نخست‌وزیر هند مودی

نخست‌وزیر هند که به دلیل تأیید یک لایحه جنجالی شهروندی با اتهام خصومت با مسلمان‌ها روبرو شده، امروز این اتهام را رد کرد و گفت با کشورهای اسلامی بهترین روابط را دارد.

به گزارش مشرق، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند یکشنبه شب گفت اتهام خصومت او با مسلمان‌ها بی‌اساس است، چراکه وی با کشورهای اسلامی روابط بسیار خوبی دارد.

مودی که همواره عضو جریان‌های ملی‌گرای هند بوده، پیش از این هم با اتهام ضدیت با اسلام روبرو بود، اما اخیرا به دلیل تأیید متمم جنجالی قانون شهروندی، این اتهام بیش از پیش علیه وی مطرح می‌شود.

ببینید:

عکس/ دیدار وزیر خارجه هندوستان با ظریف

این متمم، اعطای تابعیت به پناهجویان مسلمان را دشوارتر کرده است. تأیید این طرح به شکل‌گیری اعتراضات سراسری در هند منجر شده است.

به نوشته پایگاه «اکونومیک تایمز»، مودی که در یک تجمع در دهلی نو صحبت می‌کرد، در مورد اتهام ضدیت وی با مسلمان‌ها، گفت: «چرا من از این میزان حمایت در کشورهای اسلامی برخوردارم؟ من در سال ۲۰۱۴ از نخست‌وزیر وقت پاکستان دعوت کردم که در مراسم تحلیف من حضور پیدا کند. من به لاهور رفتم. اما در پاسخ، [از سوی پاکستان] به من خیانت شد... امروز، هند، بهترین روابط تاریخ را با کشورهای خلیج [فارس] دارد.»

وی با اشاره به روابط خوب هند با فلسطین، ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، اردن و بحرین، گفت حتی او توانسته سهمیه مسلمان‌های هندی در موسم هند را افزایش دهد. 

نخست‌وزیر هند گفت با وجود این «دستاوردها»، رقبای وی، از جمله در حزب «کنگره»، او را به خصومت با اسلام متهم می‌کنند. وی افزود: «[حزب] کنگره نمی‌تواند این واقعیت را هضم کند که ملت‌های مسلمان از من حمایت می‌کنند... آن‌ها احساس می کنند که اگر کشورهای مسلمان تا این حد مودی را دوست داشته باشند، دیگر نمی‌توانند بین مسلمان‌های هند علیه مودی هراس ایجاد کنند.»

وی با بیان اینکه مخالفانش بیش از ۲۰ سال است که با او خصومت دارند، گفت آن‌ها «مانند کرکس رفتار کرده‌اند.»

در جریان اعتراضاتی که از هفته گذشته در واکنش به متمم قانون شهروندی در هند آغاز شده، تاکنون دستکم ۲۶ نفر کشته و چند هزار نفر بازداشت شده‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 0
    ..و خوب جلوی کشتن مسلمانان رو بگیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس