روحانی نمایه

روزنامه دولتی ایران نوشت: سفر پرخبر و تحلیل رئیس‌جمهوری ایران به ژاپن، یک محور مشترک برای روزنامه کیهان و سایت شبکه بی‌بی‌سی فارسی داشت: «ذوق‌زدگی برای احتمال خروج ایران از برجام.»

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این روزنامه می‌افزاید: حسن روحانی در آخرین برنامه سفر به توکیو با اشاره به برجام و دستاوردهای آن برای ایران این نکته را هم مورد یادآوری قرار داد که «البته پس از اینکه مدت زیادی صبر کردیم و بعد از این صبر، اگر ببینیم که از این توافق هیچ نتیجه‌ای عاید ما نمی‌شود و صرفاً ناچاریم بعضی از تعهدات‌مان را اجرا کنیم به‌طور طبیعی تصمیم بعدی ما ممکن است ادامه این تعهد نباشد.» اما از میان بخش‌های مختلف سخنان روحانی، همین بخش مورد استقبال کیهان و بی‌بی‌سی قرار گرفته و در تیترهای خود آن را برجسته کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آبه به‌جای ترامپ از روحانی خواست برجام را کامل اجرا کند!

سوغات سفر به ژاپن؛ سرابی که خوش‌خیال‌ها هم جدی نگرفتند


روزنامه ایران می‌افزاید: این اشتراک‌نظر یک رسانه مخالف نظام و رسانه داخلی مدعی حمایت از  نظام در اشتیاق برای خروج ایران از برجام قابل‌تأمل است.


گردانندگان روزنامه ایران البته خود را به نادانی و خواب زده‌اند والا بهتر از هرکس می‌دانند که دولت متبوع شبکه دولتی BBC، هم معمار و پایه‌گذار برجام بوده و هم با وجود بدعهدی کامل در طول ۴ سال پس از برجام، بر ادامه برجام به روال فعلی (تداوم تعهدات ایران بدون برداشتن تحریم‌ها) اصرار و پافشاری دارد.


جالب این است که مهرماه ۹۴ یعنی در همان ماه‌های اولیه پس از انعقاد برجام، جان ساورز رئیس سرویس جاسوسی MI۶  انگلیس به شبکه CNN گفت «برجام ظرف ۱۵ سال آینده، ایران را به کشوری نُرمال تبدیل خواهد کرد. ما شاهد کشوری در حال انتقال از پایه‌های انقلابی به کشور نُرمال‌تر هستیم، هرچند که در داخل ایران در این مسیر چالش وجود دارد. ما نیازمند صبر استراتژیک هستیم تا به توافق فرصت دهیم در ۱۵-۱۰ سال آینده توسعه یابد و ایران را به کشوری نرمال (غیرانقلابی) تبدیل کند».


انگلیس با این تلقی، نه تنها بر اجرای محدودیت هسته‌ای ایران اصرار دارد بلکه فراتر از آن به انقلاب‌زدایی از کشور می‌اندیشد. و این درحالی است که درست در دوره اجرای برجام، آن را زیر پا گذاشت تا جایی که آقای ظریف در جمع وزرای خارجه برجام به گلایه گفت «۲۰ ماه پس از اجرای برجام، هنوز هم نتوانسته‌ایم یک حساب بانکی در لندن باز کنیم».


از طرف دیگر، روزنامه دولتی ایران باید توضیح دهد که چرا تهدید روحانی به خروج از برجام در صورت تداوم بدعهدی‌های غرب را برنمی‌تابد؟ آیا آنها نفوذی طرف انگلیسی و اروپایی در روزنامه دولت نیستند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دیده بان IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    16 2
    نفوذیها بدجور رخنه کرده اند وحتما بایدپاکسازی شوند!
  • عباس IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    6 0
    ی چهار روز دیگه با چوب راه میافتیم دنبال اروپا و میگیم شما چرا نمیاد .... متاسفم
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    7 1
    فقط برای رد گم کردن، اظهار نظر های زیگزاگی است. یک روز، در برجام می مانیم، روز بعد، از برجام خارج میشویم.
  • محمد IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    9 1
    هستن بدون پرده پوشی وخجالت
  • سید IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    11 1
    اصلاح طلبان تهوع آور و روزی نامه هایشان کاسبان مذاکره با غرب و قراردادهای ننگینی همچون برجام! این قبیله اگر نتوانند با غرب بده بستان داشته باشند دچار آسم سیاسی می شوند!!
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 0
    دخالت در ایران ، کار اروپائیهاست ..
  • AE ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    0 4
    شما وبی بی سی مشترکن تلاش می کنید نظام را ساقت کنید
  • کولبر IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    7 3
    این روزنامه فخیمه ایران ، 23 میلیارد تومان در بودجه سال 99 کشور به خود اختصاص داده است (طبق روال چند سال گذشته ) بعد برای کولبران اشک تمساح می ریزد
  • Saerii IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 0
    شما؟ هم مثل ترامپ برجام را پاره کن بریزدور فقط به مردم فکرکن خیلی ساده چراخودتونا آزار میدید تحریمها راهم باید بشکنی تا ارزانی رابتونی به ملت بدی وسلام
  • حسين DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    0 0
    آقاى روحانى اين كار نكنيد "تهديد" جرمه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس