روی هاجسون

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره حضور روی هاجسون در ایران و توافق نهایی تا قبل از امضای قرارداد گفت: یک‌سری مسائل اعتقادی و مذهبی مانع از عقد این قرارداد شد.

به گزارش ایسنا، طبق بندهای منتشر شده از قرارداد فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس، اگر فدراسیون فوتبال دلیل موجهی مبنی بر نقض قرارداد از سوی این مربی پیدا کند، می‌تواند قراردا را یک طرفه فسخ کند و دستمزد سه ماه را به او بپردازد و اگر ویلموتس علتی مبنی بر نقض قرارداد از سوی ایران پیدا کند، می‌تواند با فسخ یک طرفه، حقوق سه ماه را دریافت کند.

*بندهای قرارداد ویلموتس دو سر باخت است

حسن غفاری درباره این حفره مالی موجود در قرارداد مارک ویلموتس گفت: این بند دو سر باخت برای ما و دو سر برد برای ویلموتس است. این بند درست و اجرایی نیست.

وی در واکنش به اینکه فدراسیون در صورت کسب نتایج ضعیف از سوی ویلموتس می‌تواند با پرداخت حقوق سه ماه او را کنار بگذارد اما در عوض اگر ویلموتس به ایران نیاد و قرارداد را نقض کند، باز هم حقوق سه ماه را می گیرد، تصریح کرد: نتایج ضعیف چیست؟ باخت به عراق و بحرین از نظر ما ضعیف است اما از نظر ویلموتس اینطور نیست. هر دو بند موجود به ضرر ما است. هیچ حقوقدان ورزشی چنین قراردادی را تنظیم نمی‌کند. برای ما قرارداد خوبی تنظیم نشده است.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: به همین دلیل است که ویلموتس سه وکیل حقوقی دارد اما ما با دست خالی به مذاکره می‌رویم. آن حقوقدان‌ها برای حفظ منافع افراد هستند. وکیل مجانی کار نمی‌کند اما موجب نفع ما می‌شود.

وی در واکنش به این سوال که فدراسیون فوتبال برای تنظیم این قرارداد از اعضای حقوقی فدراسیون فوتبال هم نظرخواهی نکرده است و همه چیز بر عهده کمیته بین‌الملل بوده است، گفت: وقتی کمکی نخواهند، کمکی داده نمی‌شود. روابط بین الملل زبان انگلیسی را می‌داند ولی مسائل حقوقی را نمی‌داند.

غفاری همچنین خاطرنشان کرد: این همه بازیکن و مربی حرفه‌ای وجود دارد. مگر ما باید همه چیز را اختراع کنیم؟ چند قرارداد را می‌گیریم و یکسری از بندها را ایرانیزه می‌کنیم.

*بلاژویچ می‌خواست با شرکت مشروبات الکلی قرارداد ببندد

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به تدوین قرارداد بلاژویچ با سبک و سیاق جامعه ایران، اظهار کرد: در قرارداد او آوردیم که اگر بلاژیوچ بخواهد، اسپانسر شرکتی شود باید با اطلاع و تایید ما باشد. او بعد از چند ماه گفت که پیشنهاد یک شرکت مشروبات الکلی را دارد. به او گفتیم که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و او هم پذیرفت. چند ماه بعد پیشنهاد یک شرکت ساعت به دستش رسید و ما هم موافقت کردیم. برای خودمان هم بهتر بود که مربی ما یک درآمد جانبی دارد.

وی همچنین به آوردن روی هاجسون، مربی باسابقه انگلیسی به ایران برای هدایت تیم ملی اشاره کرد و گفت: قبل از عقد قرارداد با بلاژویچ، مدتی با هاجسون در تماس بودیم. او تازه از اودینزه جدا شده بود و به او گفتیم به ایران بیاید. او را به طور کاملا پنهانی به ایران آوردیم و فقط من و صفایی فراهانی اطلاع داشتیم. حتی دبیرکل فدراسیون هم خبر نداشت و وقتی فهمید از ما گلایه کرد. بعد از سه روز با او به توافق کامل رسیدیم.

بیشتر بخوانید:

برانکو نه، یحیی را سرمربی تیم ملی کنید

*هاجسون گفت می‌تواند در ایران به کلاب برود و برقصد؟

غفاری خاطرنشان کرد: آخرین روز که به صفایی فراهانی گفتم او پاسخ مثبت داده، به دیدارش در هتل رفتم. روی هاجسون به من گفت که یک خبر بد دارد و خانواده‌اش موافق حضور در ایران نیستند. ما با هم مذاکره کردیم اما او دلایلی را گفت که منطقی بود. هاجسون گفت که اگر هشت ساعت بخوابد و هشت ساعت کار کند، هشت ساعت هم برای زندگی اجتماعی خود دارد. او پرسید آیا در این هشت ساعت می‌تواند به کلاب برود و برقصد و حتی نوشیدنی الکلی بخورد؟ به او گفتم که چنین چیزی امکان پذیر نیست و همه چیز تمام شد و او هم ایران را ترک کرد.

رئیس سابق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال افزود: اگر آن زمان این مسائل را مطرح نمی‌کرد و ما قرارداد می‌بستیم، من متهم به نقض قرارداد می‌شدم و الان در زندان بودم. وکلای حقوقی برای همین مسائل هستند. وکلای حقوقی فوتبال در کشور ما کم نیستند و می‌توانیم برای تنظیم قرارداد از آن ها استفاده کنیم.

جیانی اینفانتینو بعد از گذشت چندین ماه از حضور بانوان در ایران، مجددا برای کسب مجوز حضور بانوان در بازی های لیگ‌برتر راهی تهران خواهد شد. این در حالی است که در شرایط کنونی فوتبال ایران در گیرودار مسائل مالی است و تحریم‌های آمریکا اجازه واریز پاداش تیم‌های ایرانی را نمی‌دهد.

*اگر خانم‌ها حق دیدن فوتبال را دارند و قانون اجرا نشود، فیفا باید دخالت کند

غفاری درباره حضور رئیس فیفا در ایران که به گفته خودش برای کسب اطمینان از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در بازی‌های لیگ برتر است، گفت: اگر خانم‌ها به اندازه مردان حق دیدن فوتبال را داشته باشند و این قانون اجرا نشود، کسی که صاحب و مجری فوتبال است، باید دخالت کند.  ۲۴ نفری که به عنوان هیات رئیسه فیفا انتخاب شدند، باید از قوانین این رشته حراست کنند. ما نباید عضو فیفا می‌شدیم و اگر شدیم، باید تابع قوانین باشیم.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال یادآور شد: اگر عضو یک گروه کوهنوردی شوید و گروه کوهنوردی ساعت ۶ صبح آماده حرکت می‌شود، نمی‌توانید بگویید من هفت صبح آماده هستم. باید به گروه احترام بگذارید.

وی در واکنش به این سوال که آیا کسب مجوزهای لازم برای حضور بانوان در بازی‌های لیگ برتر همانند کسب مجوز حضور بانوان در بازی‌های ملی برای فیفا امکان پذیر است، گفت: کار مشکل‌تر از بازی‌های تیم ملی است. تیم ملی در طول سال چند بار در تهران بازی می‌کند و ۹۹ درصد بازی‌ها هم در یک استادیوم است. سخت‌افزار استادیوم‌ها هم ایرادهای اساسی دارد. حتی بهترین ورزشگاه ما یعنی ورزشگاه آزادی نمی‌تواند استاندارد فیفا را کسب کند.

غفاری تاکید کرد: اگر بخواهیم در تمام استادیوم‌ها صاحب سخت‌افزار استاندارد شویم، دو، سه سال طول می‌کشد.

*رسیدگی به تحریم‌ها و بودجه فدراسیون‌ها در حیطه وظایف فیفا نیست

عضو هیات رئیسه انتقالی فدراسیون فوتبال در سال ۸۶ در پاسخ به این سوال که چرا فیفا اقدامی در راستای رفع محدودیت‌های بانکی به منظور پرداخت مطالبات فدراسیون فوتبال و مقابله با دخالت‌های سیاسی آمریکا نمی‌کند تا فوتبال ایران از این طریق مطالبات خود به مربیان و بازیکنان خارجی را پرداخت کند، اظهار کرد:  رسیدگی به تحریم‌ها و بودجه‌ فدراسیون‌ها در حیطه وظایف فیفا نیست. آن‌ها دخالتی در بودجه هیچ کشوری ندارند چرا که نقض آیین نامه خودش است. هر کشوری به اندازه اهداف و برنامه‌هایش بودجه‌ای را اختصاص می‌دهد که ۶۰ درصد از این بودجه از طریق حق پخش تلویزیونی تامین می‌شود اما در مملکت ما صفر درصد است.

وی ادامه داد: فیفا نمی‌تواند به رادیو و تلویزیون ما زور بگوید چون آن‌ها زیر مجموعه فیفا نیستند. مسائل مالی داخلی کشورها به فیفا ارتباطی ندارد. اینکه در تحریم هستیم به فیفا ربطی ندارد. اگر بگوید تحریم‌ها را بردارید، می‌گویند به تو چه ارتباطی دارد؟ فیفا یک ارگان ورزشی است و در حد و حدود اختیارات خود می‌تواند ورود کند.

*هیچ فدراسیونی پاداش فیفا را جزو بودجه محاسبه نمی‌کند

غفاری با بیان اینکه هیچ کشوری پاداش‌های فیفا را جزو بودجه خودش محاسبه نمی‌کند چرا که هیچ تضمینی برای دریافت آن وجود ندارد، گفت: مگر می‌دانیم تیم ما چند دور در جام جهانی بازی می‌کند و چقدر پاداش می‌گیریم؟ هیچ کشوری به عنوان بودجه روی پاداش‌های فیفا حساب باز نمی‌کند. روی پولی برای هزینه‌ها حساب کردیم که روی هوا است. بودجه سالیانه ما باید ۵ درصد بالاتر از هزینه‌هایمان باشد. اصلا ممکن است به جام جهانی نرویم.

وی در واکنش به اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چندی پیش عنوان کرد که برای دریافت پاداش فیفا هم که شده باید به جام جهانی صعود کنیم، خاطرنشان کرد: برنامه ما غلط است. خدای نکرده اگر در تهران به عراق هم ببازیم، به جام جهانی نمی‌رویم. آن وقت از کجا این پول را تامین کنیم؟ اگر به یک مربی بگوییم که بودجه ما بر اساس دو میلیون دلاری است که اگر به جام جهانی برویم به ما می‌دهند، به ما می‌خندد. اگر دقیقه ۹۵ یک بازی گل بخوریم و صعود نکنیم چطور؟ چطور روی این پول حساب باز کردیم؟

*تروسیه قبل از مذاکره سه صفحه سوال فرستاد و اهداف و بودجه ما را پرسید

عضو سابق کمیته بین‌الملل AFC با اشاره به مذاکره با فیلیپ تروسیه در دوران مدریت صفایی فراهانی بر فدراسیون فوتبال برای قبول هدایت تیم ملی فوتبال اظهار کرد: من مسئول مذاکرات و مکاتبات بودم. وقتی تماس گرفتم که می‌خواهیم با او همکاری کنیم، سه صفحه سوال برای من فرستاد و گفت اول به این سوالات جواب بدهید. یک صفحه درباره بودجه بود. بودجه سالیانه، درآمد تلویزیونی، مطبوعاتی، بلیت فروشی، هدف کوتاه مدت، هدف میان مدت و ... را خواسته بود. می‌خواست بداند بر اساس اهدافمان چقدر بودجه تصویب کردیم.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: می خواست همه را مطالعه کند و بداند برای قهرمانی آسیا یا دور دوم جام جهانی بودجه چقدر است و آیا همخوانی دارد؟ ما بودجه خودمان را تا سه روز آینده که هیچ تا همان سال را هم نمی‌دانستیم. در نهایت نتوانستیم سوال‌ها را جواب بدهیم. گفتند به تروسیه بگو هر چقدر بخواهیم به ما می‌دهند اما گفتم او به من می‌خندد و چنین پاسخی به او نمی‌دهم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    1 0
    حرف های درست و غلط قاطی کرده مگر نمی گویند که فوتبال سیاسی نیست تحریم ها همه که مطابق تحریم سازمان ملل نیست پس فیفا دارد سیاسی کاری می کنه می توانید به CAS شکایت کنید این ها همان هایی هستند که سال 85 علیه فدراسیون کودتا کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس