کد خبر 1021548
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
اعتراضات در هند

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که در جریان اعتراضات گسترده به قانون جنجالی شهروندی، دستکم ۳ نفر کشته و شماری زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های هندی می‌گویند دستکم سه نفر در جریان اعتراضات اخیر به یک قانون جدید که پناهجویان مسلمان را از دریافت تابعیت مستثنا می‌کند، کشته شده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

ادامه اعتراضات در هند در اعتراض به لایحه جنجالی

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اعتراضات سراسری به این قانون امروز (پنج‌شنبه) در حالی ادامه یافت که دولت مرکزی هند موقتا دستور منع تجمع صادر و هرگونه تظاهراتی را ممنوع کرده است.

شرکت‌کنندگان در اعتراضات می‌گویند قانونی که دولت هندو و ملی‌گرای «نارندرا مودی» تصویب کرده، عامل تبعیض علیه جمعیت مسلمان است و با روح قانون اساسی هند در تضاد است.

دولت در مقابل این اعتراضات، صدها نفر را در دهلی نو پایتخت این کشور و چند منطق دیگر از جمله شهر «بنگالورو» در جنوب هند، بازداشت کرده و در مناطقی نیز اینترنت و پیامک را قطع کرده است.

مودی همچنین ادعا می‌کند که قانون جدید شهروندی برای تعیین تکلیف پناهجویان غیرمسلمانی که از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند رفته‌اند، لازم است. 

به گفته منابع بیمارستانی در هند، امروز دو نفر در اعتراضات در «مانگالورو» در جنوب و یک نفر در «لاکنو» در شمال هند کشته شده‌اند. دستکم دو نفر از این افراد به دلیل اصابت گلوله کشته شده‌اند.

مانگالورو یکی از مناطقی است که در آن مقررات منع آمد و شد اعلام شده است. در بمبئی، قلب تجاری هند هم امروز چند هزار نفر به قانون جدید اعتراض کردند که در نتیجه آن، نیروهای امنیتی تردد خودروها را محدود کردند.

با وجود اقدامات دولت هند برای آرام کردن اعتراضات، سران تشکل‌های معترض از جمله جنبش‌های دانشجویی، گروه‌های حامی حقوق بشر و جنبش‌های اسلامی اعلام کرده‌اند تا لغو قانون جنجالی شهروندی، به تظاهرات ادامه می‌دهند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس