کد خبر 1021747
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
تبریز

مدارس تبریز فردا در شیف صبح و ظهر به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

به گزارش مشرق، هوای تبریز امروز جمعه در وضعیت ناسالم قرار داشت و به‌دلیل تداوم پایداری هوا این وضعیت ادامه دارد لذا با تصمیم مدیران استان، مدارس تبریز و ۳ شهر دیگر فردا در شیف صبح و ظهر به‌دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در این باره گفت: بر اساس تصمیمات کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر پایداری هوا، فردا (۳۰ آذرماه) مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در تبریز، سردرود، باسمنج و خسروشاه در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

بیشتر بخوانید:

تصمیمات جدید کمیته اضطرار آلودگی هوا

مدارس تهران شنبه و یکشنبه تعطیل است

بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش کیفی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی  شاخص کیفی هوای کلانشهر تبریز (میانگین ۲۴ ساعت گذشته) بر اساس پارامتر ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون در مورخه ۲۹ آذرماه برابر ۱۱۴ بوده و وضعیت هوا ناسالم  برای گروه‌های حساس است.

 شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) نیز معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

براساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

با این حساب، وضعیت لحظه‌ای آلودگی هوای تبریز که در ۱۱۴ است، ناسالم برای عموم است و مردم از خروج غیرضروری از منازل خودداری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس