کد خبر 102271
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲

رییس جمهور با بیان اینکه شهدای نوجوان با ایثار و فداکاری خود امنیت و آسایش امروز را برای کشور به ارمغان آوردند، گفت: اطمینان دارم نوجوانان امروز ملت ایران با آگاهی زیباترین آینده را برای همه بشریت خواهند ساخت.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد شب گذشته (دوشنبه) در اولین کنگره بزرگداشت شهدای نوجوان سراسر کشور اظهار داشت: یاد و نام شهدا و تجلیل از آنان ترسیم راه روشن آینده برای ملت ایران و همه ملت‌های عدالت‌طلب و آزادیخواه جهان است.

رییس جمهور با گرامیداشت یاد همه شهدا و امام راحل تصریح کرد: ما همواره باید قدردان خانواده معظم شهیدان بخاطر عظمت و ایستادگی آنها باشیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انسان موجودی ابدی است و خداوند انسان را صاحب اختیار قرار داده و او را با قدرت انتخاب آفریده و فرصت زندگی دنیایی را برای ترسیم زندگی ابدی به او هدیه داده است، گفت: همه انسان‌ها در طول تاریخ قدرت انتخاب داشته و با انتخاب خود چگونگی ساختن آینده را رقم می‌زنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بالاترین سرمایه وجودی هر انسان عمر دنیایی و فرصت زندگی اوست که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست، خاطر نشان کرد: اگر فرصت زندگی وجود نداشت بسیاری از استعدادهای انسان شکوفا نمی‌شد و ارزش‌هایی نظیر ایمان و کفر، عزت و ذلت و شجاعت و ترس معنا پیدا نمی‌کرد.

رییس جمهور دومین سرمایه وجودی انسان را حقیقت و جوهره انسانی هر فرد دانست و گفت: دستیابی به بالاترین قله‌های الهی و انسانی و کمال بشری در فطرت و استعدادهای فطری انسان نهادینه شده و هر انسان به میزان بهره‌گیری از حقیقت و جوهره انسانی به آنها خواهد رسید.

احمدی‌نژاد زندگی دنیایی را فرصتی برای بهره‌گیری و رسیدن به قله‌های کمال عنوان کرد و گفت: دستیابی به مراتب کمال انسانی و الهی شدن در همه انسان‌ها وجود دارد و رسیدن به آنها هیچ ارتباطی با سن افراد ندارد و انسان‌ها در هر سنی می‌توانند به این ارزش‌ها دست پیدا کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه شهادت پرواز بلند و سریع به بالاترین قله کمال انسانی است، اظهار داشت: شهدای نوجوان کشور در حقیقت بهترین استفاده را از زندگی دنیایی خود کردند و به بالاترین مراتب کمال رسیدند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: هنگامی که به گذشته تاریخ نگاه می‌کنیم در می‌یابیم آنانی که امام و یاران امام را در حادثه عاشورا یاری نکردند، دیگر نامی از آنها باقی نمانده هر چند که برای دورانی کوتاه به قدرت، ثروت و لذت‌های دنیایی دست یافتند و در حقیقت کسانی پیروز شدند که از لحظات عمر خود به خوبی و در مسیر صحیح استفاده کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه شهدای نوجوان با ایثار و فداکاری‌های خود امروز را برای ملت ایران ساختند و ما نیز باید فردای روشن را برای آیندگان خود بسازیم اظهار داشت: خدا را شاکرم که نوجوانان ما امروز با ایمان، آگاهی و صداقت در سنین پایین مسیر صحیح و راه کمال و استفاده درست از زندگی را پیش گرفتند و مطمئن هستم نوجوانان امروز ملت ایران زیباترین آینده را برای همه بشریت ساخته و امانت الهی انسان را به امام عصر(عج) هدیه خواهند کرد./26

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس