صفارهرندی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای استفاده از جوانان گفت: همان‌طور که در گام دوم بیان‌شده باید به جوانان اعتماد شده و آنان در برخی امور سکان‌دار شوند.

به گزارش مشرق، محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد رشت در سالن همایشات این دانشگاه با بیان اینکه برای ادامه راه در ۴۰ سال دوم انقلاب باید اتفاقات ۴۰ سال اول را بررسی کنیم، اظهار کرد: برای پیشرفت و اداره کشور در ۴۰ سال دوم انقلاب باید ببینیم آیا در چله اول، انقلاب اسلامی بوده یا خیر.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی و واکاوی برنامه‌های ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی بیان کرد: باید دید اگر در ۴۰ سال اول انقلاب برنامه‌های ما به‌خوبی اجراشده و کشور با پیش روبرو بوده است آن برنامه را در ۴۰ سال دوم ادامه دهیم و اگر در بعضی از برنامه‌ها با مشکل مواجه شده‌ایم آن برنامه را در ادامه راه انجام نداده و به حل ایراداتش بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

صفار هرندی: در جنگ رسانه‌ای هستیم

صفارهرندی مطرح کرد ناکارآمدی در امور مربوط به معیشت مردم زیاد است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حکمت بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری افزود: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دلایل و حکمت‌های ارائه بیانیه گام دوم انقلاب قضاوت درباره چله اول انقلاب بود تا بتوانیم در این برهه حساس و از جامعه به‌درستی کشور و انقلاب را اداره کنیم.

هرندی با اشاره به تلاش استکبار برای نابودی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در دهه اول خود با دشمنانی مواجه بود که هدفشان نابودی انقلاب بوده و با آرمان‌های آن مشکل داشتند ولی به تعبیر مقام معظم رهبری اکنون با دشمنانی مواجه است که دشمنی آن‌ها ما را آزار می‌دهد زیرا این افراد دوستان سابق انقلاب اسلامی بودند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های بیگانه مانند بی‌بی‌سی گفت: اگر می‌بینیم که بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در چند سال اخیر مؤثر عمل کرده‌اند دلیلش استفاده از افرادی است که درگذشته در همین کشور فعالیت می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی از دشمنان انقلاب با اصل نظام مشکلی ندارند، خاطرنشان کرد: دوستان سابق انقلاب و برخی از دشمنان این نظام با انقلاب اسلامی مشکلی نداشته و آن را یک لزوم در آن برهه تاریخی می‌دانستند ولی در ادامه مسیر با نظام پاک انقلاب اسلامی دچار مشکل شدند.

هرندی با اشاره به ویژگی‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب به استفاده از ظرفیت جوانان در اداره کشور، استفاده درست از منابع و چگونگی صحیح اداره کردن یک کشور اشاره‌شده که همه جهانیان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر ارزیابی دقیق از عملکرد انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در چله اول خود با انواع دشمنی‌ها ازجمله هشت سال دفاع مقدس، تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلاف داخلی مواجه بوده و دارای یک کارنامه و عملکرد است که از دو منظره دیدگاه خودمان و دیگران می‌توان آن را ارزیابی کرد که تأکید من بر ارزیابی توسط دیگران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کارنامه انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال را کارنامه موفق به‌عنوان کرد و گفت: اگرچه در بعضی مواقع افراد ضعیف، بی مسؤولیت و بی‌تفاوت نسبت به انقلاب بعضی از امور کشور را در دست گرفتند ولی کارنامه انقلاب در طی این مدت موفق بوده است زیرا در غیر این صورت هیچ‌وقت دوام نمی‌داشت.

هرندی به توجه ویژه انقلاب اسلامی به پیشرفت علمی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری تأکید بسیار زیادی به پیشرفت علمی و استفاده از جوانان دانشمند در اداره کشور دارند به‌طوری‌که در طول این چند سال به لحاظ پیشرفت علمی هیچ‌وقت از رتبه ۱۶ الی ۱۷ در جهان پایین‌تر نیامده است.

وی با اشاره به رتبه جمهوری اسلامی در حوزه نانو و هوافضا گفت: با تلاش دانشمندان ایرانی توانستیم در حوزه نانو رتبه چهار جهان و در عرصه هوافضا رتبه هشت جهان را داشته باشیم که این امر نشان‌دهنده استفاده صحیح از ظرفیت جوانان انقلابی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قدرت انقلاب اسلامی در حوزه نظامی تصریح کرد: در دوران پهلوی وقتی یک ناو انگلیسی به کشور نزدیک می‌شد محمدرضا پهلوی سفیر آن کشور را خوانده و با دادن امتیاز باعث خروج ناو از خلیج‌فارس می‌شد ولی اکنون سیاست تغییر کرده و انقلاب به چنان اقتداری رسیده که هر ناوی از هر کشور ابرقدرتی بخواهد از خلیج‌فارس عبور کند باید اول خود را معرفی کند.

هرندی قدرت نظامی انقلاب اسلامی را یک قدرت بازدارنده دانست و گفت: وقتی پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب منهدم شد سناتور آمریکایی از رئیس‌جمهور آمریکا پرسید چرا جواب ایران را ندادید که رئیس‌جمهور آمریکا گفت در صورت پاسخ، قطعاً جواب ایران کوبنده‌تر خواهد بود که این امر نشان‌دهنده اقتدار و قدرت بازدارنده نظامی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه استکبار قبل از هر اقدامی اول تبعات آن را می‌سنجد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی به چنان قدرت بازدارنده‌ای رسیده که اکنون ابرقدرت‌های دنیا به دنبال رسیدن به قدرت بازدارنده ایران بوده و قبل از هر اقدامی که اول تبعات آن را می‌سنجند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دنیا افزود: علی‌رغم این‌که انقلاب و مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند و نقدهای هم به برخی از مسؤولین وارد است ولی تا سال گذشته بر اساس اعلام سازمان جهانی پول، رتبه ایران در بین قدرت‌های اقتصادی دنیا جایگاه ۱۸ و بالاتر از ۱۸۰ کشور جهان بوده است.

هرندی بیانه گام دوم انقلاب راه دفاع از عملکرد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: بر اساس کارنامه و دیدگاه‌های خودمان و دیگران انقلاب در طول این ۴۰ سال با پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های نظامی، علمی، دانشگاهی، نانو و هوافضا مواجه بوده و دارای عملکرد خوبی است.

وی با اذعان به اینکه در اداره انقلاب در ۴۰ سال دوم باید به جوانان اعتماد شود، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور را جوانان اداره کرده و به سرانجام رساندند و در ۴۰ سال دوم هم همان‌طور که در گام دوم بیان‌شده باید به جوانان اعتماد شده و آنان در برخی امور سکان‌دار شوند زیرا نمی‌شود کشور را با افرادی اداره کرد که مهره سوخته هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعضی از سیاسیون در کشور به دنبال معمولی شدن انقلاب هستند، تصریح کرد: بعضی از افراد و سیاسیون داخلی انقلاب سعی دارند انقلاب را با بیان جملاتی که چرا ایران هم نباید مثل بقیه کشورها با آمریکا رابطه داشت و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد معمولی کنند ولی همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند سپاه و انقلاب نباید معمولی شود.

هرندی با اشاره به ویژگی مجلس خوب در انقلاب اسلامی افزود: رسمیت شناختن انقلاب اسلامی و در تراز آن بودن یک معیار و بهتر است کسانی که به مجلس می‌روند باید از این معیار دارا باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    2 1
    حتماً گام دوم مهمتر است
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    3 3
    جواب برجام رو بده حامی برجام بعد افاضه کن
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    1 1
    درایران ما که همه ی نیروها سوخته هستند شما یک نیروی غیرسوخته اگردیدیدسلام ما را هم به او برسانید.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    همون بهتر
  • کارشناس IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    حتما
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    1 0
    خود را از حیله دشمن، در امان نبین تا مبادا در برخی از حالات، فریبش را بخوری. هر گاه توانست، به تو حمله می کند و هیچ لغزشی را از تو نمی بخشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس