به گزارش مشرق، سریال «دل» با عشق آرش (حامد بهداد) و رستا (ساره بیات) آغاز میشود، شور عاشقانه لحظات اولیه سریال و خانهای تزئین شده با گل برای اینکه این دو فردای این ملاقات، قرار است، عروسی کنند و مراسم عقد توام با عروسی آنان باید فردا برگزار شود.
بیشتر بخوانید:
با پیش زمینه ذهنی که مخاطب از آثار پیشین بازیگران در نقش مردان و زنان متاهل دارد و این شمایل را از حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر (متولد ۱۳۶۰)، مهراوه شریفینیا (متولد ۱۳۶۰)، مهدی کوشکی (متولد ۱۳۶۰) در فیلمها و سریالهای بیشماری تجربه کرده، میتوان زوجهای این فیلم را سمبلی از عاشق پیشگی و دم بخت بودن تصور کنیم؟!
فرامتن این دو بازیگر را که دنبال میکنیم، علاقه آنان به ورزش سبب میشود که به پیری زودرس دچار نشوند و نکته قابل توجه در مورد این دو نفر این است که غیر از کوشش برای حفظ فیزیک، خاصیت جوانانه حضور خود را در آثار سینمایی حفظ کردهاند، هر چند رضا گلزار همچنان بازیگر به مراتب ضعیفتری از امین حیایی است.
حتی کاراکتر کوروش تهامی (متولد ۱۳۵۰) که از عشاق پرسوناژ رستا است را نمیتوانیم در آستان ۴۸ سالگی حتی با آن گریمهای عجیب و غریب باور کنیم. دوره جوان اولی تهامی که با فیلم سینماسینماست (سیدضیاالدین دری) آغاز شد منطقا به پایان رسیده است، اما، چون ورود جوان اول، زیبارو در دایره بسته سینما غیرممکن است، همچنان برای ساختن سریال جوانان و عشقی از منابع دهه پنجاه استفاده میکنیم.
این حجم از بازیگران مسن را در ادامه سریال «دل» با این حجم از مسن بودن برای چنین نقشهایی، با توجه به مختصات ظاهری، میمک و فیزیک و حتی صدا، چگونه به عنوان زوج عاشق پیشه باور کنیم؟! یک پیری نمایشی چاشنی سریال دل است که آنرا از مفاهیم نمایشی که دستمایه اصلی سریال است، دور نگاه میدارد. حتی قالب جوان اولی و عاشق پیشگی را در مورد میلاد کی مرام در سریال «ممنوعه» و امیر حسین آرمان در سریال «مانکن» بسیار باورپذیر از حامد بهداد در سریال «دل» است. در بازی بهداد خستگی و کمی بازی روشنفکرمآبانهاش همچنان نمود دارد و با منطق نمایشی سریال همخوان نیست.
تعداد چین و چروکهای مشخص در صورت آوا (یکتا ناصر) قابل ترمیم با هیچ گریمی نیست و نمیتوانیم او را به عنوان یک دختر دم بخت و رقیب عشقی خواهرش باور کنیم.
این مثلث یک سه ضلعی نمایشی نیست، بلکه بخشهای دیگری هم دارد و در پاراگرافهای پیشین نیز اشاره شد که در متن سریال کاراکتر کوروش تهامی نیز دلباخته رستای ۴۰ ساله است. در قسمتهای بعدی «دل» با دخترخاله آرش (مهراوه شریفینیا) آشنا میشویم که معشوقه سابق آرش بوده و عکسهایی را در آغوش یکدیگر گرفتهاند و همچنان که در تختخواب با لباس سفید عروسی به عکس خودش و آرش نگاه میکند، منتظر است تا به عقد مرد دیگری درآید.
جالبتر اینجاست مادر فولادزره آرش (نسرین مقانلو) وقتی که عروسی بهم میخورد با دخترخاله آرش تماس میگیرد و او نیز مراسم عروسی خود را رها میکند تا به ایران بازگردد، بلکه بتواند آرش را متقاعد کند تا با او ازدواج کند. آرش را سه زن محاصره کردهاند، عروس او، رستا نیز در محاصره مهران (مهدی کوشکی) و پرسوناژ کوروش تهامی است و پس از قسمت پنجم احتمال میرود نخستین سریال ملی، در رقابت با تولیدات ترکی و کرهای در حوزه سریال سازی، از مرزهای ۱۰ الی ۱۵ ضلعی عشقی عبور کنیم و این یک رکورد و دستاورد شگرف برای وزارت ارشاد است.
آوا و آرش با یک فاصله زمانی طولانی و عجیب خانوادهها عروس و داماد را در جریان میگذارند و این کانون عقلایی خانواده، به صورت منطقی باید متوسل به اقدام سریع یا واکنش معقولانه میشود. پدر رستا (سعید راد) باید واکنش سریعتری به این رویداد نشان دهد، چون دخترش که اینقدر برای او عزیز است و در طول سریال بر آن تاکید میشود، گم شده و او مشغول به شورای مشورتی خانواده است.
سریال دل به دلیل ترسیم چند ضلعی عشقی به تدریج مورد اقبال قرار خواهد گرفت، اما ترسیم این چندین ضلعی به هیچ عنوان از یک ریتم سریع و عامه پسند برخوردار نیست و باید منتظر واکنش بیشتر مخاطبان و رسانهها ماند.
منبع : جوان آنلاین