کد خبر 1022927
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
استراماچونی فتحی

باشگاه استقلال در حالی ۱۱ شرط استرا برای بازگشت به این تیم را منتشر کرد که خود این سرمربی ایتالیایی، این شروط را دروغ و جعلی خوانده است. این یعنی یک طرف ماجرای استقلال و استراماچونی دروغ می‌گویند.

به گزارش مشرق، بیش از دو هفته پیش بود که آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال به بهانه دیر شدن پرداخت حقوقش و مشکلاتی که نحوه پرداخت استقلالی‌ها در ایتالیا برای او ایجاد شده بود، اقدام به فسخ یک طرفه قراردادش با آبی‌های پایتخت کرد. استراماچونی پس از این اتفاق غیرمنتظره اعلام کرد که اگر باشگاه استقلال بتواند راهی قانونی برای پرداخت حقوق او پیدا کند، بلافاصله به ایران بازمی‌گردد و به کارش در ایران ادامه می‌دهد. همین موضوع باعث شد که باشگاه استقلال به کمک ارگان‌های مختلف به تکاپو بیفتند که خواسته سرمربی محبوب آبی‌های پایتخت را برآورده کنند تا حداقل از زیر فشار هواداران استقلال خارج شوند. در نهایت این اتفاق هم رخ داد و اواخر هفته گذشته، ۱۶۰ هزار دلار از مسیر قانونی به حساب استراماچونی واریز شد تا همه منتظر بازگشت این سرمربی ایتالیایی به ایران باشند.

با این حال پس از پرداخت مطالبات استراماچونی، خبری از او نشد تا این که باشگاه استقلال روز دوشنبه ادعا کرد که وکلای این مرد ایتالیایی، ۱۱ شرط را برای بازگشت او به ایران مطرح کرده‌اند. دو شرط عجیب و سخت در بین این ۱۱ شرط، پرداخت تمام ۴۷۰ هزار یورو، مبلغ قرارداد استراماچونی بلافاصله پس از امضای قرارداد جدید و تامین ۹۰۰ هزار دلار برای جذب بازیکن جدید در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی که این جذب بازیکن باید در انحصار استراماچونی باشد و او تصمیم می‌گیرد که چه بازیکنی باید به استقلال بیاید.

نکته عجیب درباره مطرح کردن این شروط چندگانه از سوی استراماچونی - که باشگاه استقلال آن را منتشر کرد - این است که او بارها عنوان کرده بود که فردای پرداخت مطالباتش از راه قانونی به ایران برمی‌گردد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه حالا با شروط جدید و عجیبی وارد مذاکره با باشگاه استقلال شده است.

بیشتر بخوانید:

یک ایرانی در حال خیانت به استقلال است

با فرض بر این که اطلاعات منتشر شده از سوی باشگاه استقلال صحت داشته باشد، شاید بتوان گفت، مشکلاتی که سوء مدیریت در استقلال برای استراماچونی ایجاد کرده بود باعث شده که او درباره آینده‌ همکاری‌اش با آبی‌های پایتخت نگران باشد و چنین شروط سختی را مطرح کند اما باید به این نکته هم توجه کرد که در هیچ کجای دنیا، چنین شروطی از سوی سرمربیان پذیرفته نمی‌شود به طوری که تمام حقوق‌ها براساس تقویم پرداخت می‌شود نه یک جا. در بحث نقل‌وانتقالات هم سرمربی تنها گزینه‌هایش را به باشگاه معرفی می‌کند تا باشگاه اقدام به مذاکره با بازیکنان مدنظر سرمربی کند و هیچ باشگاهی در دنیا، مبلغی را به سرمربی‌اش نمی‌دهد که او تمام کارهای نقل‌وانتقالاتی را انجام دهد.

به همین دلیل سوالاتی در ذهن هواداران استقلال ایجاد می‌شود؛ این که آیا عشقی که استراماچونی در این دو هفته نسبت به استقلال بیان کرده، واقعی بوده است؟ اگر واقعی بوده چرا چنین شروطی که می‌دانسته استقلال به احتمال زیاد توانایی عملی کردن آن‌ها را ندارد، گذاشته است؟ این که بر اساس چه متر و معیاری باشگاه استقلال باید با خواسته‌های عجیب استراماچونی موافقت کند؟ شروطی که طبق گفته وکلای این سرمربی ایتالیایی "غیرقابل مذاکره" است!

ماجرا جایی عجیب‌تر از شروط استراماچونی می‌شود که او روز سه‌شنبه در صفحه اجتماعی خود ضمن ابراز تمایل مجدد برای بازگشت به استقلال عنوان کرده اطلاعاتی که دیشب منتشر شده، دروغ و جعلی است. استراماچونی همچنین صحبت‌های فتح‌الله‌زاده، عضو هیات مدیره استقلال مبنی بر اینکه سرمربی ایتالیایی استقلال خواهان افزایش ۱۳۰ هزار دلاری قراردادش شده را تکذیب کرد تا ابهامات دوچندان شود. این ادعای استراماچونی به این معنی می‌تواند باشد که در باشگاه استقلال کسانی هستند که نمی‌خواهند استراماچونی به کارش در استقلال ادامه دهد و به دنبال پیاده کردن برنامه‌های خودشان با کادر فنی جدید هستند. به همین دلیل اگر ماجرا از این جنبه صحت داشته باشد، باید مشخص شود چه کسانی مخالف بازگشت استراماچونی هستند.

در هر دو صورت ماجرا باید برای هواداران استقلال شفاف‌سازی شود که چه کسی راست می‌گوید. اگر مدیران استقلال راست می‌گویند، تصمیم عاقلانه این است که قید استراماچونی را بزنند و به سراغ گزینه‌های جانشینی او بروند. اگر هم استراماچونی راست می‌گوید، برای هواداران استقلال مشخص شود که چه کسی در باشگاه به ادامه همکاری این سرمربی ایتالیایی در استقلال تمایل ندارد و همچنین شرایط برای بازگشت استراماچونی به استقلال فراهم شود.

در هر حال، تیم و هواداران استقلال هستند که در این ماجرا فریب خورده‌ و متضرر شده‌اند و پس از دور شدن از صدر جدول که با چنگ و دندان به دست آورده بودند، روزهاست که با نگرانی به آینده فکر می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    5 0
    مشخصه کیا دروغ میگن مدیران استقلالی
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      2 0
      اگر استرا ماچونی برگرد و مسائل را رودر رو مطرح کنه خیلی از مسائل روشن می شود.
  • سالار IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    باید فتح الله زاده پاسخ گو باشه.کی این وسط داره دروغ میگه .فتح الله زاده یا استرا.استرا تمام اون یازده بند رو تکذیب کرده .آقای فتح الله زاده شما باید سند معتبر بیاری که معلوم بشه کی داره دروغ میگه.به نظرم شما راست میگی ولی بدون سند نمیتونم قبول کنم.باید سند نشون بدهید تا ما دروغگو اصلی این ماجرا را بشناسیم.خواهش میکنم سند معتبر رو کنید از هر طرف که میخواد باشه باید سند معتبر رو کنید برای حرفهاتون.
  • بنده خدا IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    باسلام- واقع که اگراین موضوع صحت داشته باشد بایدزجه زدوگریست ازبی صحابی
  • حامد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    5 0
    مدیران استقلال سابقه شون روشنه بلای که سر ابراهیمی ،جبارف، مجید حسینی، کاوه رضایی، پژمان منتظری، تیام، پاتوسی آوردن الان میخوان سر استراماچونی بیارن لعنت به شما و کسی که شما رو به عنوان مدیر در این باشگاه گمارده
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    این مربی ایتالیایی مگه چکار شاقی کرده که باید اینهمه به خاطرش استقلال به زحمت بیفته؟ اصلا استقلالیها دروغ میگن شما که راست میگی پولتو که پنج روز پیش گرفتی پس چرا نیومدی؟ لااقل میومدی رودررو حرفاتو میزدی و بعد میرفتی. پس معلومه یجای کار استراماچونی هم بد میلنگه. برانکو اینهمه نازوادا نداشت که این داره. ولش کنین ببینم کسی از دسته سه ایتالیا هم سراغش میاد یا نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس