کد خبر 1022856
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
محمدحسن انصاری فرد

مدیران باشگاه پرسپولیس در صدد هستند با اتکا به روش‌های قدیمی و منسوخ، کمک‌های هواداری را جمع آوری کرده تا مطالبات بازیکنان و کادر فنی تیم‌شان را پرداخت کنند.

به گزارش مشرق، باشگاه پرسپولیس که در ماه‌های اخیر درگیر مشکلات مالی فراوان بوده است، حالا دوباره به راهکار قدیمی کمک هوادار روی آورده است. مدیران این باشگاه که از زمان روی کار آمدن، وعده انجام کارهای اقتصادی برای پر پول کردن حساب‌های بانکی باشگاه را دادند، حالا اما برای تامین هزینه‌های باشگاه دست به دامن هواداران شده‌اند.

از زمان روی کار آمدن علی اکبری طاهری، موضوع کمک هواداران به اصلی‌ترین راه برای کسب درآمد باشگاه پرسپولیس بدل شد. در آن زمان شرکتی به عنوان واسطه اپراتور تلفن همراه و باشگاه پرسپولیس شد تا با سر شماره «٣٠٩٠» که در اختیار داشت، کمک‌های هواداری را جمع‌آوری و پس از کسر درصد خود، مابقی را به باشگاه پرداخت کند. در دو سالی که این روند ادامه داشت شرکت مذکور با وجود این که کمک‌های هواداری مرتب به حسابش واریز می‌شد، اما در پرداختی‌ها به باشگاه خوب عمل نمی‌کرد به طوری که گاهی حتی تا چند ماه وصول مطالبات پرسپولیس به تعویق می‌افتاد.

همین روند در نهایت سبب شد طاهری و همکارانش راه فسخ قرارداد و شکایت را در پیش بگیرند تا بلکه بتوانند حق و حقوق باشگاه را وصول کنند در نهایت هم با شرکت اپراتور جدیدی قرارداد بستند و کمیته حقوقی باشگاه پیگیری شکایت از شرکت قبلی شد. در ادامه این ماجرا هم با وجود پیگیری‌های باشگاه پرسپولیس، مدیران این باشگاه نتوانستند طلب ٢٠ میلیادری خود که مربوط به دو سال قبل بود را وصول کنند.

بیشتر بخوانید:

کالدرون: من هم در شرایط استراماچونی هستم/ ۳ شرط برای ادامه همکاری با پرسپولیس دارم

شاید بتوان گفت کمک هواداری از طریق ارسال یک عدد به یک سر شماره صرفا راهی باشد که در ایران اجرا می‌شود. فوتبال در دنیا یک صنعت است و بر اساس همین، راه‌های درآمدزایی مختص به خود را دارد. هر باشگاهی هم بتواند در این راه‌ها موفق عمل کند، علاوه بر این که هزینه‌ها خود را تامین کرده، برای سهامداران هم سود قابل توجهی به همراه خواهد داشت. البته در ایران به خاطر ساختار باشگاه داری، برخی از راه‌های درآمدزایی به نتیجه نمی‌رسد و باید پذیرفت که این روند مشکلات زیادی را برای باشگاه‌ها ایجاد می‌کند اما برخی باشگاها مانند پرسپولیس، به خاطر برندی که در اختیار دارند، می‌توانند درآمد خوبی را برای خود به دست بیاورند.

با وجود این که پرسپولیس‌ تجربه شیرینی از سامانه هواداری نداشت، محمد حسن انصاری‌فرد و معاون اقتصادی‌اش که نتوانستند از برند باشگاه درآمدزایی کنند، دوباره روی به سامانه هواداری آوردند اما این‌بار مدعی شدند مستقیما با اپراتور قرارداد منعقد کرده‌اند و درآمدها به طور کامل به حساب باشگاه واریز می‌شود. با این شرایط در فوتبالی که هوادارانش هیچ نقشی در انتخاب مدیران و اداره باشگاه ندارند، با تبلیغات گسترده ترغیب می‌شوند تا به طور ماهانه مبلغی به باشگاه محبوب خود کمک کنند تا مدیران باشگاه هم بادی در غبغب بدهند و از درآمدزایی‌های خود سخن بگویند.

مدیران پرسپولیس‌ در چند روز آینده (۶ دی‌ماه) باید ١١٠ هزار دلار بابت قرارداد کالدرون پرداخت کنند تا پیش از تعطیلات نیم فصل، سرمربی تیم‌شان با ناراحتی ایران را ترک نکند. از این رو آن‌ها تلاش زیادی انجام داده‌اند تا هواداران پرسپولیس با کمک‌های خود مشکلات مالی باشگاه بر طرف کنند. شاید با این شیوه درآمدزایی بتوان در مقطع کوتاه، برخی دغدغه‌های مالی را بر طرف کرد اما قطعا این راه یک کار اقتصادی محصوب نمی‌شود تا در بلند مدت، دوای حل مشکلات مالی پرسپولیس‌ باشد. از این رو محمد حسن انصاری‌فرد و معاونانش با راهی اقتصادی را طراحی کنند تا با استفاده از برند باشگاه، بتوانند درآمد خوبی را به حساب باشگاه واریز کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس