشد، کمترین اتفاقی در حوزه لغو تحریم‌ها رخ بدهد بلکه تحریم‌ها تشدید هم شده است.

اما ادعای مقابله با تحریم‌ها در روند همکاری با FATF در حالی مطرح می‌شود که دست‌اندرکاران این موضوع اتفاقاً در چند سال اخیر دست به خودتحریمی در حوزه بانکی زده‌اند. به‌عنوان نمونه، در بخشنامه «اداره کل مبارزه با پولشویی» در سال 96، از بانک‌ها خواسته شد از همکاری با اشخاص و نهادهایی که در فهرست تحریم‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا، و وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا» قرار دهند، خودداری کنند!! در واقع صادرکنندگان بخشنامه نه به عنوان طرف ایرانی، بلکه به عنوان مستخدم کارگزار آمریکا عمل کردند. متأسفانه این بخشنامه در مقاطعی از سوی بانک‌های مسکن و ملت و کشاورزی و... اجرایی شد.

گفتنی است مقامات و نهادهای بسیاری در لیست‌های تحریمی دشمن قرار دارند که از آن جمله، سپاه‌پاسداران در کنار وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، قوه قضائیه، صداوسیما، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و... می‌باشد؛ یعنی همه ارکان اقتدار کشور در برابر دشمنان.

با خیانت انجام گرفته در خرداد سال 96، ادعای بعدی مبنی بر اینکه خواسته‌های FATF را با «حق شرط» و به شکل مشروط اجرا می‌کنیم، پذیرفتنی نیست.

در همین حال، حامیان دوآتشه FATF وقتی از دفاع منطقی و استدلال درست در می‌مانند، به دروغ ادعا می‌کنند روند الحاق به FATF و پذیرش ملحقات آن، از دولت احمدی‌نژاد و در دوره سعید جلیلی (دبیر وقت شورای عالی امنیت) آغاز شده است. اما این ادعا هم دروغ است.

آنچه در مکاتبات سعید جلیلی با دولت وقت و شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم با مجلس درخواست شده، تدوین سازوکارهای مستقل داخلی در زمینه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم بوده تا بهانه از دشمن گرفته شود و نه کاری که در دولت فعلی به عنوان اجرای دیکته‌های FATF و وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا در حال انجام است.

به عنوان مثال در نامه شمس‌الدین حسینی در سال 90 که به همراه لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم به رئیس‌مجلس ارسال شده، تصریح گردیده که این اقدام برای تدوین قانون مستقل داخلی و برای مقابله با فشارهای تبلیغاتی خارجی است. این اقدام چگونه قابل مقایسه با لایحه الحاق به کنوانسیون CFT است؟!

زیباکلام: مردم در انتخابات مجلس به اصلاح‌طلبان رای نمی‌دهند

حتی اگر چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان هم تایید صلاحیت شوند، آنها هیچ شانسی برای کسب رای مردم و پیروزی ندارند.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با تابناک تصریح کرد: با توجه به عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم، هیچ امیدی برای موفقیت آنها در انتخابات مجلس آینده وجود ندارد. او با بیان اینکه هیچ مشارکتی در انتخابات نخواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان بسیار مورد سرزنش و انتقاد بدنه اجتماعی‌شان هستند، حتی اگر در انتخابات رد صلاحیت نشوند و چهره‌های شاخص این جریان در انتخابات شرکت کنند هیچ امیدی به پیروزی آنها وجود ندارد.

زیباکلام خاطرنشان کرد: کارنامه ضعیف اصلاح‌طلبان در مجلس دهم در راستای تحقق مطالبات مردم و توجه به دغدغه‌های آنها بستر نامناسبی را در جهت اعتماد مجدد مردم به آنها فراهم کرده است. وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان در وضعیت فعلی هیچ شانسی برای کسب موفقیت در انتخابات مجلس ندارند از این رو در این زمینه و بستر بدون شک شرایط برای پیروزی رقبای دیرینه آنها یعنی اصولگرایان فراهم است.

وی گفت: بدون شک مجلس آینده متعلق به نمایندگان اصولگرا است و تنها تعداد اندک‌شماری از اصلاح‌طلبان در قوه مقننه آینده حضور خواهند داشت که این اقلیت ناچیز به طور حتم فرصت و مجالی برای عرض اندام در مقابل رقبای خود پیدا نخواهند کرد.

مکانیسم حل اختلاف در برجام به ضرر ایران تنظیم شده است

یک کارشناس حقوق بین‌الملل می‌گوید: متاسفانه مکانیسم شکایت در برجام، به ضرر ایران تنظیم شده است.

یوسف مولایی استاد دانشگاه تهران که در گذشته، نگاه نسبتاً مثبتی به برجام و توافق با آمریکا داشت، در گفت‌وگو با «دیپلماسی ایرانی» اظهار داشت: متاسفانه هیچ مرجع صالحی برای رسیدگی به دعاوی حقوقی برجامی ایران وجود ندارد.

چنان‌که ذکر کردم حتی اگر درنهایت تهران بخواهد مکانیسم حل اختلاف ماده 36 برجام را فعال کند، پرونده ایران بعد از ارجاع به کمیسیون مربوطه، هیئت وزیران و هیئت مشورتی نهایتا به شورای امنیت سازمان ملل کشیده می‌شود، در آن صورت احتمالا شرایط به نفع ایران نخواهد بود.

چون در آنجا مسئله تفسیر حقوقی تعلیق و یا کاهش تعهدات هسته‌ای ایران مطابق با خوانش تهران نخواهد بود. به خصوص که اکنون اقتضائات پرونده فعالیت‌های هسته‌ای ایران بعد از برداشته شدن 4 گام از کاهش تعهدات برجامی به شدت متفاوت از گذشته است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‌های اخیر خود بر این نکته تاکید کرده است.

وی افزود: لذا به موازات این شرایط اگر ظرف 30 روز جواب قانع‌کننده از طرف ایران برای اقداماتش داده نشود، وضعیت سابق قبل از برجام برای ایران برقرار خواهد شد. البته در کنار آن اگر هر کدام از اعضای ثابت شورای امنیت سازمان ملل که عضو برجام هم به شمار می‌روند به این مسئله رای مثبت دهند مکانیسم ماشه خود به خود و به صورت اتوماتیک توسط پروسه حل اختلاف ماده 36 برجام اجرایی می‌شود. لذا دست ایران هم در مراجع و محاکم بین‌المللی چندان باز نیست.

حکیمی‌پور: برخی اصلاح‌طلبان از ترس شکست ثبت‌نام نکردند

رئیس یکی از احزاب اصلاح‌طلب می‌گوید عده‌ای از اصلاح‌طلبان از ترس شکست و عدم اقبال مردم در انتخابات ثبت‌نام نکردند.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با روزنامه آرمان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان می‌توانند در انتخابات فعال باشند، خود را بازسازی و نقد کنند و با مطالبات مردم نزدیک باشند و همچنین به اصلاح ساختار، گفتمان و رفتار نیز بپردازند. انتخابات نیز یکی از کنش‌های جریانات سیاسی است که بر اساس آن می‌توانند خود را محک بزنند که چقدر با مردم و جامعه در پیوندند و چه میزان می‌توانند در درون جامعه مقبولیت داشته باشند.

حال رویکرد عده‌ای از دوستان از ترس اینکه شکست بخورند یا مقبولیت نداشته باشند وارد بازی انتخابات نمی‌شوند را نوعی رفتار منفعلانه می‌دانم.

وی می‌افزاید: این‌گونه نیست که حتما و لزوما باید به انتخاباتی وارد شویم که در آن صددرصد پیروز خواهیم شد و در صورت عدم پیروزی باید بی‌خیال انتخابات شده و از کنار آن بگذریم. من معتقدم اینها بهانه کسانی است که از شکست یا کم رأی آوردن می‌ترسند و این درست نیست. من فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان باید در صحنه باشند.

حکیمی‌پور گفت: برخورد تحریمی برای کسانی است که به‌دنبال روش‌های غیراصلاح‌طلبانه‌اند. البته در دل اصلاح‌طلبان نیز هستند کسانی که چنین دیدگاه‌هایی دارند، اما این‌گونه نیست که بخواهند دیدگاه خود را به کل اصلاح‌طلبان تعمیم دهند.

او همچنین گفته است: متأسفانه اصلاح‌طلبان فرصت خوب بعد از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراها را که وقت بازسازی، برنامه‌ریزی، تحلیل واقع‌بینانه و ارزیابی و نقد روشنی داشتند، به راحتی از دست دادند و مثل همیشه  از کنار آن گذشتند و کماکان محفل‌گرایی و مناسبات غیرشفاف نمی‌گذارد که جریان اصلاح‌طلب جلو برود.

در همین حال حاضر واقعا معلوم نیست قرار است چه اتفاقی رخ دهد و چه کسی چه کاری انجام دهد. باید سوال کرد شورای عالی، شورای هماهنگی، احزاب و اشخاص هر کدام چه بخشی از کار را به عهده می‌گیرند و چه کاری انجام می‌دهند؟

این سردرگمی متأسفانه نتیجه بی‌مسئولیتی و فرار از مسئولیت و پاسخگویی برخی افرادی است که وقتی همه چیز بر وفق مراد است عنان جریان اصلاحات را در دست می‌گیرند و پاسخگو نیستند و زمانی هم که اوضاع خراب است به راحتی جا خالی می‌کنند و معلوم نیست که باید آنها را کجا پیدا کرد.

اصلاح‌طلبان از رأی مردم می‌ترسند چون دولت و مجلس را اجاره‌ای کردند

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان بدون اشاره به ریزش مطلق رأی طیف متبوع خود مدعی شد اصلاح‌طلبان شاخص، به خاطر نظارت استصوابی و افتادن مجلس از چشم مردم در انتخابات، ثبت‌نام نکردند.

عبدالله ناصری از جمله کسانی است که صراحتاً گفتند دولت، رحم اجاره‌ای ماست. آنها با همین نگاه، مجلس را هم اجاره‌ای و گوش به فرمان می‌خواستند و با طیف حامیان دولت، ائتلاف اکثریت را در مجلس تشکیل داده‌اند. این طیف ضمناً به پولکی کردن فهرست‌ها پرداختند، چنان که روزنامه آفتاب یزد دو سال پیش فاش کرد دبیر کل یکی از احزاب اصلاح‌طلب از هر نامزد برای قرار گرفتن از فهرست ائتلاف امید، 2 میلیارد تومان پول خواسته است.

با وجود این واقعیت‌ها، عبدالله ناصری که مشاور خاتمی هم هست، به سایت انتخاب گفته است: «با وجود درخواست رئیس دولت اصلاحات، برخی از شخصیت‌ها حاضر به نامزد شدن نشدند و دلیل آنها نیز این بود که علاوه بر نظارت استصوابی که همواره مانعی برای حضور اصلاح‌طلبانه با وزن واقعی‌شان است، دیگر از نگاه مردم مجلس فاقد کارکرد است.»

وی افزود: «من خود نیز شاهد بودم برخی از دوستان اصلاح‌طلب کارآمد و شاخص قبل از وقوع اعتراضات آبان ماه قصد داشتند خود را نامزد کنند اما بعد از رخدادهای اعتراضی و بحران اجتماعی که در سطح کشور اتفاق افتاد، حاضر به ثبت نام نشدند.»

ناصری گفت: «فعالان سیاسی شاخص اصلاح‌طلب بر این باور هستند که قوه مقننه، در پی حوادث اخیر اندک اعتباری را که داشت، اکنون از دست داده است. با این وجود، برنامه کلان اصلاح‌طلبان این بود که در انتخابات اسفند ماه، چهره‌هایی از میان نسل جدید خود را برای انتخابات مجلس نامزد کنند تا شاهد نوعی چرخش قدرت در درون حلقه داخلی اصلاحات باشیم اما متأسفانه در این حوزه نیز شاهد بودیم که افرادی بسیار اندک خود را نامزد کردند.»

یادآور می‌شود ثبت‌نام برخی از چهره‌های معروف اصلاح‌طلب- چه آنها که در مجلس حضور دارند و چه بیرون از آن- با یقین به اینکه مردم دیگر به آنها رأی نخواهند داد، صورت گرفته است. به عنوان مثال اخیراً صادق زیباکلام تصریح کرد آقای عارف که در تهران 1/5 میلیون رأی آورد، حال 150 هزار رأی کسب نمی‌کند.

ایران

مدل جدید براندازی به روایت سردار نجات

  خبر اول اینکه،  معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال نه‌ تنها پیشرفت کرده که پیشرفت‌هایش به حدی بوده که برای جهانیان بسیار عجیب است. به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات چهارشنبه شب در دوازدهمین همایش نخبگان عصر ستایشگری در مشهد افزود: در دیداری که با دبیرکل حزب‌الله لبنان داشتم، او گفت که جمهوری اسلامی مانند قطاری است که تمام پرده‌هایش را کشیده‌اند و به سرعت در حال حرکت است و خود مسافران هم متوجه سرعت حرکت قطار نیستند اما ما از بیرون متوجه می‌شویم که چقدر در حال حرکت رو به جلو است. وی ادامه داد: وظیفه ما بالا بردن تاب‌آوری مردم است.  علت دشمنی امریکا با ما نه مسائل هسته‌ای، نه حقوق بشر و نه حضور در منطقه است، بلکه این است که آنها وارث تمدنی مبتنی بر اومانیسم هستند که از آن تحت عنوان دهکده جهانی یاد می‌کنند که این تمدن با آرمان‌های انقلاب اسلامی همخوانی ندارد. نجات افزود: مدل براندازی غرب در مقابل انقلاب اسلامی طی این ۴۰ سال تغییر کرده است و در این مدل جدید براندازی، تکیه بر افراد فرودست جامعه و کسانی است که محصول حاشیه‌نشینی و بی‌سوادی هستند و در فضای مجازی آلوده شده‌اند.

پیشنهاد ملاقات احزاب اصلاح‌طلب با رهبر انقلاب

  خـبـر دیگر اینکــه، دبیرکل حزب مردم‌سالاری و رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیشنهاد دیدار اصلاح‌طلبان با رهبر معظم انقلاب را مطرح کرد. به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، فعالیت احزاب را دومین پایه برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی دانست و گفت:  ما هیچ وقت نتوانستیم با رهبر معظم انقلاب ملاقات کنیم.

اگر اصلاح‌طلبان اجازه می‌دهند از سمت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و اگر هم نه از سوی خانه احزاب با رهبر معظم انقلاب ملاقات داشته باشیم چرا که ایشان با گروه‌ها و اقشار مختلف جلسه می‌گذارند اما تاکنون هیچ جلسه‌ای با احزاب نداشتند.

وی به حوادث آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: رویترز آماری را به دروغ اعلام کرده و اگر پاسخی به آن ندهیم، تا هزار و 500 هم همین آمار را می‌گوید بنابراین آمار کشته‌شدگان را اعلام کنید.

کواکبیان به رویکرد رسانه ملی به انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: صدا و سیما از همین الان می‌خواهد جریانی را قالب و مطرح کند. خیلی انتظار هم نداریم آنها اگر به ما فحش بدهند، بیشتر رأی می‌آوریم اما حداقل ظاهر را حفظ کنند.

بازداشت ۳ نفر از فعالان کانال «بازگشت شاهزاده» در قم

شنیدیم که،   فرمانده انتظامی استان قم گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت قم، شبکه سه نفره کانال ضد انقلاب «بازگشت شاهزاده» در قم شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

سردار «عبدالرضا آقاخانی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، اظهار داشت: سه نفر از عناصر و فعالان کانال ضد انقلاب «بازگشت شاهزاده» با نفوذ در یکی از دستگاه‌های دولتی استان علاوه بر فراهم کردن امکانات اغتشاش و تحریک تجمعات اعتراضی مردم، اقدام به شعارنویسی کرده و قصد موج‌سواری بر تجمعات اعتراض‌آمیز مردم را داشتند که با اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت قم شناسایی و دستگیر شدند.

از این شبکه بیش از ۳ هزار برچسب و ۲۰۰ عدد پلاکارد با محتوای نامطلوب و چند دستگاه رایانه و پرینتر کشف شد.

گزارش رسانه امریکایی از تحریم دارو در ایران

  دســت آخــر اینکــه،  ای بی سی نیوز از رسانه‌های امریکایی در گزارشی به بررسی مشکلات موجود بر سر راه تأمین دارو در ایران پرداخته و نوشته است:  تحریم‌های امریکا دسترسی به داروهای خاص در ایران را بشدت کاهش داده است و بیماران خاص با کمبود دارو مواجه شده‌اند. این در حالی است که کالاهای بشردوستانه از تحریم‌ها معاف هستند اما تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو در ایران به دلیل تحریم‌های امریکا در معاملات خود با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند.

به گزارش ایلنا، به نوشته این رسانه امریکایی، داروهای هسته‌ای که برای اسکن تشخیص بیماری‌های سرطانی الزامی است، به دلیل استفاده ایران از انرژی اتمی مورد تحریم‌های امریکا قرار گرفته و جان بسیاری از ایرانیان را در معرض خطر قرار داده است. رئیس شرکت پارس ایزوتوپ سازنده داروهای هسته‌ای گفت: همه ما از شنیدن این خبر که شرکت ما در فهرست تحریم قرار گرفته است، غافلگیر شدیم. فعالیت‌های ما تنها برای اهداف پزشکی است. سالانه حدود 800 هزار ایرانی از محصولات ما استفاده می‌کنند.

آرمان

واکنش به شایعه سفر روحانی به شمال

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است: «وقتی رفیق‌تان در دنیای واقعی به ورامین می‌رود، باید رقیب خیالی‌تان را در دنیای مجازی به محمود آباد بفرستید و چهارده عضو دولت را هم همراهش کنید تا مردم در دوقطبی‌های خودساخته غرق شوند.»

آتش‌سوزی در سینماهتل رامسر

صبح پنجشنبه سینما هتل رامسر دچار آتش‌سوزی شد. حوالی ساعت 11 صبح پنجشنبه، سینماهتل رامسر دچار حریق شده است که بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شده و مشغول اطفای حریق شده‌اند. به گفته مسئولان این مجموعه در حاضر حریق خاموش شده است، اما مردم فعلا از حضور در این منطقه خودداری کنند.

عمو پورنگ سفیر شد

داریوش فرضیایی معروف به عمو پورنگ با انتشار تصویری از خود در کنار علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعلام کرد که به‌ عنوان «سفیر سلامت» انتخاب شده است. داریوش فرضیایی در اینستاگرامش نوشته است: خدا را شکر فرصتی فراهم شد تا بتوانم لبخند شادی را بر چهره‌های کودکان معصومی بنشانم که با بیماری‌های صعب‌العلاج دست‌وپنجه نرم می‌کنند و برای ادامه زندگی نیاز به امید و روحیه دارند.

کنایه توئیتری کدخدایی

سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی به انتقادات از نظارت شورای نگهبان پاسخ داد. عباسعلی کدخدایی نوشته است: «نظارت شورای نگهبان مشکل انتخابات نیست، مشکل انجام ندادن وظایف نمایندگی، از جمله عدم تصویب قانون جامع انتخابات در طول ۴ سال گذشته است. این سوال همچنان باقی است که چرا قانون انتخابات به تصویب نهایی نرسید و بعد از هر بار طرح در مجلس از دستور خارج می‌شد؟»

ادعای مصلحی علیه آیت‌ا... منتظری

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات احمدی‌نژاد گفته است: ترور فیزیکی و ترور شخصیتی یکی از اقدامات دشمن است؛ آیت‌ا...‌منتظری تا قائم مقامی رهبری پیش رفت اما دشمن مهدی هاشمی را به‌عنوان عامل نفوذی در کنار او قرار داد و بدون تعارف عملکرد مهدی هاشمی به نتیجه رسید. دشمن با جریان‌سازی، مردم، مسئولان و نخبگان را دچار اشتباهات محاسباتی می‌کند چراکه براساس آیات قرآن دشمن ۱۰ اقدام را انجام می‌دهد تا دچار اشتباه شویم. مجلس ملی به جای «مجلس انقلابی» یکی از نمونه‌های نفوذ دشمن است. عربستان در قضیه برداشتن بشار اسد ۴۰ میلیارد دلار به اردن پول داد تا داعش در آن کشور آموزش ببیند.

زخمی بر دل مردم

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در اربعین انقلاب ما باید شاهد حضور احزاب توانا در عرصه تصمیم‌گیری‌ها می‌بودیم اما چرا شاهد چنین وضعیتی نیستیم؟ حوادث اخیر و ناآرامی‌ها و فجایعی که در کشور رخ داده است زخمی را بر دل مردم نشانده و خانواده‌های زیادی را عزادار کرده و خانواده انقلاب را به شدت اندوه‌گین کرده است. مجلس دهم قاعدتا باید از حیث اقتدار و کارایی 10 برابر بهتر از مجلس اول باشد اما چرا مردم مجلس را در راس امور نمی‌بینند؟ ای کاش صداوسیما یک دهم تبلیغات عالیس را به انتخابات اختصاص می‌داد.

اثر ایرانی که عکس روز ناسا شد

اثر مجید قهرودی، عکاس و هنرمند کاشانی از خورشیدگرفتگی جزئی خورشید از بین تمامی آثار رسیده از سراسر دنیا به عنوان عکس روز ناسا در روز ششم دی‌ماه انتخاب شده است. پس از وقوع این پدیده و ثبت عکس‌های مختلف در سراسر جهان، اثر مجید قهرودی عکاس‌ و هنرمند کاشانی از خورشیدگرفتگی جزئی خورشید از بین تمامی آثار رسیده از سراسر دنیا به عنوان عکس روز ناسا در روز ششم دی‌ماه انتخاب شده است. قهرودی در این باره گفت: این عکس از دریاچه نمک حوض‌سلطان گرفته شده است.

2024، آخرین سال حضور پوتین در قدرت

اشاره‌های ولادیمیر پوتین به محدود شدن دوره‌های ریاست‌جمهوری ظن و گمان‌ها در مورد خروج او از کرملین طی سال 2024 را افزایش داده است. رسانه‌های جهانی که نشست مطبوعاتی اخیر پوتین را پیگیری کرده‌اند طی تفسیرهایشان در این باره خبر دادند: وقتی از رئیس‌جمهور روسیه درباره انجام اصلاحات در قانون اسلاسی، به‌خصوص ممنوعیت حضور فرد به مدت بیش از دو دوره ریاست‌جمهوری، پرسیده شد، پاسخ داده است: آنچه می‌توانیم انجام دهیم این است که کلمه پیاپی را در مورد پست ریاست‌جمهوری حذف کنیم.

واکنش به قطع اینترنت در ناآرامی‌های آبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما باید بتوانیم میان کسانی که برای معیشت‌شان اعتراض می‌کردند، که باید به آنها احترام بگذاریم، به دغدغه‌هایشان گوش دهیم و ببینیم مشکلات‌شان چیست و کسانی که مرتکب اقدامات ارعاب‌گری و خراب‌کاری شده‌اند، تمایز قائل شویم. عباسعلی کدخدایی درباره قطع شدن دسترسی به شبکه اینترنت بین‌المللی، در ایران طی ناآرامی‌ها افزود: اگر یک جاده یا شاهراهی وجود داشته باشد و تروریست‌ها بیایند و کاری انجام دهند، اولین کاری که با آن شاهراه می‌کنید، چیست؟ آن را می‌بندید.

بازداشت3 فعال کانال«بازگشت شاهزاده» در قم

فرمانده انتظامی استان قم درباره بازداشت ۳ نفر از فعالان کانال ضدانقلاب گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت قم، شبکه سه نفره کانال ضد انقلاب «بازگشت شاهزاده» در قم شناسایی و اعضای آن دستگیر شده‌اند. سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: سه نفر از عناصر و فعالان کانال ضد انقلاب «بازگشت شاهزاده» با نفوذ در یکی از دستگاه‌های دولتی استان علاوه بر فراهم کردن امکانات اغتشاش و تحریک تجمعات اعتراضی مردم، اقدام به شعارنویسی کرده و قصد موج‌سواری بر تجمعات اعتراض‌آمیز مردم را داشته‌اند که با اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت قم شناسایی و دستگیر شده‌اند. وی افزود: از این شبکه بیش از ۳ هزار برچسب و ۲۰۰ عدد پلاکارد با محتوای نامطلوب و چند دستگاه رایانه و پرینتر کشف شده است.

دو استعفا در یاسوج

یک منبع آگاه از کناره‌گیری آیت‌ا... ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه و همچنین آیت‌ا... حسینی امام‌جمعه شهر یاسوج طی روزهای آینده خبر داده است. این فرد مطلع گفت: آیت‌ا... حسینی به دلیل کهولت سن و آیت‌ا... ملک حسینی نیز در راستای تجمیع دو منصب نمایندگی، ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهر یاسوج از سمت خود استعفا داده‌اند. وی گفت: یکی از این دلایل مباحث فقهی بوده است، چراکه نماز ایشان در یاسوج شکسته است و قاعدتا امکان امامت نمازجمعه برای ایشان وجود ندارد. این منبع آگاه افزوده است: آیت‌ا... ملک‌حسینی برای تدریس به قم برمی‌گردند؛ اگرچه همچنان به‌عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از خدمت به مردم شریف و ولایتمدار استان دریغ نخواهند کرد.

جنگل سوادکوه آتش گرفت

فرماندار سوادکوه از آتش‌سوزی در بخشی از جنگل این شهرستان خبر داد و گفت که تلاش برای خاموش کردن آن ادامه دارد. سعید یزدانی افزود: آتش‌سوزی حوالی ظهر دیروز در جنگل روستای «کنیج کلا» رخ داده و بلافاصله هم با اطلاع‌رسانی مردمی، آتش‌نشانان به محل اعزام شده‌اند. وی گفت که با وجود تلاش امدادگران نیروهای منابع طبیی‌، هلال احمر و بسیج‌، آتش هنوز خاموش نشده است، گفت که با تلاش امدادگران از گسترش آتش جلوگیری شده است تا به مناطق دیگر سرایت نکند. یزدانی گفت که احتمالا این آتش‌سوزی به دلیل عامل انسانی رخ داده است‌.

روحانیون کانت، هایدگر و دکارت بخوانند

یک استاد حوزه و دانشگاه درباره اظهارنظر معروف آیت‌ا... جوادی‌آملی درخصوص لزوم آشنایی روحانیون با کانت و هگل اظهار داشت: من خودم در آن جلسه حضور داشتم. محسن غرویان گفت آیت‌ا... آملی همچنین به جمع حاضر فرمودند که باید کانت، هایدگر و دکارت بخوانید تا با زاویه دید اروپای غربی و شرقی و آمریکا و ... آشنا باشید تا بتوانید ماموریت‌تان را به خوبی انجام بدهید. والا اگر مطالبی که مطالعه می‌کنید یا موارد تحقیقی‌تان فقط به کار تبلیغ از حرم تا جمکران باشد، فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد و به درد نهضت امام زمان نمی‌خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    9 3
    مرگ بر اصلاح طلب
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    2 0
    * اولویت های کاری مجلس جهادی و انقلابی یازدهم در حوزه قانونگذاری و نظارت مستمر و موثر بر دولت و وزراء در گام دوم حیاتی و ضروری انقلاب و کشور که در طول ده۱۰ دوره گذشته مجلس و ۴۰ سال گذشته عمدا و یا سهوا با غفلت روبرو گردیده و برزمین مانده و در نتیجه از تمامی ظرفیت های بلقوه و بلفعل قانون اساسی در کشور استفاده نگردیده بنحوی که منجر به تضعیف جایگاه و شان مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت به مرور زمان در کشور از دید مردم گردیده ، می بایستی توسط رسانه های خبری ،انجمن ها و اتحادیه های دانشجویی و بسیج کشور بویژه در عرصه های عدالت ، رفع تبعیض و اصلاحات اقتصادی،شفاف سازی و مبارزه با رانت و فساد ، تا پاسخگویی منظم و جلسات پرسش و پاسخ هفتگی با سخنگو و نمایندگان مجلس، تا قبل از برگزاری انتخابات مجلس فهرست و لیست بندی گردیده و از جریان انقلابی و جهادی کاندیدای حضور در مجلس مطالبه گری شود. و شورای ائتلاف جریان انقلابی-شاجا-نیز ملزم به تهیه و ارائه میثاق نامه ای با تضامین کافی از افرادی گردد که از سوی جریان انقلابی و جهادی جهت حضور در مجلس یازدهم به مردم معرفی می گردند.و این میثاق نامه به اطلاع عموم مردم برسد تا خدایی نکرده به سرنوشت جریان بدفرجام اصلاحات در مجلس و دولت دچار نگردیده و ملعبه و بازیچه افراد سودجو، منفعت طلب و قدرت طلب دو زیست و غارتگر بیت المال قرار نگیرد. و بدینوسیله نتنها زمینه اتحاد نیروهای جریان انقلابی و جهادی بیش از پیش فراهم می گردد،بلکه زمینه لازم جهت ایجاد امید ، انگیزه و اعتماد در مردم جهت شرکت در انتخابات و همچنین زمینه سازی برای روی کار آمدن دولتی جوان،انقلابی،کارآمد ، با برنامه و پاسخگو به مردم،قشر دانشجو و فرهیخته کشور که مورد اعتماد و وثوق نظام ، رهبری معظم و مردم در عرصه داخلی و بین الملل می باشد، فراهم می گردد.
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    2 0
    اگر منظورتان از مردم ، اصلاح ناطلبان و نا اعتدالیون است ، فقط دنبال ترامپ. برای اغتشاش و ادعای تقلب باشن ، شرکت نکنند بهتر است،بنظرم کافیست
  • عقیلی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    3 0
    با اینکه اشتباهات زیادی دارد اما اینبار حقیقتی انکار ناپذیر را اذعان کرده : "زیباکلام: مردم در انتخابات مجلس به اصلاح‌طلبان رای نمی‌دهند"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس